عرصه بر پوشش بلاگرها تنگ‌تر می‌شود؟
کد خبر: ۲۸۲۵۲۱
تاریخ انتشار: 2023 June 14    -    ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
روزنامه جام جم از فعالیت بلاگرهای حوزه حجاب انتقاد کرده و آنان را آفتی برای قشر مذهبی و باحجاب جامعه دانسته است.

روزنامه جام جم از فعالیت بلاگرهای حوزه حجاب انتقاد کرده و آنان را آفتی برای قشر مذهبی و باحجاب جامعه دانسته است.

 
 

عرصه بر پوشش بلاگرها تنگ‌تر می‌شود؟

 

بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

 

این بار نوبت قشر محجبه و مذهبی است تا حجاب و پوشش‌شان را به شکلی آرام و خزنده با تغییر ذائقه و عادی‌سازی نوع پوشش استحاله کنند!

حجاب‌استایل‌ها هدف‌شان زنان و دختران مذهبی، چادری و محجبه هستند. بلاگرهای حجاب نه‌تنها به برداشتن روسری یا بی‌حجابی توصیه نمی‌کنند بلکه با پوشش نسبتا کامل در برابر دوربین قرار می‌گیرند تا با تولید محتوا برای اقشار محجبه ‌ذائقه‌سازی کنند و به آنها یاد بدهند چگونه می‌توانند در عین داشتن پوشش، متفاوت به نظر برسند و جلب توجه کنند. آن هم در شرایطی که فلسفه حجاب همین مساله جلب توجه است.

 این بلاگرها برای خودشان یک شعار دارند: «استایلت را حرفه‌ای بساز». آنها به دنبال ترویج حجاب فشن هستند. همین استایل حرفه‌ای تبلیغ‌شده از سوی بلاگرهای حجاب هم توانسته ذائقه بخشی از قشر محجبه و مذهبی را تغییر دهد و آنها را به سمت استفاده از مانتوی پوشیده و بلند به‌جای چادر ترغیب کند .

چهره و رفتارهای‌شان با افراد محجبه همخوانی ندارد؛ صور‌ت‌‌‌هایی با آرایش غلیظ و رفتارهایی که نشان‌دهنده صلابت و متانت، وقار یک زن مومن و محجبه نیست. پوشش‌های‌شان تداعی‌کننده فلسفه حجاب نیست. رنگ‌های شاد و متنوع و زرق‌و‌برق‌های بیش از حد چادرها و عباهای‌شان گاهی وقت‌ها بیشتر از آن که فلسفه پشتش داشته باشد، جلب توجه می‌کند. با وجود این نمی‌توان انکار کرد به لحاظ پوشیدگی این پوشش‌ها کامل است. حجاب‌استایل‌ها و بلاگرهای حجاب برای محجبه‌ها برنامه دارند و به دنبال آن هستند ذائقه، سبک زندگی و نگاه این قشر را تغییر دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار