اگر سریال کره‌ای نگاه می‌کنید به این ۵ دلیل خَز هستید!
کد خبر: ۲۸۰۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 21    -    ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
سریال‌های کره‌ای در چند دهه اخبر به یکی از پر مخاطب‌ترین سرگرمی‌های سراسر جهان تبدیل شده‌اند که طرفداران پروپاقرص مخصوص خود را دارند. اگر شما نیز یکی از مخاطبان سریال‌های کره‌ای هستید، حتما تا کنون متوجه کلیشه‌های پر تکرار این سریال‌های پر طرفدار شده‌اید.

سریال‌های کره‌ای در چند دهه اخبر به یکی از پر مخاطب‌ترین سرگرمی‌های سراسر جهان تبدیل شده‌اند که طرفداران پروپاقرص مخصوص خود را دارند. اگر شما نیز یکی از مخاطبان سریال‌های کره‌ای هستید، حتما تا کنون متوجه کلیشه‌های پر تکرار این سریال‌های پر طرفدار شده‌اید. این کلیشه‌ها مواردی هستند که در بسیاری از سریال‌ها تکرار شده‌اند و ممکن است برای برخی از مخاطبان آزاردهنده باشند. در ادامه این مطلب به بررسی برخی از این کلیشه‌ها پرداخته‌ایم که شما نیز ممکن است از دیدن  آن‌ها خسته باشید.با ما در بررسی این موارد همراه باشید.

 
اگر سریال کره‌ای نگاه می‌کنید به این ۵ دلیل خَز هستید!

پدر مادرهای همیشه مخالف!

 

 

یکی از چالش‌های داستانی مشهور در سریال‌های کره‌ای که معمولا وصال عاشق و معشوق داستان را به تاخیر می‌اندازد، مخالفت پدر و مادرهای سخت گیر است که دقیقا در نقطه‌ای حساس داستان ذوق مخاطبان را کور می‌کنند. این مخالفت‌ها معمولا از جانب والدین ثروتمند و کمالگرایی است که برای "بهترین" بودن فرزند خود حاضر به انجام هرکاری هستند حتی اگر این کار سرکوب علایق فرزندانشان باشد. البته جای شکرش باقیست که این مخالفت‌ها هرگز جلودار عشق و بی حد مرز فرزندانشان نمی‌شود و تنها روان بینندگان را به بازی می‌گیرد! اگر شما نیز یکی از مخاطبان قدیمی سریال‌های کره‌ای باشید، حتما سریال وارثان را تماشا کرده‌اید. یکی از سخت‌ترین چالش‌های عشق کیم تان(لی مین هو) و چا اون سانگ(پارک شین هه) زمانی شکل می‌گیرد که پدر کیم تان به عنوان رئیس خانواده‌ی کیم، با علاقه این دو نفر مخالفت می‌کند و برای جدایی آن‌ها تمام تلاشش را می‌کند. شاید بتوان رئیس کیم را یکی از منفورترین والدها در سریال‌های کره‌ای دانست اما در نهایت تاج این ریاست به دست عشق و علاقه کاراکترهای اصلی از سر رئیس کیم افتاد و خیال مخاطبان را راحت کرد.

 

شاهزاده‌های ثروتمند و بی نقص

باید گفت دیدن سریال‌های کره‌ای، واقعا مناسب خانم‌های مجرد و دختران جوان نیست! حسرت آشنایی با شاهزاده‌ای ثروتمند، جذاب و بی نقص، یکی از خطراتی است که می‌تواند این دسته از مخاطبان را آزار دهد.البته محبوبیت این موضوعات باعث شده این سناریور را در سریال‌های زیادی ببینیم. این کلیشه پرتکرار و محبوب درباره دختران فقیری است که بالاخره با عشق حقیقی شاهزاده رویاهای خود، از سختی‌های زندگی رها می‌شوند و لذت یک زندگی مجلل و شاهانه را می‌چشند. یکی از این دختران خوش شانس که آرزوهای بینندگان را زندگی کرده، شین ها ری(کیم سه جونگ) از سریال خواستگاری تجاری است. او دختری سختکوش است که به دلیل داشتن خانواده فقیر از رویاهای خود دست کشیده  اما در نهایت دست سرنوشت او را با کانگ ته مو(آن هیو سوپ) ، وارث خانوداه ثروتمند کانگ آشنا می‌کند. کانگ ته مو در پیچ و خم‌های داستان دچار عشق بی مانندی به شین ها ری می‌شود و او را از تمام سختی‌های زندگی‌اش نجات می‌دهد.  

تبدیل شدن تنفر به عشق

شاید شما نیز این جمله را شنیده باشید که "عمیق‌ترین عشق‌ها، از شدید‌ترین تنفرها به وجود می‌آیند". باید بدانید سازندگان سریال‌های کره‌ای یکی از طرفداران پروپا قرص این جمله هستند. به طوری که شاید بتوان این کلیشه را در 90 درصد سریال‌های کره‌ای مشاهده کرد. داستان عاشق و معشوق‌هایی که در ابتدا از یکدیگر متنفر هستند  اما با گذر زمان آنچنان به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند که نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد. یکی از این زوج‌های خوشبخت را می‌توانید در سریال "آخرین ماموریت فرشته عشق" پیدا کنید. لی یون سو(شین هه سان) بالرینی است که با از دست دادن بینایی‌اش دچار تنگ خلقی‌هایی شده که هیچکس توان تحملشان را ندارد. با این حال دان(کیم میونگ سو) فرشته‌ای است که در میان این بد خلقی‌ها مامور به پیدا کردن عشق در وجود لی یون سو شده. این جست و جو در ابتدا آنقدر که انتظار می‌رود آسان نیست اما به مرور زمان عشق زیبایی بین این دو کاراکتر شکل می‌گیرد که همیشه در یاد مخاطبان ماندگار خواهد بود. 

مدارس رویایی

 با دیدن تصاویری که سریال‌های کره‌ای از مدارس کشورشان به نمایش می‌گذارند، دانش آموزان زیادی از ادامه تحصیل ناامید می‌شوند! مدارسی با لباس فرم‌های زیبا و خوش رنگ، فضای بزرگ و زیبا و همینطور دانش آموزان جذابی که نمی‌توان از آن‌ها چشم برداشت. البته ما هرگز دانش آموزان را درحال تحصیل در این مدارس نمیبینیم اما با این حال سریال‌های زیادی در کره‌ی جنوبی در اتمسفر مدرسه اتفاق می‌افتند. به عنوان مثال یکی از این مدارس رویایی را می‌توانید در سریال " زیبایی حقیقی" مشاهده کنید.نکته قابل توجه این است مدرسه‌ای که لیم جو گیونگ (مون گایونگ) برای تحصیل انتخاب کرده، هیچ شباهتی به مدارس واقعی ندارد. جدا از این که دانش آموزان این مدرسه می‌توانند از هر پوشش برای به عنوان فرم مدرسه استفاده کنند، استعدادهای آن‌ها در بسترهای مناسب کشف و تقویت می‌شود که این مدارس را به مدارس رویایی تبدیل می‌کند.   

مثلث‌های عشقی پر تنش

یکی دیگر از کلیشه‌های پرتکرار سریال‌های کره‌ای، عشق‌های آتشین مشترکی است که حتی تماشاگران را نیز در دو راهی تنگاتنگی قرار می‌دهد. مثلث‌های عشقی پرتنشی که هیجان سریال‌ها را برای مخاطبان بیشتر می‌کنند و کاراکترها را با چالشی سخت مواجه می‌کنند. یکی از این مثلث‌های عشقی مشهور در سریال استارتاپ دیده می‌شود. سریالی از زندگی دختر سخت کوشی به نام سو دال می( بائه سوزی) که بین عشق منبع الهام خود یعنی نام دو سان (نام جو هیوک) و سرمایه گذار مشهور هان جی پیونگ( کیم سون هو) گرفتار شده است. داستان عشق این دو مرد جذاب و موفق به سو دال می محور اصلی داستان این سریال را تشکیل می‌دهد که مخاطبان زیادی را شیفته خود کرده است.  

برترین ها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
2
0
اتفاقا اصلا مثلث های عشقیشان پرتنش نیست و غالبا عشق یک طرفه در سکوت است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار