تعبیر خواب‌های ترسناک چیست؟ چرا خواب‌های ترسناک و وحشتناک می‌بینیم؟
کد خبر: ۲۷۲۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2023 February 24    -    ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
در حالی که روز‌های پر استرسی را سپری می‌کنید، احتمالا شب‌ها نیز از ترس دیدن خواب‌های وحشتناک دچار استرس می‌شوید. دیدن خواب‌های ترسناک موضوعی طبیعی است، اما وقتی دیدن اینگونه خواب‌ها به طور مکرر رخ می‌دهد، آیا بازهم طبیعی است؟! در پاسخ به این سؤال باید گفت خیر! طبیعی نیست.

تعبیر خواب های ترسناک چیست؟ چرا خواب های ترسناک و وحشتناک می بینیم؟(ستاره)

تعبیر خواب های ترسناک چیست؟ چرا خواب های ترسناک و وحشتناک می بینیم؟(ستاره)«تابناک با تو» - آیا شما نیز جزو افرادی هستید که کابوس‌های زیادی می‌بینید؟ برای برخی از افراد دیدن خواب‌های ترسناک، بیشتر از دیگران اتفاق می‌افتد و این موضوع منجر به استراحت کم در طول شب می‌شود.

در حالی که روز‌های پر استرسی را سپری می‌کنید، احتمالا شب‌ها نیز از ترس دیدن خواب‌های وحشتناک دچار استرس می‌شوید. دیدن خواب‌های ترسناک موضوعی طبیعی است، اما وقتی دیدن اینگونه خواب‌ها به طور مکرر رخ می‌دهد، آیا بازهم طبیعی است؟! در پاسخ به این سؤال باید گفت خیر! طبیعی نیست.

برخی از مردم بر این باورند که رویا‌ها می‌توانند پنجره‌ای به زندگی‌هایی باشند که در گذشته داشته‌ایم، به‌خصوص زمانی که خودمان را در بدن یا جنسیت متفاوت می‌بینیم.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ما می‌توانیم تجربیات آسیب‌زا را از نسل بین نسلی خود در سیستم عصبی خود بارگیری کنیم و این می‌تواند در کابوس‌های ما ظاهر شود. در هر صورت، ممکن است باقیمانده‌ای از زندگی‌ای که مال ما نبوده، را تجربه کنیم.

 

تعبیر خواب های ترسناک چیست؟ چرا خواب های ترسناک و وحشتناک می بینیم؟(ستاره)


تعبیر علمی خواب‌های بد چیست؟

رویا‌های بد، و حتی به طور خاص، داشتن خواب‌های تکراری، می‌تواند نشانه‌ای از اختلال استرس پس از سانحه باشد.

برخی از دانشمندان بر این باورند که عملکرد رویا‌های ما کمی شبیه به یک بازی ویدیویی است: خواب‌های ما، ما را در سناریو‌های خاصی قرار می‌دهد تا ببینیم چگونه واکنش نشان خواهیم داد تا بتوانیم بهترین راه‌ها را برای رویارویی با تهدیدات معقول زندگی خود بیابیم. اما وقتی کابوس‌های مکرر می‌بینیم، ممکن است احساس کنیم همیشه در حال تهدید شدن قرار داریم و هرگز نمی‌توانیم یک شب را آسوده و به دور از خستگی‌های ناشی از دیدن این خواب‌های ترسناک و تکراری استراحت کنیم.

اگر می‌دانید که در زندگی روزمره خود مشکلی ندارید، اما با این حال باز هم خواب‌های ترسناک می‌بینید، احتمالاً چیزی وجود دارد که باید آن را موشکافی کنید تا بتوانید به یک احساس آرامش پایدار برگردید.

درمان‌های زیادی برای تروما (یا استرس سمی) وجود دارد که در سیستم عصبی زندگی می‌کند، و تمرین‌های جسمانی مانند یوگا، تمرینات بدنی و مشاوره جسمانی می‌توانند برای رهایی از این ضربه و بازگشت به تعادل قدرتمند باشند.


تعبیر دینی و مذهبی خواب‌های ترسناک چیست؟

برخلاف دیدگاه روانشناسی، تعبیر خواب‌های ترسناک از نظر شخصیت‌های دینی و مذهبی، معنای خوبی دارد.

حضرت یوسف (ع): اگر در خواب دیدید که می‌ترسید معنی خواب شما سلامتی است.

ابن سیرین

* اگر در خواب دیدید که از کسی و یا چیزی می‌ترسید معنی خواب شما این است که در امان و امنیت خواهید بود.
* اگر در خواب دیدید که از کسی می‌ترسید و دلیل ترس هم در خواب معلوم نیست معنی خواب شما این است که مکروهی به شما می‌رسد.
* اگر حیوانی از تو ترسید و فرار کرد معنی خواب این است که دشمن از تو می‌ترسد و از شر او خلاص می‌شوی.
* اگر در خواب فرشته‌ها را ببینی و خودت بین ان‌ها بودی د رحالی که می‌ترسیدی معنی خواب تو این است که در آن منطقه جنگ می‌شود و خون‌ها ریخته می‌شود.

امام جعفر صادق (ع): ترسیدن درخواب، نصرت است، اگر بیند از دزدی یا جانوری همی ترسید، دلیل که از کسانی که به او منسوبند مضرت رسد.

مطیعی تهرانی: ترس در خواب‌های ما شادی و خبر خوش است. اگر در خواب ترسیدید و یکه خوردید خوشحال می‌شوید و خبری ناگهانی و خوب و شادی بخش دریافت خواهید داشت. نوشته اند ترس ایمنی است.


چگونه از شر خواب‌های ترسناک و بد خلاص شویم؟

* به یک درمانگر یا انرژی‌بخش که به او اعتماد دارید مراجعه کنید تا به شما کمک کند انرژی آسیب‌زا را از سیستم عصبی شما آزاد کند.
* از خود در مورد احساساتی که در کابوس‌ها به وجود می‌آیند بپرسید و اینکه آیا این احساسات شما را به یاد اتفاقی می‌اندازد که در حال حاضر برای شما اتفاق می‌افتد یا خیر.
* مراسمی را پیرامون رهاسازی این انرژی یا تجربه زندگی گذشته ایجاد کنید. به عنوان مثال، کنار آتش یا شعله شمع بنشینید و انرژی قدیمی را به آتش بفرستید یا بدن خود را پاکسازی کنید.

در مورد تاریخچه خانواده یا فرهنگ خود پرس و جو و تحقیق کنید. آیا در خانواده شما آسیب‌های حل نشده‌ای وجود دارد؟ خانواده یا فرهنگ شما چگونه با استرس ناش از این آسیب کنار می‌آیند؟ آیا شما هم همین کار را می‌کنید یا می‌توانید آن را به روشی جدید حل کنید؟

تعبیر خواب‌های ترسناک چیست؟ چرا خواب‌های ترسناک و وحشتناک می‌بینیم؟

منبع: ستاره

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
0
9
پیشنهاد می کنم شام غذای سنگین نخورید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار