داستان کارخانهٔ داروسازی و تولید آسپرین تجاری به صورت پودر خالص
کد خبر: ۲۷۸۶۵۰
تاریخ انتشار: 2023 May 06    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴
در سال ۱۸۹۷، شیمی‌دانی به نام فلیکس هافمن که برای Bayer AG کار می‌کرد، اسید استیل سالیسیلیک (ASA)، ماده فعال آسپرین را تولید کرد. این ترکیب در ابتدا به عنوان مسکن برای درد مفاصل یا آرتریت پدرش ساخته شد. در سال ۱۸۹۹ شرکت Bayer AG بازاریابی آسپرین را به صورت پودر آغاز کرد و در سال ۱۹۰۰ شروع به تولید قرص‌های آسپرین کرد.

داستان کارخانهٔ داروسازی بایر آلمان و تولید آسپرین تجاری به صورت پودر خالص(یک پزشک)

داستان کارخانهٔ داروسازی بایر آلمان و تولید آسپرین تجاری به صورت پودر خالص(یک پزشک)«تابناک با تو» - کارخانهٔ داروسازی بایر آلمان Bayer AG یک شرکت داروسازی چند ملیتی آلمانی است که سابقه طولانی در تولید و بازاریابی آسپرین دارد.

چند نکته کلیدی در تاریخچه تولید آسپرین توسط Bayer AG:

در سال ۱۸۹۷، شیمی‌دانی به نام فلیکس هافمن که برای Bayer AG کار می‌کرد، اسید استیل سالیسیلیک (ASA)، ماده فعال آسپرین را تولید کرد. این ترکیب در ابتدا به عنوان مسکن برای درد مفاصل یا آرتریت پدرش ساخته شد.

در سال ۱۸۹۹ شرکت Bayer AG بازاریابی آسپرین را به صورت پودر آغاز کرد و در سال ۱۹۰۰ شروع به تولید قرص‌های آسپرین کرد.

داستان کارخانهٔ داروسازی بایر آلمان و تولید آسپرین تجاری به صورت پودر خالص(یک پزشک)

در طول جنگ جهانی اول، آسپرین به عنوان مسکن برای سربازان مورد استفاده قرار گرفت و محبوبیت آن در نتیجه استفاده گسترده از آن در پزشکی نظامی افزایش یافت.

در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، آسپرین در ترکیب با دارو‌های دیگر، مانند کافئین و کدئین، برای کاهش درد در دسترس قرار گرفت.

در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، محققان دریافتند که آسپرین می‌تواند خطر لخته شدن خون را کاهش دهد و از حملات قلبی و سکته جلوگیری کند. این یافته منجر به استفاده گسترده از آسپرین با دوز پایین به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای بیماری‌های قلبی عروقی شد.

در سال ۱۹۸۶، Bayer AG علامت تجاری خود را در نام “آسپرین” در ایالات متحده از دست داد، جایی که این اصطلاح به نام برای اسید استیل سالیسیلیک تبدیل شده بود.

در سال‌های اخیر، تحقیقات نشان داده است که آسپرین ممکن است فواید دیگری برای سلامتی داشته باشد، مانند کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و حتی احتمالاً بیماری آلزایمر.

امروزه آسپرین یکی از پرمصرف‌ترین و قابل اعتمادترین دارو‌ها در جهان است و سالانه میلیارد‌ها قرص مصرف می‌شود.

آسپرین در ابتدا به عنوان یک جایگزین غیر اعتیادآور برای مسکن‌های مخدر مانند تریاک به بازار عرضه شد که در آن زمان به طور گسترده استفاده می‌شد.

Bayer AG با ترکیب “a” از استیل و “اسپیرین” از Spirsäure، کلمه آلمانی اسید سالیسیلیک، نام این محصول را “آسپرین” گذاشت.

در طول جنگ جهانی دوم، تولید آسپرین توسط Bayer AG متوقف شد و این شرکت مجبور شد بر تولید محصولات دیگری مانند حشره کش‌ها و پلاستیک‌ها تمرکز کند.

در دهه ۱۹۷۰، محققان دریافتند که آسپرین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد و در دهه ۱۹۹۰ مشخص شد که مزایای بالقوه‌ای برای پیشگیری از انواع دیگر سرطان دارد.

در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، اشکال جدیدی از آسپرین، مانند قرص‌های دارای پوشش روده و آسپرین بافر شده، برای کاهش خطر تحریک معده و خونریزی ایجاد شد.

امروزه آسپرین طیف گسترده‌ای از اشکال و دوز‌ها از جمله قرص، کپسول، قرص جویدنی و پودر موجود است و برای اهداف مختلفی مانند تسکین درد، کاهش تب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود.

داستان کارخانهٔ داروسازی بایر آلمان و تولید آسپرین تجاری به صورت پودر خالص(یک پزشک)

به طور کلی، تاریخچه آسپرین Bayer AG داستانی از نوآوری، کشف و انطباق با تغییر نیاز‌های پزشکی و دانش علمی است. با وجود بیش از یک قرن قدمت، آسپرین یک داروی حیاتی و پرمصرف است که همچنان موضوع تحقیق و توسعه مداوم است.

آسپرین اولین دارویی بود که با نام تجاری فروخته شد که به تثبیت اهمیت شناخت برند و تبلیغات در صنعت داروسازی کمک کرد.

در سال ۲۰۱۹، Bayer AG اعلام کرد که در تلاش برای کاهش ضایعات و بهبود پایداری، استفاده از بسته‌بندی‌های پلاستیکی را برای محصولات آسپرین خود حذف خواهد کرد.

با وجود اینکه آسپرین یک داروی نسبتاً کم هزینه است، تأثیر عمیقی بر سلامت جهانی داشته است. تخمین‌زده می‌شود که استفاده گسترده از آسپرین با جلوگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و سایر حوادث قلبی عروقی جان میلیون‌ها نفر را نجات داده است.

آسپرین Bayer AG یکی از شناخته شده‌ترین و قابل اعتمادترین برند‌ها در جهان است که سابقه طولانی در نوآوری، تحقیق و توسعه دارد.

آسپرین علاوه بر استفاده از آن به عنوان مسکن و ضد التهاب، کاربرد‌های دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، گاهی اوقات برای کاهش خطر پره اکلامپسی در زنان باردار استفاده می‌شود و ممکن است در درمان انواع خاصی از میگرن مفید باشد.

با وجود محبوبیت، آسپرین بدون خطر نیست. استفاده طولانی مدت از دوز‌های بالای آسپرین می‌تواند باعث خونریزی گوارشی و سایر مشکلات سلامتی شود و می‌تواند با سایر دارو‌ها تداخل داشته باشد.

Bayer AG تنها شرکت تولید‌کننده آسپرین نیست. این دارو اکنون به طور گسترده به عنوان یک داروی ژنریک در دسترس است، به این معنی که می‌توان آن را با نام‌های تجاری مختلف توسط شرکت‌های دارویی مختلف پیدا کرد.

البته آسپرین به مدت قرن‌ها به عنوان یک درمان طبیعی برای درد و تب مورد استفاده قرار گرفته بوده است. مصریان و یونانیان باستان از پوست درخت بید که حاوی ماده شیمیایی مشابه آسپرین است به عنوان مسکن استفاده می‌کردند.

علامت تجاری اصلی Bayer AG برای آسپرین دارای یک صلیب در دایره بود که امروزه هنوز به عنوان نمادی برای دارو استفاده می‌شود.

آسپرین در طول سال‌ها درگیر جنجال‌های متعددی بوده است. به عنوان مثال، در دهه ۱۹۷۰، برخی از محققان پیشنهاد کردند که آسپرین ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به سندرم ری در کودکان مبتلا به عفونت‌های ویروسی شود.

منبع: یک پزشک

برچسب ها: آسپرین ، دارو ، خالص ، تجاری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار