جولان شغال و روباه در لاکچری‌ترین مجتمع این شهر
کد خبر: ۲۹۴۳۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 October 17    -    ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

جولان شغال و روباه در لاکچری‌ترین مجتمع این شهر

 شاید در سال جاری اسم «آبادگران» را به‌واسطه پرت‌شدن یک جوان مشهدی از یک مجتمع مسکونی، در اخبار شنیده باشید.
 شاید در سال جاری اسم «آبادگران» را به‌واسطه پرت‌شدن یک جوان مشهدی از یک مجتمع مسکونی، در اخبار شنیده باشید. اگر از فرودگاه مشهد به مقصد کوهسنگی حرکت کنید، در سمت چپ خود، چند مجتمع مسکونی را خواهید دید که در بالای کوه‌ها خودنمایی می‌کنند و شما را به یاد شهرهای شمالی ایران خواهند انداخت.
 
جولان شغال و روباه در لاکچری‌ترین مجتمع این شهر
 
از سال 1386 که اولین واحدها در این مجتمع به فروش رسید تا امروز، یک مشکل حل‌نشده بین مالکین و مدیر‌عامل شرکت آبادگران که مسئول بهره‌برداری بوده، وجود دارد. این شرکت مالکین را مالک نمی‌داند؛ چون معتقد است که این مجموعه تفریحی گردشگری است و مالکین نیز شاکی هستند که «آبادگران» حقوق آنها را خورده است و از هیچ حقی، حتی تشکیل هیئت‌مدیره مالکین، برخوردار نیستند.
 
آبادگران یکی از چند‌صد مجتمعی است که داستانی هزارتو دارد؛ داستانی که شاید در جایی به دست‌هایی برسد که به دستان پشت پرده، شناخته می‌شوند.

اگر آخر شب و در زمان خلوتی به آبادگران بروید، ممکن است یک موجود با دم پر، شبیه به شغال یا روباه را در محوطه این مجتمع ببینید. این درحالی است که جوجه‌تیغی نیز در این مجموعه به کرات دیده می‌شود. دلیل وجود این حیوانات این است که انسان به محیط زندگی آنها وارد شده و زیست‌بوم آنها را به هم ریخته است. زیاد دور از ذهن نیست که تا چند سال دیگر شاهد انقراض روباه خراسانی و شغال باشیم که دلیلش ساخت‌وسازهای نابخردانه‌ای است که در این محدوده انجام شده است. این را بگذارید کنار 74 هکتار کوهی که برای ساختن خانه‌ها صاف شده و هوای شهر مشهد را گرفته است.

روزنامه شرق

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا کلباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
0
1
شغال آباد
آخرین اخبار