آداب پوشش میهمانان در مراسم عروسی
کد خبر: ۲۸۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2016 February 16    -    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
حتما متوجه شده‌اید که انتخاب لباس برای رفتن به یک جشن عروسی کار آسانی نیست. خواه یک میهمان معمولی باشید، خواه یکی از نزدیکان یا ساقدوش آقای داماد.
حتما متوجه شده‌اید که انتخاب لباس برای رفتن به یک جشن عروسی کار آسانی نیست. خواه یک میهمان معمولی باشید، خواه یکی از نزدیکان یا ساقدوش آقای داماد.بین افراد این طور جا افتاده است که انتخاب و پوشیدن لباس برای یک آقا راحت‌تر است تا برای یک خانم. اما این گونه نیست. یک آقا نیز بر اساس دوری یا نزدیکی رابطه با صاحبان مجلس، باید به یک سری قوانین پوششی، احترام بگذارد و لباسش را طبق آن قوانین انتخاب کند.

آداب پوشش میهمانان در مراسم عروسی

اگر میهمان هستید

اگر به عنوان یک میهمان دعوت شده‌اید، خیالتان راحت‌تر خواهد بود. چون احتمالا خیلی مورد توجه قرار نخواهید گرفت و بیشتر نقش یک نظاره‌گر را خواهید داشت. البته معنای این حرف این نیست که با صندل و پیراهن هاوایی نیز می‌توانید در مجلس شرکت کنید! نه، ولی می‌توانید سبک پوشش کژوال‌تری داشته باشید. قصد ما این نیست که شما را از پوشیدن یک پیراهن مردانه کلاسیک منصرف سازیم. می‌خواهیم بگوییم که اشکالی ندارد اگر پیراهنی رنگی به تن کنید. فقط داماد است که مجبور به پوشیدن پیراهن مردانه سفید است.

برای مثال می‌توانید یک پیراهن زیبای سبز کم رنگ را انتخاب کنید که باعث ایجاد کمی تازگی در ظاهر شما خواهد شد و آن را با یک شلوار پارچه ایی بژ ( اگر خواستید کتان )، یک کمربند بلوطی پر رنگ و یک کفش مردانه بپوشید. قبل از انتخاب متعلقات، تنها چیزی که می‌ماند این است که بین پوشیدن کتی چرم و بلوطی یا یک کت کلاسیک توسی، یکی را انتخاب کنید.
اجباری در بستن کراوات نیست اما یک دستمال گردن سفید زرشکی می‌تواند یک هماهنگی و هارمونی رنگ را در ظاهر شما به وجود آورد. به این ترتیب بدون آن که داماد را از درخشش در روز عروسیش بیاندازید، ظاهری عالی خواهید داشت.

ساقدوش

اگر شما به عنوان یکی از آشنایان نزدیک یا ساقدوش داماد در این مجلس شرکت می‌کنید، پس باید حسابی به خودتان برسید. چون نگاه‌های زیادی به سمت شما خواهد بود. حواستان باشد که کوچک‌ترین اشتباه، ممکن است شعله خشم عروس خانم را به سمت شما متوجه سازد. پس هر خطایی نابخشودنی است! در این شرایط ریسک نکنید: ما شما را به طبقه کت و شلوارها هدایت خواهیم کرد. پیراهن سفید با آستین‌های بلند اجباری است. بر طبق اندامی که دارید می‌توانید یک پیراهن کمر کرستی یا کاملا اندازه انتخاب کنید. آن را زیر کت و شلواری بپوشید که خیلی هم کلاسیک نباشد. برای این که لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید هم با کیفیت باشد و هم به نسبت گران نباشد، آنها را از برند زارا خریداری کنید. برای کفش بهتر است که بودجه بیشتری را در نظر بگیرید چون در موقعیت‌های دیگری نیز می‌توانید آنها را به پا کنید. بسته به این که کت و شلوار داماد چه رنگی است، می‌توانید کت و شلواری مشکی یا توسی به همراه یک پاپیون انتخاب کنید.

آداب پوشش میهمانان در مراسم عروسی

مهم‌ترین مساله: ظاهر داماد

شما جایگاه اول را در مراسم دارید ( برخلاف آن چه که ما در مقابل عروس خانم‌ها می‌گوییم! ). چون اگر شما نباشید، مراسمی در کار نخواهد بود. لطفا از پوشیدن کت و شلوار کتان طرح ساتن، صرف نظر کنید، کت و شلواری که احتمالا پوشیدن آن را همه، به شما پیشنهاد خواهند کرد. این مدل دیگر از مدافتاده است! در عوض یک کت و شلوار زیبای پشمی ( اگر زمستان است ) یا یک دست کت و شلوار کتان مات، انتخاب کنید که به خوبی بر اندامتان بایستد. چیزی که در مورد ساتن آزاردهنده است دوخت آن است که اغلب کیفیت پایینی دارد. اما اگر از جنس ساتن خوشتان می‌آید، می‌توانید یک کراوات ابریشمی انتخاب کنید. کراوات ابریشمی، آراسته و شیک است و کمی سرزندگی به ظاهر شما می‌دهد.

اگر می‌خواهید یک داماد شیک و برازنده باشید بر روی پیراهن خود یک جلیقه بپوشید. یک دستمال جیب هماهنگ با کراوات در جیب بالایی کت خود قرار دهید. به عنوان کفش نیز، کفش‌های مردانه ورنی پیشنهاد ماست. کراواتی با گره‌ای پفی یا یک پاپیون نقطه پایانی ظاهر شما است.

آنچه که در این روز مهم است این است که شما باید مظهر استایل و خوش سبکی باشید، نه این که طبق مد روز بخواهید لباس بپوشید.

سرانجام باید گفت که قوانین پوشش یک مراسم با مراسم دیگر ممکن است متفاوت باشد. ممکن است یک عروسی، یک تم خاصی داشته باشد، که این، موضوع دیگری است. آنچه که ما در بالا گفتیم مربوط به شرکت در یک مراسم نسبتا کلاسیک است.
با آرزوی خوشبختی برای تمامی آقایان داماد!

مدآنلاین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
0
ممنون از مطلب مفید ارائه شده.
برازندگی و انتخاب پوشاک مناسب، یک فن و هنر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
2
7
چی کراوات؟!؟!؟! خدایا توبههههه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار