چگونه از شر دندان درد شبانه خلاص شویم؟
کد خبر: ۲۷۴۷۶۴
تاریخ انتشار: 2023 March 23    -    ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
دندان درد هنگام شب می‌تواند به خواب رفتن را بسیار دشوار کند و حتی باعث بیدار شدن از خواب شود. با این حال، درمان هایی وجود دارد که می‌توانند به تسکین افراد کمک کنند و به خواب رفتن را آسان‌تر کنند، از جمله مصرف مسکن ها یا استفاده از کمپرس سرد یا حتی میخک روی دندان.

دندان درد هنگام شب می‌تواند به خواب رفتن را بسیار دشوار کند و حتی باعث بیدار شدن از خواب شود. با این حال، درمان هایی وجود دارد که می‌توانند به تسکین افراد کمک کنند و به خواب رفتن را آسان‌تر کنند، از جمله مصرف مسکن ها یا استفاده از کمپرس سرد یا حتی میخک روی دندان.

چگونه از شر دندان درد شبانه خلاص شویم؟
 

در این مقاله با بعضی از بهترین درمان های خانگی برای تسکین دندان درد در شب بیشتر آشنا می‌شوید.

 

۹ روش برای درمان دندان درد در شب

درمان دندان درد در شب می‌تواند دشوارتر باشد، زیرا منحرف کردن فکر از درد دندان سخت‌تر است. با این حال، می‌توانید روش های زیر را برای تسکین درد امتحان کنید.

 

۱.داروهای ضددرد خوراکی

مصرف داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) برای بسیاری از افراد روش سریع و ساده‌ای برای کاهش موثر دندان دردهای خفیف تا متوسط است.

توجه کنید که بیشتر از دوز توصیه شده روی بسته بندی دارو، مصرف نکنید. اگر دندان درد شدید است، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کنید و در مورد مسکن های قوی تر با او صحبت کنید.

۲. کمپرس سرد

 

استفاده از کمپرس سرد می‌تواند به کاهش درد دندان کمک کند. قرار دادن کیسه یخ پیچیده شده در یک حوله روی سمت آسیب دیده صورت یا فک به انقباض رگ های خونی در آن ناحیه کمک کرده و می‌تواند درد را کاهش دهد.

استفاده از کمپرس سرد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه هر چند ساعت یک‌بار در شب می‌تواند به جلوگیری از درد هنگام خواب کمک کند.

۳. بالا نگه داشتن سر

تجمع خون در سر ممکن است باعث درد و التهاب اضافی شود. برای برخی از افراد، بالا بردن سر با یک یا دو بالش اضافی ممکن است درد را به اندازه کافی برای خوابیدن تسکین دهد.

۴. پمادهای دارویی

برخی از پمادهای دارویی نیز می‌توانند به کاهش درد دندان کمک کنند. ژل ها و پمادهای بی حس کننده بدون نسخه که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند ممکن است ناحیه دردناک را بی حس کنند. با این حال، بنزوکائین برای استفاده کودکان خردسال مناسب نیست.

۵. شستشو با آب نمک

یک شستشوی ساده با آب نمک، درمان خانگی رایجی برای دندان درد است. آب نمک یک عامل ضدباکتری طبیعی است، بنابراین ممکن است التهاب را کاهش دهد. این به نوبه خود به محافظت از دندان های آسیب دیده در برابر عفونت کمک می‌کند.

شستشو با آب نمک همچنین ممکن است به از بین بردن ذرات غذا یا بقایای گیر کرده در دندان یا لثه کمک کند.

۶. آبکشی با هیدروژن پراکسید

پریودنتیت یا بیماری بافت های اطراف دندان یک عفونت جدی لثه است که عموما در نتیجه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند درد، خونریزی لثه و لق شدن دندان ها شود.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ نشان داد که شستشو با دهانشویه پراکسید هیدروژن به کاهش پلاک و علائم پریودنتیت کمک می‌کند.

دقت داشته باشید که همیشه باید هیدروژن پراکسید را با مقدار مساوی آب رقیق کنند. محلول را در دهان بچرخانید، اما آن را قورت ندهید. این درمان برای کودکان مناسب نیست، زیرا این خطر وجود دارد که به طور تصادفی آن را ببلعند.

۷. چای نعناع فلفلی

نوشیدن چای یا دمنوش نعناع فلفلی یا مکیدن چای کیسه ای نعناع نیز ممکن است به طور موقت به تسکین درد ناشی از دندان درد کمک کند.

محققان معتقدند که نعناع حاوی ترکیبات آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی است. منتول، ماده فعال موجود در نعناع، همچنین ممکن است اثر بی حس کنندگی ملایمی در مناطق حساس داشته باشد.

۸. میخک

اوژنول که یکی از ترکیبات اصلی میخک است می‌تواند درد دندان را کاهش دهد. نتایج یک کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۱۵ نشان داد افرادی که پس از کشیدن دندان اوژنول را روی لثه و حفره دندان خود استفاده می‌کردند، درد و التهاب کمتری در طول بهبودی داشتند.

اوژنول به عنوان یک مسکن عمل می‌کند، به این معنی که ناحیه دردناک را بی‌حس می‌کند. برای استفاده از میخک برای دندان درد، میخک آسیاب شده را در آب خیس کنید تا خمیر به دست آید. سپس این خمیر را روی دندان بمالید یا آن را در چای کیسه ای خالی قرار دهید و در دهان بگذارید. روش دیگر، جویدن یا مکیدن آرام یک میخک و سپس قرار دادن آن در نزدیکی دندان دردناک است.

این درمان مناسبی برای کودکان نیست، زیرا ممکن است بیش از حد میخک را ببلعند.

۹. سیر

سیر یک ماده رایج خانگی است که برخی افراد از آن برای تسکین درد دندان استفاده می‌کنند. آلیسین، که ترکیب اصلی سیر است، دارای اثر ضد‌باکتریایی قوی است که می‌تواند به کشتن باکتری‌های موجود در دهان که منجر به کرم خوردگی دندان و دندان درد می‌شود، کمک کند.

جویدن یک حبه سیر و قرار دادن آن در نزدیکی دندان ممکن است به تسکین درد کمک کند. با این حال، طعم سیر خام می‌تواند برای برخی افراد بسیار قوی باشد، بنابراین ممکن است این راه حل برای همه مناسب نباشد.

چرا دندان درد در شب تشدید می‌شود؟

دندان درد ممکن است در روز دردناک باشد، اما به نظر می رسد که شب‌ها بدتر می‌شود.

یکی از دلایلی که ممکن است این اتفاق بیفتد این است که وقتی فرد دراز کشیده است، خون به سر می‌آید. خون اضافی در این ناحیه ممکن است باعث افزایش درد و فشاری شود که افراد از دندان درد احساس می‌کنند.

دلیل دیگری که باعث می‌شود بسیاری از دردها در شب بدتر شوند، این است که عوامل حواس‌پرتی کمتری وجود دارد. با توجه به اینکه چیز دیگری جز دندان درد برای تمرکز کردن وجود ندارد، به خواب رفتن ممکن است برای فرد دشوارتر شود.

روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار