طرز تهیه سالاد فتوچینی؛ یک پیش غذای هیجان‌انگیز
کد خبر: ۲۷۳۳۴۳
تاریخ انتشار: 2023 March 09    -    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
سالاد فتوچینی یکی ازا انواع سالاد‌های سرد است که با نوعی پاستا به نام فتوچینی تهیه می‌شود. فتوچینی که در ایران با نام ماکارانی آشیانه‌ای شهرت دارد، نوعی پاستای رشته‌ای بلند است که برای تهیه انواع غذا‌های سرد و گرم فست فودی از آن استفاده می‌شود و ظاهر بسیار زیبایی دارد.

«تابناک با تو» - سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش‌غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیبات کاملی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد‌ها معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات، مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، مرغ، حبوبات پخته، پاستا، نان تست، پنیر و... نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن‌ها را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

طرز تهیه سالاد فتوچینی؛ یک پیش غذای هیجان‌انگیز

سالاد فتوچینی یکی ازا انواع سالاد‌های سرد است که با نوعی پاستا به نام فتوچینی تهیه می‌شود. فتوچینی که در ایران با نام ماکارانی آشیانه‌ای شهرت دارد، نوعی پاستای رشته‌ای بلند است که برای تهیه انواع غذا‌های سرد و گرم فست فودی از آن استفاده می‌شود و ظاهر بسیار زیبایی دارد. سالاد فتوچینی از ترکیب فتوچینی با سیب زمینی، هویج، خیارشور، ذرت، نخود فرنگی و... تهیه می‌شود که بسیار خوشمزه و مجلسی است.

در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد فتوچینی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این سالاد خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد فتوچینی

فتوچینی یا ماکارانی آشیانه‌ای: ۲۰۰ گرم
نخود فرنگی پخته: نصف لیوان
هویج آبپز: ۲ عدد
سیب زمینی آبپز: ۳ عدد
خیارشور: ۵ عدد
ذرت: نصف لیوان
فلفل هالوپینو: ۱ عدد
ماست چکیده: نصف لیوان
سس مایونز: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: ۱ حبه
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد فتوچینی

سالاد فتوچینی

۱ـ ابتدا فتوچینی را داخل آب در حال جوش بریزید و طبق دستور روی بسته‌بندی بگذارید نرم شود و بعد آن را آبکش کنید و کنار بگذارید تا آب اضافه‌اش کشیده و خنک شود؛ سپس فتوچینی را داخل یک کاسه مناسب بریزید. سیب زمینی آبپز، هویج آبپز، خیار شور و فلفل هالوپینو را به صورت نگینی خرد کنید و به فتوچینی اضافه کنید؛ سپس نخود فرنگی و ذرت پخته را به مواد سالاد اضافه کنید.

۲ ـ داخل یک کاسه دیگر ماست چکیده را همراه با سس مایونز، آبلیمو، سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه با هم خوب مخلوط کنید؛ سپس سس آماده را روی مواد سالاد بریزید. سالاد را خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با سس آغشته شوند و مزه‌ها به خورد هم بروند. سالاد فتوچینی را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود؛ سپس سرو کنید، نوش جان.

فرارو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار