زندگی در ساسکاچوان برای چه کسانی مناسب است؟
کد خبر: ۲۷۸۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 May 03    -    ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
bato-adv
bato-adv

ایالت ساسکاچوان کانادا

ساسکاچوان در منطقه پریری در غرب کشور کانادا واقع شده و در میان استان‌های مونیتوبا و آلبرتا و در شمال ایالت‌های مونتانا و داکوتای شمالی آمریکا است. ساسکاچوان آفتابی‌ترین استان کانادا است که به‌طور متوسط سالانه 2 تا 2 هزار و 500 ساعت آفتابی دارد. استاندارد بالای زندگی ساسکاچوان باعث افزایش جذب مهاجران به این استان شده و متوسط درآمد خانوار تقریبا 80 هزار دلار و بالاتر از میانگین کانادا است.

مزایا و معایب زندگی در استان ساسکاچوان کانادا

در جدول زیر، مزایا و معایب زندگی استان ساسکاچوان کانادا به صورت خلاصه بیان شده است:

مزایای زندگی استان ساسکاچوان کانادا

معایب زندگی استان ساسکاچوان کانادا

فرصت‌های شغلی بالا در ساسکاچوان برای دانشجویان بین‌المللی

هزینه زندگی در ساسکاچوان نسبتا پایین

هزینه پایین مسکن و مالیات پایین

هزینه تحصیل پایین

دارای برخی از بهترین دانشگاه‌های کانادا

سخت بودن یافتن مسکن در ساسکاچوان

عدم امکان وجود تفریحات شبانه

زمستان‌های بسیار سرد و طولانی

بالا بودن نرخ جرم

عدم وجود تسهیلات نامناسب حمل و نقل

نبود تفریحات و سرگرمی کافی

 

نگاهی کلی آب‌وهوای استان ساسکاچوان کانادا

آب‌وهوای معتدل بهاری معمولا از آوریل شروع می‌شود. تابستان‌های ساسکاچوان معمولا گرم و خشک است. دمای از 15 درجه سانتیگراد در ماه می در فصل بهار تا 30 درجه سانتیگراد در جولای و آگوست در فصل تابستان متغیر است. زمستان معمولا از نوامبر آغاز می‌شود و دما معمولا در طی زمستان، تا زیر نقطه انجماد می‌رود.

پرچم کانادا

هزینه زندگی در ساسکاچوان کانادا

ساسکاچوان دارای کیفیت بالا و در حین حال هزینه پایین زندگی است. دلایلی که این استان علارغم هزینه پایین، کیفیت بالای زندگی دارد عبارتند از:

  • عدم دریافت حق بیمه شخصی یا هزینه شخصی برای خدمات اولیه مراقبت‌های بهداشتی در ساسکاچوان

  • مالیات بر فروش استانی شش درصد پایین‌تر از سایر استان‌ها

  • هزینه پایین رفت و آمد به محل کار

  • نرخ‌های پایین مالیات بر درآمد شرکتی (12 درصد) استان ساسکاچوان کانادا

  • عدم دریافت شهریه در قبال آموزش پیش از مهدکودک تا کلاس 12 در مدارس دولتی استان ساسکاچوان کانادا

  • هزینه‌های مسکن پایین‌تر نسبت به اکثر شهرهای بزرگ کانادا

در جدول زیر نگاه کلی به میزان هزینه زندگی در استان ساسکاچوان می‌پردازیم:

مورد هزینه

هزینه ماهانه

متوسط هزینه اجاره یک‌خوابه

938 دلار کانادا

متوسط هزینه غذا و مواد خوراکی

306 دلار کانادا

متوسط هزینه حمل و نقل عمومی

88 دلار کانادا

متوسط قیمت خرید خانه

289600 دلار

 

مهاجرت به کانادا را از کجا شروع کنیم؟ مهاجرت به کانادا با مشورت وکیل مهاجرتی کانادا در تورنتو

تحصیل و دریافت اقامت دائم در ساسکاچوان کانادا

به طور کلی، در کانادا همه شهروندان و مقیمان دائمی زیر 20 سال حق تحصیل رایگان تا پایان دوره متوسطه را دارند. دولت استانی ساسکاچوان سیستم آموزشی رایگان از مهدکودک تا کلاس 12 را در مدارس دولتی به مردم این استان ارائه می‌دهد.

علاوه بر آموزش به زبان انگلیسی، سیستم آموزشی این استان شامل آموزش به زبان فرانسوی و زبان‌های اقوام اولیه (First Nations) یا متیس (Metis) نیز می‌شود. پس از اتمام دوره متوسطه، گزینه‌های مختلفی برای ادامه تحصیل و آموزش پیش روی دانش آموزان فارغ‌التحصیل شده در استان ساسکاچوان قرار دارد. 

دانشگاه‌های تحقیقاتی استان عبارتند از دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه رجینا. همچنین این استان محل دانشگاه منحصر به فرد اقوام اولیه کانادا است. برای افرادی که مایل به ورود به مشاغل ماهر هستند، در این استان برنامه‌های کارآموزی و 9 دانشکده فنی منطقه‌ای و 50 اسکول خصوصی وجود دارد.

استان ساسکاچوان یک انتخاب عالی برای دانشجویان بین‌المللی است که قصد دریافت اقامت دائم کانادا را دارند. این استان برنامه‌ها و مزایای متعددی را ارائه می‌دهد که باعث افزایش جذب افراد با هدف کار و زندگی به این استان شده است.

برنامه نامزدی مهاجر ساسکاچوان (SINP) یک برنامه محبوب مهاجرتی برای دانشجویان بین‌المللی با قصد دریافت اقامت دائم است. این برنامه به دانشجویان این اجازه را می‌دهد تا نامزدی استان را دریافت کنند که به طور قابل توجهی روند دریافت اقامت دائم را سرعت می‌بخشد. علاوه بر این، این برنامه مهاجرتی از الزامات کلاس نیروی با تجربه کار کانادایی است.

نقشه کانادا

مشاغل پرتقاضا در استان ساسکاچوان کانادا

استان ساسکاچوان به شدت دچار کمبود نیروی کار و کارفرمایان در این استان به دنبال جذب افراد برای پر کردن موقعیت‌های شغلی مختلف است. اقتصاددانان میزان رشد تولید ناخالص داخلی واقعی استان ساسکاچوان را در سال جاری 9/4 درصد پیش‌بینی کرده‌اند.

در ادامه به بررسی 8 شغل مورد تقاضا در این استان می‌پردازیم:

(میانگین درآمد براساس 5/37 ساعت کار در هفته است)

  1. کارکنان در بخش خرده‌فروشی

هر فروشگاهی به کارکنانی برای فروش مستقیم کالاها و خدمات فنی و غیرفنی به مصرف‌کنندگان نیاز دارد. سایت Indeed نشان می‌دهد که در اواخر نوامبر در استان ساسکاچوان که اوج فصل کاری خرده‌فروشی است، 1126 موقعیت شغلی در این زمینه وجود دارد. درآمد یک کارکن بخش خرده‌فروش 29250 دلار است.

  1. مکانیک ماشین‌آلات سنگین

تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات سنگین مورد استفاده در صنایع ساخت‌وساز، حمل‌ونقل، جنگلداری، معدن، نفت و گاز، جابجایی مواد، محوطه‌سازی، پاکسازی زمین و کشاورزی به مکانیک مخصوص این ماشین‌آلات سنگین نیاز دارد. براساس داده‌های سایت کاریابی Job Bank، میانگین درآمد سالانه از این موقعیت شغلی 67665 دلار است. براساس آمار سایت‌های کاریابی Indeed و Job Bank، حدود 70 موقعیت شغلی برای این افراد وجود دارد.

  1. اپراتورهای ماشین‌آلات سنگین

آن دسته از کارگرانی که مهارت استفاده و راه‌اندازی ماشین‌آلات سنگین را برای مواردی مانند ساخت‌وساز و نگهداری جاده‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها، خطوط لوله گاز و نفت، تونل‌ها، ساختمان‌ها و سایر سازه‌ها، معادن در بستر زمین و سایر فعالیت‌های استخراج معادن و جابجایی مواد را د ارند، به شدت موردتقاضا هستند. براساس داده‌های Indeed، 111 موقعیت شغلی برای این افراد در استان ساسکاچوان در اواخر ماه نوامبر 2022 گزارش شده است و براساس سایتJob Bank، میانگین درآمد سالانه این موقعیت شغلی 58 هزار و 500 دلاراست.

  1. رانندگان کامیون

به دلیل افزایش میزان محصولات ارسالی به‌ویژه در طول همه‌گیری کرونا و بازنشستگی بیشتر رانندگان کامیون، نیاز به نیروی جوان برای پر کردن این موقعیت شغلی بالا است. در اواخر ماه نوامبر 2022، وب‌سایت Job Bank، 207 و سایت Indeed 394 موقعیت شغلی برای این افراد را منتشر کرد. میانگین درآمد سالانه این افراد 48 هزار و 750 دلار است.

  1. آشپزها

در اواخر ماه نوامبر 2022، وب‌سایت Job Bank، 471 و سایت Indeed 313 موقعیت شغلی برای این افراد را منتشر کرد. متوسط درآمد سالانه یک آشپز، 29 هزار و 500 دلار است.

  1. سرورهای غذا و نوشیدنی

در اواخر ماه نوامبر 2022، سایت Indeed 333 موقعیت شغلی برای این افراد را منتشر کرد. متوسط درآمد سالانه یک سرور بدون در نظر گرفتن انعام، 25 هزار و 350 دلار است.

  1. توسعه‌دهندگان نرم افزار

در اواخر ماه نوامبر 2022، سایت Indeed 122 موقعیت شغلی برای این افراد را منتشر کرد. متوسط درآمد سالانه یک توسعه‌دهنده نرم افزار،71 هزار و 77 دلار است.

  1. حسابدار

در اواخر ماه نوامبر 2022، سایت Indeed 206 موقعیت شغلی برای این افراد را منتشر کرد. متوسط درآمد سالانه یک حسابدار 79 هزار و 696 دلار است.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به این کشور و اینکه کدام روش مناسب سوابق و سلایق شما است، با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه حقوقی مهاجرتی کاناداپاس در تماس باشید

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
1
0
مزخرفتربن استان کانادا
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv