لو رفتن راز تغییر نام گوگوش / اصالت گوگوش ایرانی نیست؟
کد خبر: ۲۸۷۲۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2023 August 03    -    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
bato-adv
bato-adv
برخی معتقدند گوگوش در کودکی دایه ای ارمنی داشته است که او را به این اسم صدا می زده است و وی تصمیم گرفته این نام را به عنوان نام هنری اش انتخاب کرده است.
فائقه آتشین در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۹ در محله سرچشمه تهران زاده شد. هرچند که تاریخ ثبت‌شده در شناسنامهٔ او، او را زادهٔ ۱۸ بهمن ۱۳۲۹ نشان می‌دهد، ولی خود او می‌گوید بر پایهٔ گفتهٔ مادرش، در «۱۵ اردیبهشت» به دنیا آمده‌است.دانشنامهٔ بریتانیکا نیز تاریخ تولد او را ۵ مهٔ ۱۹۵۰ (برابر با ۱۵ اردیبهشت ۱۳۲۹) ذکر کرده‌است. خانوادهٔ وی اصالتاً از آذربایجانی‌هایی بودند که از آذربایجان شوروی به ایران مهاجرت کرده‌بودند. پدر گوگوش از اهالی شهر سراب بود، پدر و مادر گوگوش هنگامی که وی ۲ سال داشت از یکدیگر جدا شدند.
 
لو رفتن راز تغییر نام گوگوش / اصالت گوگوش ایرانی نیست؟
 
گوگوش (به ارمنی: Գուգուշ) نامی ارمنی برای پسران است. عده ای می گویند او در کودکی دایه ای ارمنی داشته است که او را به این اسم صدا می زده است و وی بعدا این اسم را به عنوان نام هنری اش انتخاب کرده است، گروه دیگری نیز ادعا دارند که او این نام را از پسر همسایه شان که ارمنی بوده است گرفته، اما آن طور که گوگوش در مصاحبهٔ مفصّل خود با هما احسان توضیح داد، این اسم را پدرش برای وی انتخاب کرده‌بود، اما ادارهٔ ثبت احوال به علّت «عجیب بودن» این نام از ثبت آن در شناسنامهٔ نوزاد خودداری می‌کند و از پدرش می‌خواهد که یک اسم ایرانی یا عربی برایش انتخاب کند که در نهایت، او نام فائقه را برای نوزاد برمی‌گزیند. اما در خانه و به‌طور کلی مکان‌های غیررسمی از همان کودکی وی را گوگوش صدا می‌زده‌اند.
رکنا
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
0
17
زحمت کشیدی بابت خبر - که مثل مسئولان به کارهای غیر ضروری پرداختید تا مردم بهتر زندگی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
5
10
خدا روشکر که اقلا عرب نیست ...حالا مال هرجا که میخواد باشه ....اذربایجان هم که در گذشته جزو قلمرو ایران بوده پس ایرانیه واصالت داره...هنرمند ارزنده ایران..........
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
تو خواستی مثلا با این کامنت چند هدف رو با یه تیر بزنی . هم هموطنان عرب زبان را ناراحت کنی و هم آبی حتی در حد چند قطره بریزی در آسیاب دشمنی ایران و آدربایجان . جالبه که در ایران این شیطنتها هیچ هزینه ای ندارد ‌
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv