خواستگارم یک اردیبهشتی مغرور است!
کد خبر: ۲۸۲۹۳۷
تاریخ انتشار: 2023 June 19    -    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
در مرحله خواستگاری و در تحقیقات، متوجه شدم که خواستگارم، غرور زیادی دارد. چند نفر از افرادی که او را می‌شناختند، گفتند که پسر خوبی است و ته دلش چیزی نیست اما..

 در مرحله خواستگاری و در تحقیقات، متوجه شدم که خواستگارم، غرور زیادی دارد. چند نفر از افرادی که او را می‌شناختند، گفتند که پسر خوبی است و ته دلش چیزی نیست اما به قول معروف یک اردیبهشتی مغرور است، اما من او را پسندیدم چون از بسیاری لحاظ به من و خانواده‌ام می‌خورد. سوالم این است که آیا با خواستگار مغرور ازدواج کنم؟ مادرم می‌گوید چون تو را دوست دارد، نگران نباش. چه کنم؟

 
 

مخاطب گرامی، زمانی‌که حرف از ازدواج به میان می‌آ‌ید، غرور بد و منفی خواهد بود و فرد باید با تواضع، صراحت و صداقت حرف‌هایش را بزند و خواسته‌ها و انتظاراتی که از طرف‌مقابل دارد، بیان کند. در پیامک‌تان گفتید که خواستگارتان پسر خوبی است و ته دلش چیزی نیست اما به قول معروف، یک اردیبهشتی مغرور است. قبل از هر چیز، این باورها که اردیبهشتی‌ها مغرور هستند یا متولدان فلان ماه، خسیس و ... را فراموش کنید چون هیچ مبنای علمی ندارد اما چقدر خوب که درباره خواستگارتان تحقیق کردید و قبل از گفتن جواب مثبت، از این ویژگی شخصیتی‌اش آگاه شدید. در ادامه چند نکته را که برای ازدواج با این شخص باید بدانید خدمت شما مطرح خواهم کرد.

 

     اگر زودرنج هستید، با او ازدواج نکنید

 

ببینید در رابطه صمیمی شما وقتی می‌توانید بهتر رفتار کنید که در گام اول پذیرای اشتباه خودتان باشید و از خطای خودتان درس بگیرید و درصدد جبران باشید. درباره فرد مغرور کسی موفقیت در رابطه دارد که حساس و زودرنج نباشد بنابراین شما باید ابتدا تصویر و شناخت خوبی از خودتان داشته باشید. در صورتی که شما حساس و زودرنج هستید، زندگی با کسی که مغرور است یعنی مدام ابراز نیاز با برآوردن درصد پایین نیاز. در صورتی که در رابطه صحیح و مطلوب زن و مرد در ازدواج بهتر است ناز زن و نیاز مرد باشد. از طرفی غرور برای مرد و زن در جایی مفید است که در رابطه به نفر سوم اجازه ورود نمی‌دهند و با متانت و نجابت و تعهد نسبت به عشق خود در دیگر رابطه‌ها وارد نمی‌شوند که این جا بسیار عالی و مورد ستایش است.

     تناسب تیپ شخصیتی بسیار مهم است

به عنوان نکته آخر، توصیه می‌کنم حتما با خودشناسی و پرسش از اطرافیان نزدیک‌تان یا مراجعه به مشاور در این باره تصمیم بگیرید.

چرا که تناسب تیپ شخصیتی بسیار مهم است تا دو طرف کمتر اذیت شوند. در این باره تست‌های روان‌شناسانه‌ای هم وجود دارد که روان شناس علاوه بر مصاحبه با شما از آن‌ها برای شناخت بهتر شخصیت تان کمک می‌گیرد و در این زمینه به شما برای داشتن یک ازدواج موفق‌تر کمک می کند.

نویسنده: صدیقه معدنی| ‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناسی
زندگی سلام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار