تمیز کردن بینی به اندازه مسواک زدن اهمیت دارد
کد خبر: ۲۹۱۷۵۵
تاریخ انتشار: 2023 September 21    -    ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
 بنا به گزارش نیویورک‌پست، پاک‌کردن بینی به اندازه مسواک زدن قبل از خواب مهم و ضروری است.
 بنا به گزارش نیویورک‌پست، پاک‌کردن بینی به اندازه مسواک زدن قبل از خواب مهم و ضروری است.
 
تمیز کردن بینی به اندازه مسواک زدن اهمیت دارد
 
دکتر سباستین لوماس، دندانپزشک ساکن بریتانیا، می‌گوید: «زمان آن رسیده است که پاکسازی بینی را به روال نظافت‌های شبانه خود اضافه کنید.»
 
او می‌افزاید: «پاک کردن بینی قبل از خواب به اندازه مسواک زدن مهم است، و دلیل آن هم اطمینان یافتن از پاک ‌بودن سینوس‌ها است که به خواب راحت شبانه و پایان دادن به خروپف کمک می‌کند.»
 
خروپف فقط پدیده‌ای عجیب نیست و می‌تواند افراد را در طول شب از خواب بیدار کند. این پدیده باعث می‌شود که هم خروپف‌کنندگان وهم شریک بسترشان، در تمام طول روز احساس خستگی کنند.
 
در موارد جدی، خروپف نشانه‌ مشکلی در سلامت، مانند آپنه انسدادی خواب است. این پدیده شایع همچنین با مشکلات قلبی مرتبط است و چنانچه درمان نشود، می‌تواند کشنده باشد.
 
دکتر لوماس توضیح می‌دهد: «پاک کردن سینوس‌ها می‌تواند به پایان دادن به خروپف کمک کند. اگر نتوانید از طریق بینی نفس بکشید،  تنفس از طریق دهان رخ می‌دهد و خروپف می‌کنید.»
 
او سپس می‌کوشد روش صحیح پاکسازی سینوس را نشان دهد: صاف می‌ایستد و در حالیکه دهانش بسته است، با بینی نفس می‌کشد و سپس همچنان با دهان‌ بسته، بازدم را از راه بینی خارج می‌کند. سپس نوک بینی‌اش را نیشگون می‌گیرد و سر و گردنش را به سمت چپ و راست بدنش حرکت می‌دهد – طوری که گوش‌ها با شانه‌ها مماس شوند. در حین انجام این کار، سعی می‌کند دست‌کم پنج ثانیه به گوش‌های خود ضربه بزند. در پایان با دم‌و‌بازدمی عمیق، بار دیگر با بینی خود نفس می‌کشد.
 
به گفته دانشگاه بهداشت یوتا، تقریبا نیمی از مردم در مقطعی از زندگی‌شان خروپف می‌کنند. این پدیده در مردان شایع‌تر است، اما بسیاری از زنان هم خروپف می‌‌کنند.
 
خروپف با افزایش سن، شایع‌تر می‌شود. حدود ۴۰ درصد از مردان بزرگسال و ۲۴ درصد از زنان بزرگسال در سراسر عمر خود خروپف می‌کنند.
 
شایع‌ترین علل خروپف عبارتند از: افزایش وزن، آلرژی، خواب نامنظم، مصرف الکل و برخی داروها.
 
درمان‌های خانگی و دستگاه‌های بسیاری برای کنترل خروپف وجود دارد. برخی ابزارهای بدون نیاز به نسخه، مانند بالش‌های ویژه یا دهان‌گیر، ممکن است به برخی از خروپف‌کنندگان کمک کند، اما اثربخشی هر راه‌حل از فردی به فرد دیگر متغیر است.
 
افرادی که آپنه خواب دارند، باید هشیار باشند که محصولات بدون نسخه برای خروپف با درمان‌های تاییدشده «اف‌دی‌ای» برای آپنه خواب متفاوت است و بهبود خروپف، لزوما نشان‌دهنده درمان موثر آپنه خواب نیست.
برترین ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار