زیباترین خلیج‌های جهان
کد خبر: ۲۸۰۶۳۷
تاریخ انتشار: 2023 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
خلیج تقریباً به مجموعه‌ای از آب گفته می‌شود که تا حدی توسط خشکی محصور شده باشد. به طور کلی، خلیج‌ها آب‌های آرام‌تری نسبت به دریای اطراف خود دارند و مکان مناسبی برای پناه گرفتن کشتی‌ها از آب‌وهوای نامناسب هستند. وقتی خلیج‌ها به اندازه کافی بزرگ و عمیق باشند، به بندر‌های طبیعی تبدیل می‌شوند که اغلب اوقات از اهمیت اقتصادی و استراتژیک بالایی برخوردار است.

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)«تابناک با تو» - خلیج تقریباً به مجموعه‌ای از آب گفته می‌شود که تا حدی توسط خشکی محصور شده باشد. به طور کلی، خلیج‌ها آب‌های آرام‌تری نسبت به دریای اطراف خود دارند و مکان مناسبی برای پناه گرفتن کشتی‌ها از آب‌وهوای نامناسب هستند. وقتی خلیج‌ها به اندازه کافی بزرگ و عمیق باشند، به بندر‌های طبیعی تبدیل می‌شوند که اغلب اوقات از اهمیت اقتصادی و استراتژیک بالایی برخوردار است.

۱۰. خلیج فاندی

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج فاندی (Bay of Fundy) واقع در سواحل اقیانوس اطلس کانادا است و به‌خاطر دامنه جزر و مد زیادش شهرت دارد. به دلیل شکل منحصربه‌فرد خلیج، اختلاف سطح آب بین جزر و مد می‌تواند به ۱۶ متر نیز برسد. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای جزر و مد، صخره‌های هوپول است، صخره‌هایی ماسه‌سنگی که بالای آن‌ها درختان قرار گرفته‌اند. پایه‌های این صخره‌ها روزی دو بار در روز به زیر آب می‌روند.

۹. خلیج پارادایس

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج پارادایس (Paradise Bay) یکی از تنها دو مکانی است که کشتی‌های کروز برای توقف در قطب جنوب استفاده می‌کنند. در نتیجه یکی از پربازدیدترین مناطق قطب جنوب به شمار می‌رود که اطراف آن را کوه‌های یخچالی و صخره‌های یخی فراگرفته‌اند. فعالیت‌هایی شامل گشت‌وگذار بین کوه‌های یخ با قایق‌های بادی، بازدید از ایستگاه تحقیقاتی شیلی و عکاسی از زیستگاه پنگوئن‌ها از جمله کار‌هایی است که می‌توان در اینجا تجربه کرد.

۸. خلیج جزایر

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج جزایر (Bay of Islands) یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در نیوزیلند به شمار می‌رود که شامل ۱۴۴ جزیره است که تعداد قابل‌توجهی خلیج و سواحل شنی عالی را درون خودش دارد. این خلیج زیبا زندگی دریایی فراوانی نیز دارد که شامل نهنگ‌ها، پنگوئن‌ها، دلفین‌ها و مارلین بزرگ است. همین نیز سبب شده تا اینجا به مکانی محبوب برای تجمع قایق‌های بادبانی و ماهیگیران ورزشی بین‌المللی تبدیل شود. اینجا از اهمیتی تاریخی نیز برخوردار است و اولین بخش از نیوزیلند بوده که اروپایی‌ها در آن ساکن شدند.

۷. خلیج کوتور

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج کوتور (Bay of Kotor) در جنوب غربی مونته‌نگرو در دریای آدریاتیک قرار گرفته و یکی از زیباترین خلیج‌های اروپا به شمار می‌رود و اغلب اوقات نیز آن را با یک آبدره اشتباه می‌گیرند و باید گفت که در حقیقت، یک دره غوطه‌ور شده در آب است. ساحل ایدئال خلیج کوتور پر از سواحل متعدد، تفرجگاه‌های گردشگری و شهر‌های زیبایی همچون ریسان، پراست و کوتور است.

۶. خلیج فانگ نگا

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج فانگ نگا (Phang Nga Bay) در فاصله ۹۵ کیلومتری از جزیره فوکت واقع شده و یکی از زیباترین مناطق تایلند به شمار می‌شود که شامل غار‌های آبی زیبا و جزایر آهکی خیره‌کننده می‌شود. مشهورترین جزیره در این خلیج نیز کو پینگ کان (Ko Ping Kan) نام دارد که بیشتر با عنوان جزیره جیمز باند شهرت دارد. محبوب‌ترین راه برای بازدید از خلیج فانگ نگا، کایاک‌سواری است چراکه می‌توان با استفاده از آن وارد غار‌های آبی شد.

۵. خلیج بندر ویکتوریا

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج بندر ویکتوریا (Victoria Harbour) یکی از جاذبه‌های گردشگری هنگ‌کنگ و یکی از عمیق‌ترین بنادر در جهان به شمار می‌رود. این خلیج مناظره خیره‌کننده‌ای از آسمان‌خراش‌های جزیره را در یک طرف خودش و خط ساحلی تسیم شا تسوی را در طرف دیگر ارائه می‌کند. بندر ویکتوریا یکی از شلوغ‌ترین بندر‌های جهان نیز است.

۴. خلیج جکسون

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج جکسون (Port Jackson) بندر طبیعی سیدنی است که یکی از سرزنده‌ترین و زیباترین شهر‌های جهان به شمار می‌رود. این بندر با هزاران خلیج، ساحل و آبراه، بسیار زیبا و تماشایی است. این بندر همچنین دو مورد از مشهورترین مکان‌های دیدنی سیدنی یعنی خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House) و پل بندرگاه سیدنی (Sydney Harbour Bridge) را درون خودش جای داده است.

۳. خلیج سانفرانسیسکو

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج سانفرانسیسکو (San Francisco Bay) در خط ساحلی کالیفرنیا واقع شده و پیرامون خلیج نیز به‌عنوان منطقه خلیج شناخته می‌شود و دومین منطقه شهری بسیار بزرگ در غرب آمریکا به شمار می‌رود که تقریباً ۸ میلیون ساکن دارد. سانفرانسیسکو مرکز مالی این منطقه به شمار می‌رود و سن خوزه نیز پرجمعیت‌ترین شهر است. جزایر کوچک‌تری نیز در این خلیج وجود دارند که شامل جزیره کوچک آلکاتراز می‌شود، جزیره‌ای که تا سال ۱۹۶۳ میلادی از آن به‌عنوان یک زندان استفاده می‌شد.

۲. خلیج گوانابارا

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج گوانابارا (Guanabara Bay) خلیجی بسیار زیبا به شمار می‌رود که در جنوب شرقی برزیل واقع شده و پیرامون آن را نیز جنگل‌های گرمسیری، سواحل و صخره‌هایی با اشکال عجیب فرار گرفته‌اند. در اینجا همچنین کوهستان‌های سرا دو مارل (Serra do Marl) و محله‌های ریو دو ژانیرو (Rio de Janeiro) نیز به چشم می‌خورند. این خلیج در سال ۱۵۰۲ میلادی توسط کاوشگر پرتغالی گاسپر د لموس کشف شده بود.

۱. خلیج‌ها لونگ

زیباترین خلیج‌های جهان (فوت و فن)

خلیج‌ها لونگ (Ha Long Bay) در شمال ویتنام قرار گرفته و خط ساحلی‌ای به طول ۱۲۰ کیلومتر را شامل می‌شود و معنای نام آن نیز خلیج اژدهایان نزولی است. این خلیج یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام است و هزاران جزیره دارد که هر کدام از آن‌ها نیز سرسبزی خاصی دارند و مناظری خیره‌کننده و تماشایی را ایجاد کردند. برخی از جزایر نیز توخالی هستند و غار‌های غول‌پیکری درون آن‌ها وجود دارد.

منبع: فوت و فن

برچسب ها: زیبا ، طبیعت ، خلیج ، جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار