۸ جاده خطرناک ایران که رانندگی در آن‌ها دل شیر می‌خواهد
کد خبر: ۲۸۳۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 June 21    -    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
 آیا خود را یک راننده ماهر می‌دانید؟ آیا می‌توانید در جاده‌های کوهستانی پر پیچ و خم، جاده‌های ناهموار، یخ زده و بهمن‌خیز با خونسردی و حفظ آرامش رانندگی کنید؟

 آیا خود را یک راننده ماهر می‌دانید؟ آیا می‌توانید در جاده‌های کوهستانی پر پیچ و خم، جاده‌های ناهموار، یخ زده و بهمن‌خیز با خونسردی و حفظ آرامش رانندگی کنید؟

 
 

پس اگر آنقدر شجاع هستید که در عبور از اینگونه جاده‌ها هیچ ترسی به دل خود راه نمی‌دهید، کمربندهای خود را ببندید و با ما در این سفر مجازی همراه باشید تا شما را با خطرناک‌ترین جاده‌های ایران برای رانندگی آشنا کنیم:

۸ جاده خطرناک ایران که رانندگی در آن‌ها دل شیر می‌خواهد

۱- جاده چالوس

جاده چالوس یا جاده ۵۹ به همان اندازه که دیدنی و هیجان‌انگیز است، لقب خطرناک‌ترین جاده ایران را نیز یدک می‌کشد. اگر راننده با احتیاطی نباشید، عبور از جاده‌های پرپیچ و خم و باریک چالوس احتمالا برای شما خطرناک خواهد بود.

 

این مسیر شلوغ و پررفت و آمد به ویژه در ایام تعطیل مسافران زیادی را به خود می‌بیند. به غیر از وضعیت جاده، ریزش سنگ و بهمن یکی دیگر از خطراتی است که مسافران این جاده را تهدید می‌کند.

 

۲- جاده اهر- تبریز

جاده اهر- تبریز با بیش از نیم قرن قدمت، یکی از مهم‌ترین مسیرهای تردد استان آذربایجان شرقی به حساب می‌آید. این جاده مسیر رفت و آمد ساکنان و فعالان اقتصادی و صنعتی بیش از ۱۵ شهر شمال شرق آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، اماعدم تحمل چنین بار ترافیکی توسط این جاده و مشکلات فنی و ساختاری جاده اهر- تبریز را به جاده‌ای مرگبار برای مسافران تبدیل کرده است، به طوری که به آن لقب «جاده وحشت» را داده اند.

 

۳- جاده کیاسر- ساری

محور کیاسر تنها محور اصلی است که ساری را به سمنان متصل می‌کند. این جاده طولانی‌ترین جاده جنگلی ایران است که مناظر زیبای بسیاری دارد و در هر فصل رنگ و بوی خاصی از خود برجای می‌گذارد. این مسیر در عین زیبایی، اغلب به دلیل برف سنگین و شرایط جاده تصادفات و حوادث جبران ناپذیری به خود می‌بیند. از این رو به آن لقب «جاده مرگ» را داده اند.

 

۴- جاده اسالم- خلخال

جاده اسالم به خلخال یک مسیر ۷۰ کیلومتری است که از شهر اسالم در استان گیلان شروع و به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل منتهی می‌شود. وجود مناظر طبیعی، آبشارها، برکه‌ها، مراتع، دشت‌ها و دریاچه‌ها در این مسیر آن را به یکی از زیباترین جاده‌های ایران تبدیل کرده است.

این جاده در عین زیبایی خطرناک نیز هست و متاسفانه خرابی و شکستگی آسفالت‌ها و چاله‌های بی‌شمار در این مسیر، تردد از آن را به دغدغه‌ای بزرگ برای مسافران و مردم بومی تبدیل کرده است.

 

۵- جاده همدان- کرمانشاه (گردنه اسدآباد)

گردنه‌ی اسدآباد یکی از گردنه‌های معروف کوه الوند در استان همدان است که بین دو شهرستان همدان و کرمانشاه واقع شده است و ارتفاع آن به ۲۲۴۱ متر می‌رسد. ارتفاع زیاد و بارش باران و برف در این گردنه موجب دشوار شدن رانندگی در آنجا به ویژه در شب شده است.

این جاده در گذشته یکی از پرترافیک‌ترین و حادثه خیزترین جاده‌های غرب کشور بود که پس از اجرای پروژه نصب نیوجرسی در محور گردنه اسدآباد آمار تصادفات منجر به مرگ در آن به صفر رسیده است.

 

۶- جاده هراز

جاده هراز یکی از زیباترین جاده‌های ایران است که تقریبا ۱۸۳ کیلومتر طول دارد. این جاده از جاده دماوند به فیروزکوه در شمال شرق تهران آغاز شده و تا آمل ادامه پیدا می‌کند. جاده هراز دومین جاده مشهور کشور بعد از جاده چالوس است که مناطق دیدنی بسیاری مانند جاجرود، رودهن، آبعلی، گزنک، پلور و امامزاده هاشم را پیش چشم مسافران می‌گذارد.

جاده هراز، پرپیچ و خم و باریک است و خطر ریزش سنگ نیز یکی دیگر از مواردی است که مسافران در حال عبور از این جاده را تهدید می‌کند. همین موضوع باعث شده تا همه‌ساله شاهد خبرهایی در رابطه با تصادفات جاده‌ای در این محور باشیم.

۷- جاده آستارا اردبیل (گردنه حیران)

گردنه حیران در میان جاده ارتباطی آستارا و اردبیل واقع شده است. در یک سوی این جاده جنگل و در سوی دیگر آن دره‌ای نسبتا عمیق قرار دارد. این جاده بسیار زیبا در فصل‌های پربارش، پوشیده از ابر و مه است و به پیچ‌های خطرناک و جاده لغزنده شهرت دارد.

از این رو توصیه می‌شود به ویژه در فصول پربارش نکات ایمنی را در حین رانندگی در این جاده رعایت کنید و بدون داشتن مهارت رانندگی، دل به این جاده زیبای خطرناک نزنید.

۸- جاده سلفچگان - قم

محور سلفچگان- قم یکی دیگر از محورهایی است که در فهرست خطرناک‌ترین جاده‌های ایران قرار گرفته است. وجود پیچ و خم ها، چاله‌ها و پستی و بلندی‌های کوچک در این مسیر آن را به مسیری ناامن برای رانندگی به ویژه در هنگام شب تبدیل کرده است.

راهنماتو

 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
0
0
جاده دریاچه آوان ، همون که به سمت قلعه الموت میره.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار