این افراد احساس بهتری نسبت به بدن خود دارند!
کد خبر: ۲۸۴۵۹۹
تاریخ انتشار: 2023 July 07    -    ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
مطالعه جدیدی نشان داده که نوجوانان و جوانانی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی را کاهش می‌دهند، نسبت به بدن خود احساس بهتری دارند.

مطالعه جدیدی نشان داده که نوجوانان و جوانانی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی را کاهش می‌دهند، نسبت به بدن خود احساس بهتری دارند.

 
 

این مطالعه شامل ۲۲۰ دانشجوی مقطع کارشناسی بین ۱۷ تا ۲۵ سال بود و نشان داد با کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تصویر بدن در نوجوانان و جوانان بهبود یافته است.

 
 

با توجه به اینکه جوانان هر روز بین ۶ تا ۸ ساعت با اسکرین سروکار دارند، کارشناسان معتقدند که با کاهش این زمان جوانان می‌توانند به مقابله با برخی از جنبه‌های منفی شبکه‌های اجتماعی بپردازند.

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند روزانه صدها تصویر و عکس، از افراد مشهور و مدل‌های تناسب اندام را نشان دهند و با این کار استانداردهایی برای زیبایی ایجاد کنند که برای همه دست یافتنی نیست و در نتیجه نارضایتی بیشتری از وزن و شکل بدن در نوجوانان و جوانان ایجاد می‌شود.

مطالعه جدید نشان داد که جوانان مضطرب که برای چند هفته استفاده از شبکه‌های اجتماعی خود را ۵۰ درصد کاهش دهند، پیشرفت‌های قابل توجهی در نگرش خود نسبت به تصویر بدن شان پیدا می‌کنند.

محققان دریافتند جوانانی که استفاده از شبکه‌های اجتماعی را کاهش می‌دهند، نسبت به بدن و وزن خود حس بهتری دارند.

کاهش استفاده از شبکه‌های اجتماعی روشی کاربردی برای ایجاد اثر مثبت کوتاه‌مدت بر تصویر بدن است.

شبکه‌های اجتماعی ما را با تصاویر هیجان انگیز اشباع می‌کند. وقتی به افراد مشهور و مدل‌ها نگاه می‌کنیم؛ می‌خواهیم شبیه آن‌ها باشیم.

مقایسه با آنچه در فضای مجازی می‌بینیم باعث می‌شود احساس بدی نسبت به خودمان داشته باشیم.

البته تحقیقات بیشتری مورد نیاز است و باید مطالعه در دورهٔ زمانی طولانی‌تری انجام شود.

به هرحال بهتر است  متوجه شویم که کدام برنامه‌ها باعث ایجاد خودگویی منفی، غم و اندوه یا بی لیاقتی در ما می‌شوند و استفاده از این برنامه‌ها را کاهش دهیم. همچنین به برنامه‌هایی که حس مثبت، رضایت و عزت نفس را برمی‌انگیزاند، بیشتر توجه کنیم.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار