وزیر فرهنگ انگلیس، «زن» جاکومتی را ممنوع‌الخروج کرد + تصویر
کد خبر: ۲۹۱۷۹
تاریخ انتشار: 2016 February 27    -    ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵

وزیر فرهنگ انگلیس، «زن» جاکومتی را ممنوع‌الخروج کرد + تصویر

وزیر فرهنگ انگلستان اعلام کرد که یکی از آثار انتزاعی آلبرتو جاکومتی به نام «زن» (Femme در زبان فرانسه و زبان‌های لاتین معنای مشابهی دارد) اجازه خروج از انگلستان را نخواهد داشت. این مجسمه گچی که به عنوان یک حلقه اتصال مهم میان مدرنیزم بریتانیایی و مدرنیزم اروپایی شناخته شده، فعلاً در انگلستان باقی میماند.

به گزارش گاردین، اد وایزی وزیر فرهنگ انگلستان از مجموعه‌داران انگلیسی خواسته است که مجسمه «زن» را به قیمت 2 میلیون پوند بخرند تا در کشورشان باقی ماند. یک خریدار که نام او اعلام نشده است، در خارج از انگلستان قصد دارد این مجسمه را به مبلغ 2 میلیون و 83500 پوند بخرد.

مجسمه «زن» آلبرتو جاکومتی، ساخته شده در سال 1928 یا 1929

جاکومتی مجسمه «زن» را در سال 1928 یا 1929 ساخته است. وینفرد نیکلسون نقاش در اواسط دهه 1930 که جنبش هنر مدرن اروپا شروع به نفوذ در هنر بریتانیا کرد، این مجسمه را خریده و این مجسمه به عنوان تنها اثر تمام گچی هنرمند سوییسی در انگلستان باقی مانده است.

آلبرتو جاکومتی (1966-1901) مجسمه‌ساز، نقاش و طراح سوییسی، پسر یک نقاش پُست-امپرسیونیست بود. او در مدرسه هنرهای زیبای ژنو تحصیل کرد و مکتب‌های سوررئالیسم، اکسپرسیونیسم، کوبیسم و فرمالیسم را آزمود. در 21 سالگی به پاریس رفت و وارد محافلی شد که هنرمندانی مانند اگوست رودن، خوان میرو، ماکس ارنست، پابلو پیکاسو و ساموئل بکت در آنها رفت و آمد داشتند. دو مجسمه از آثار این هنرمند از سالها پیش در باغ موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است.


آنا
آخرین اخبار