قیمت نجومی یک واحد آپارتمان در شهرک اکباتان!
کد خبر: ۲۸۸۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 August 15    -    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
قیمت یک خانه ۱۰۰ متری در شهرک اکباتان به‌طور متوسط هفت میلیارد و ۸۱۰ میلیون است؛ تقریبا ۱۵ درصد بیشتر از میانگین کل تهران!

قیمت یک خانه ۱۰۰ متری در شهرک اکباتان به‌طور متوسط هفت میلیارد و ۸۱۰ میلیون است؛ تقریبا ۱۵ درصد بیشتر از میانگین کل تهران!

 
 
قیمت نجومی یک واحد آپارتمان در شهرک اکباتان!

خرید آپارتمان در شهرک اکباتان تقریبا متری ۱۰ میلیون تومان نسبت به میانگین تهران هزینه بیشتری دارد. آخرین بررسی‌ها از بازار مسکن پایتخت نشان می‌دهد متوسط ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها به متری ۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده اما این عدد در شهرک اکباتان متری ۷۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود. با این اوصاف خرید آپارتمان ۱۰۰ متری در شهرک اکباتان تهران حول‌وحوش هفت میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد که این عدد نسبت به میانگین سایر محله‌های واقع در منطقه پنج تهران، تقریبا چهار درصد بیشتر است. اکباتان یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌های خاورمیانه است و آخرین بررسی‌ها مشخص می‌کند بیش از ۴۰ هزار نفر در این بخش از تهران سکونت دارند.

 

قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان

خرید آپارتمان در شهرک اکباتان تهران متری ۷۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هزینه دارد. عددی که یکجور میانگین از ارقام پیشنهادی فروشنده‌هاست و طبیعتا متناسب با عمربنای ساختمان و امکاناتی که دارد، بالاوپایین می‌شود. با این اوصاف خرید آپارتمان در شهرک اکباتان برای کسی که دنبال یک واحد نقلی و ۵۰ متری است، سه میلیارد و ۹۰۵ میلیون تومان آب می‌خورد و قیمت یک خانه ۱۰۰ متری در این بخش از تهران به‌شکل متوسط به هفت میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

خرید آپارتمان در شهرک اکباتان البته درمقایسه با سه ماه قبل حدود دو درصد کمتر تمام می‌شود، اما محاسبات پلتفرم‌های معروف حوزه مسکن نشان می‌دهد وقتی مثلا به شش ماه قبل برمی‌گردیم، باید به رشد ۱۰ درصدی قیمت آپارتمان در شهرک اکباتان اشاره کنیم. از طرفی نسبت به یک سال قبل یعنی مرداد پارسال خرید آپارتمان در شهرک اکباتان حدود ۴۷ درصد بیشتر هزینه دارد.

مقایسه خرید آپارتمان در شهرک اکباتان و سایر محله‌های تهران

خرید آپارتمان در شهرک اکباتان درمقایسه با میانگین سایرمحله‌های منطقه پنج، متری دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بیشتر تمام می‌شود. چون وقتی از عدد متری ۷۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به‌عنوان متوسط قیمت خانه‌های شهرک اکباتان صحبت می‌کنیم، این عدد در کل منطقه پنج به متری ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. مثلا در شهرک آپادانا که یکی دیگر از محله‌های منطقه پنج است با متوسط قیمت متری ۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سروکار داریم و آنطرف خرید آپارتمان در محدوده سردار جنگل تهران متری ۸۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. نکته مهم این است که همه این اعداد متوسط ارقام پیشنهادی فروشنده‌هاست و ممکن است به‌خاطر آیتم‌هایی که گفتیم بابت هر فایل تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

خرید آپارتمان در شهرک اکباتان متری ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از متوسط کل تهران بیشتر خرج برمی‌دارد. چون آخرین بررسی‌ها از متوسط قیمت مسکن در تهران نشان می‌دهد، متوسط ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها در بازار مسکن به متری ۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. اینطوری یک خانه ۱۰۰ متری در تهران به‌شکل میانگین شش میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان ارزش دارد، اما قیمت همین خانه در شهرک اکباتان به هفت میلیارد و ۸۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

جدید‌ترین ارقام پیشنهادی در شهرک اکباتان

قیمت آپارتمان ۶۰ متری در شهرک اکباتان چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. یعنی فروشنده تصمیم گرفته روی عدد متری ۷۰ میلیون تومان دست بگذارد که نسبت به ارقام پیشنهادی بقیه فروشنده‌ها کمتر است. علاوه بر عمر بنای ۲۰ ساله، نداشتن آسانسور در قیمت‌گذاری این واحد تاثیر داشته و پارکینگ و انباری تنها امکانات آن محسوب می‌شوند.

قیمت آپارتمان ۱۰۹ متری در اکباتان در یکی از پلتفرم‌های معروف هشت میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تعیین شده است. اینطوری ارزش هر متر از این خانه ۸۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود. فروشنده به سال ساخت این واحد اشاره‌ای نکرده، اما طبق اطلاعاتی که در آگهی به‌چشم می‌خورد، واحد با امکانات کامل برای فروش گذاشته شده است.

همه‌چیز درباره شهرک اکباتان

شهرک اکباتان بخشی از منطقه پنج تهران است و آن را یکی از بزرگترین شهرک‌های خاورمیانه می‌دانند. وسعت شهرک اکباتان به حدود شش کیلومتر مربع می‌رسد و آخرین سرشماری‌ها جمعیت حاضر در این محدوده را بیش از ۴۰ هزار نفر نشان می‌دهد. شهرک اکباتان از سمت شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا ارتباط دارد. از شمال به اتوبان تهران – کرج، از جنوب به بزرگراه لشگری و از غرب به نمایشگاه صنایع هوایی وصل می‌شود. نخستین واحد‌های این شهرک تحت عنوان بلوک‌های فاز اول در سال ۱۳۵۶ به متقاضیان تحویل داده شد و در سال‌های بعدی بقیه ساختمان‌های فاز اول و فاز‌های دو و سه شهرک اکباتان به بهره‌برداری رسیدند.

فرارو

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
0
2
تا صد سال دیگه همچنان مستحکم وایمن هست .....
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار