روایت زندگی بازیگری که همیشه معتاد است!
کد خبر: ۲۸۲۸۷۰
تاریخ انتشار: 2023 June 18    -    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
 بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: آرزو دارم نقش پدر خوانده سینمای ایران را که مواد مخدر جابجا می‌کند بازی کنم، اما همیشه از من می‌خواهند که نقش معتاد را بازی کنم.
 بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر گفت: آرزو دارم نقش پدر خوانده سینمای ایران را که مواد مخدر جابجا می‌کند بازی کنم، اما همیشه از من می‌خواهند که نقش معتاد را بازی کنم.
 
 مختار سائقی اظهار داشت: امسال وارد هجدهمین سالی شدم که سیگار هم نمی‌کشم اما همیشه نقش معتاد را از من می‌خواهند که بازی کنم. به خاطر اینکه به گفته آنها این نقش را خیلی واقعی اجرا می‌کنم. حتی حاضر نیستند نقش‌های دیگری را برای من امتحان کنند که ببینند آیا در این نقش‌ها هم واقعی هستم یا نه.
 
روایت زندگی بازیگری که همیشه معتاد است!
 
وی افزود: از دوره دبستان جزو گروه تئاتر بودم، وارد دبیرستان که شدم تئاتر را ادامه دادم. با حسین فرحبخش آشنا شدم. از سال ۵۳ - ۵۴ در دفتری که فرحبخش داشت و در آن فیلم‌های کوتاه تولید، کارگردانی و فیلمبرداری می‌کرد و لاکچری محله‌مان بود، نقش‌های اول این کارها را بازی می‌کردم. تا اینکه در سال ۱۳۶۲ به طور حرفه‌ای با ریشه در خاک وارد سینمای حرفه‌ای شدم.
 
وی افزود: وقتی وارد سینما شدم برای نخستین بار که عکس و اسمم در تیتراژ ریشه در خون (سیروس الوند ۱۳۶۲) در مجله فیلم درج شد، پرواز می‌کردم و می‌گفتم دیگر تمام است. اما ۱۰ سال بعد کتابی با عنوان فرهنگ بازیگری در سینمای ایران منتشر شد که در صفحه ۳۰ آن از من به عنوان بازیگر نقش‌های کوتاه یاد شده است.
 
سائقی درباره اینکه چرا نتوانست سوپر استار شود؟ پاسخ داد: این برای خودم هم سوال است. امیدوارم دست‌اندرکاران یک روزی جواب این سوال را بدهند. چون با هر کسی در هر نقشی و روی صحنه هم که کار کردم گفتند چقدر خوب بودی.
 
این پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: دوست دارم نقش گادفادر (پدرخوانده‌) ای را بازی کنم که مواد مخدر را جابجا می‌کند. این نقش را اگرچه باز به نوعی تیپ شدن معنا می‌شود، خیلی دوست دارم و می‌دانم به بهترین شکل می‌توانم آن را ارائه کنم. در تله فیلمی نقش پدری را بازی می‌کردم که دختر تحصیل‌کرده و ویلایی دارد و ثروتمند است. کار خوبی از آب درآمد و برای حضور در جشنواره‌های خارجی بود اما نقش پدرخوانده هرگز قسمتم نشد.
 

او می‌گوید: نقش خورده‌فروش مواد را بازی کردم اما دوست داشتم گادفادری باشم که سیگار هم نمی‌کشد اما مواد مخدر پخش می‌کند تا برای آدم‌هایی که عمری من را به عنوان آدمی که چُرتی است و مواد مصرف می‌کند نشان دهم که چقدر می‌توانم توانمند در چنین نقشی ظاهر می‌شوم.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار