انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن
کد خبر: ۲۷۲۱۰۳
تاریخ انتشار: 2023 February 23    -    ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
در اصول طراحی دکوراسیون نور یکی از اجرای مهم می باشد که در صورت کمبود یا استفاده بیش از حد آن دکوراسیون خانه آنگونه که باید باشد شکل نمی گیرد. یکی از ابرازهایی که جهت تامین نور منازل استفاده می شود؛ آباژورهای رومیزی هستند که در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند.

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)«تابناک با تو» - در اصول طراحی دکوراسیون نور یکی از اجرای مهم می باشد که در صورت کمبود یا استفاده بیش از حد آن دکوراسیون خانه آنگونه که باید باشد شکل نمی گیرد. یکی از ابرازهایی که جهت تامین نور منازل استفاده می شود؛ آباژورهای رومیزی هستند که در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند.

آباژور چیست؟

آباژورها انواعی از چراغ ها محسوب می شوند در دکوراسیون استفاده می شوند و توسط یک کلاهک یا شید لامپی را می پوشانند. نوری که از آباژور ساتع می شود توسط کلاهکی که روی آن قرار دارد پخش شده و جلوه ای ویژه ای ایجاد می کند.

واژه آباژور از طریف لغت فرانسوی Abat-jour وارد زبان فارسی شد که به عنوان وسیله ای تزئینی کاربدر دارد همچنین سبب روشنایی منزل می شود. به عبارتی می توان گفت آباژورها از جمله وسایل لوکس در دکوراسیون پذیرایی و اتاق خواب هستند که در انواع اقسام با کیفیت های مختلف در بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال آباژور ها می توانند از طیف گسترده ای از مواد مانند کاغذ، شیشه یا پارچه ساخته شوند. بنابراین انتخاب آن کاملا به سلیقه فرد بستگی دارد.

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

انواع آباژورها:

همانطور که پیش از این اشاره شد آباژورها انواع مختلفی دارند که در ادامه به انواع مدرن و جدید آنها اشاره می شود. رنگ ها، اندازه ها و سبک های مختلفی از آباژور در بازار عرضه می شوند. اما به طورکلی می توان آنها را در سه دسته طبقه بندی کرد که شامل موارد زیر می باشند:

- آباژور ایستاده

- آباژور پایه دار

- آباژور رومیزی

از هرکدام این آباژوها می توان در مکان و دکورهای مختلفی استفاده کرد، البته آباژور در نورپردازی در انواع مختلف تفاوتی ندارد و تنها در برخی از آن ها مانند آباژور ایستاده نور بیشتری در فضا پخش می شود، اما به طورکلی مکانی که از این وسیله در آن استفاده می شود تعیین کننده نوع مناسب آن می باشد.

نورپردازی با استفاده از آباژورهای ایستاده در گوشه های خانه و اتاق مناسب خواهد بود و نمایی شکیل تر خواهد داد. از آباژورهای پایه دار که اندازه ای بین آباژوهای ایستاده و رومیزی دارند تنها زمانی استفاده می شوند که سقف اتاق یا سالن کوتاه باشد؛ علت این موضوع مربوط به قد کوتاه تر این آباژور ها نسبت به آباژور های ایستاده سبب می شود تا سقف کمی بلند تر به نظر برسد. اما از آباژور های رومیزی بیشتر در دفاتر و البته کنار تخت خواب ها استفاده می شود.

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

کاربردهای مفید و متنوع آباژورهای رومیزی

اتاق کودک و نوجوان

در این فضاها همواره نور کافی برای مطالعه و بازی وجود دارد، پس بهتر است علاوه بر روشنایی نور موضعی هم تامین شود تا علاوه بر زیباتر کردن فضا مطالعه را آسان تر کند.

اتاق خواب بزرگسال

یکی دیگر از کاربردهای مهم آباژوهای رومیزی مربوط به ایجاد فضایی خاص و نورپردازی متنوع در اتاق خواب بزرگسالان است. از پاتختی تا حاشیه میز آرایشی در اتاق خواب بزرگسالان می تواند جایی برای خودنمایی این ابزار پرکاربرد باشد. از طرفی با تنظیم نور آن می توان در این فضا جلوه‌های زیبا و رومانتیکی ساخت.

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

محیط کار

استفاده از روشنایی در حدی که مفید و مورد نیاز باشد از اهمیت بسیاری برخوردار است. این موضوع که نور لازم در فضایی خاص تامین شود بدون اینکه همه محیط را روشن نکند تا مزاحمتی برای اطرافیان نباشد بسیار اهمیت دارد. این همان موضوعی است که برعهده آباژورها می باشد.

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

کاربرد به‌عنوان چراغ مطالعه رومیزی

از آنجایی که آباژوهای رومیزی پایه کوتاهی دارند می توان از آنها برای قرارگیری روی میز یا پاتختی استفاده کرد. به این صورت می توان از آنها برای مصارفی نظیر چراغ مطالعه هم استفاده کرد. پس این وسایل نقش چراغ خواب را هم ایفا می‌ کنند. به‌ویژه در مدل‌ های هوشمند با قابلیت تنظیم شدت و میزان نور که این روزها به بازار آمده است.

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

اکسسوری محیطی

آباژوها در کنار زیبایی کاربردی تزئینی هم دارند و می توانند دکوراسیون منازل را تکمیل کنند. در این صورت می توان از آنها به عنوان اکسسوری هم استفاده کرد. در حاشیه تلویزیون یا کنار پنجره جاهای مفیدی برای قرار دادن این لوازم وجود دارد.

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

تکمیل طراحی داخلی ساختمان

برای ایجاد یک دکور قوی در محیط داخلی هیچ موردی مانند لوازم روشنایی مفید و موثر نخواهد بود. کاربرد آباژور به خوبی این مورد را اجرا می کند.

ایجاد جلوه های ویژه

نور و نمای خاصی که این وسیله ایجاد می کند می تواند به طرز خاص و متفاوتی دکوراسیون را تغییر دهد. از جمله جلوه های خاص این وسیله می توان به استفاده از کلاهک‌های فانتزی و نورپردازی با لامپ‌های رنگی اشاره کرد.

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

زمان خرید آباژور رومیزی و نکاتی که باید در نظر داشت؟

زمانی که قصد خریداری آباژوهای رومیزی را دارید مانند هر کالای دیگری باید به یکسری از نکات توجه داشته باشید، در غیر این صورت بعد از گذشت مدت کوتاهی از خرید خود پشیمان می شوید و یا لذت کافی را نخواهید برد. از جمله این نکات شامل موارد زیر می باشند.

سالم بودن بخش الکتریکی و چراغ‌ آباژور

هیچ وسیله روشنایی نمی تواند بدون داشتن چراغ های سالم کار کند، پس آباژورها بدون داشتن چراغ سالم ارزشی ندارد.

انتخاب مدل‌ متناسب با سبک دکوراتیو محیط

رعایت کردن یک سبک برای دکور کردن در همه موارد بسیار اهمیت دارد، آباژورها نیز نقش بسیار مهمی دارند که باید مورد توجه باشد.

هماهنگی اندازه آباژورها با میزی که روی آن قرار می گیرند

در صورتی که بین اندازه آباژور و محیطی که داخل آن قرار می گیرد تناسب وجود نداشته باشد، از زیبایی این وسیله نیز کاسته خواهد شد.

رنگ شید و تاثیر آن بر روشنایی محیط

هرچه کلاهک استفاده شده رنگ روشن تری داشته باشد نور بیشتری را از خود عبور می دهد درنتیجه میزان روشنایی آباژور نیز افزایش خواهد یافت.

متریال مصرفی در ساخت شید و پایه

درصورتی که می خواهید برای مدت های طولانی از این وسیله استفاده کنید زمان خرید به جنس و مواد مصرفی در ساخت آباژور دقت داشته باشید.

قیمت آباژور و تناسب آن با هزینه دکوراتیو منزل

بدون شک قیمت کالایی که خریداری می شود بسیار اهمیت دارد، از ابتدا باید توان خرید خود را مدنظر داشته باشید و براساس آن گام بردارید.

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

انواع آباژورهای رومیزی و نکات خرید آن(سرپوش)

منبع: سرپوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار