نکات اساسی در طراحی جذاب اتاق کودک
کد خبر: ۲۶۹۸۷۵
تاریخ انتشار: 2023 February 01    -    ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
طراحی اتاق‌خواب کودک فقط از منظر زیبایی‌شناسی مهم نیست، بلکه تاثیر آن بر کودک نیز اهمیت دارد. شاید فکر کنید اتاق‌خواب کودک نیاز به طراحی خاصی ندارد، درحالی‌که اتفاقا این کار بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید مستلزم فکر و تلاش است. شاید اینطور به نظر برسد که اتاق‌خواب کودک شما نیاز به طراحی خاصی ندارد و صرفاً اتاقی است.

۶ نکتۀ اساسی در طراحی جذاب اتاق کودک(فرادید)

۶ نکتۀ اساسی در طراحی جذاب اتاق کودک(فرادید)«تابناک با تو» - طراحی اتاق‌خواب کودک فقط از منظر زیبایی‌شناسی مهم نیست، بلکه تاثیر آن بر کودک نیز اهمیت دارد. شاید فکر کنید اتاق‌خواب کودک نیاز به طراحی خاصی ندارد، درحالی‌که اتفاقا این کار بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید مستلزم فکر و تلاش است.

شاید اینطور به نظر برسد که اتاق‌خواب کودک شما نیاز به طراحی خاصی ندارد و صرفاً اتاقی است که ضروریات کودک درون آن است و کمی ذوق در طراحی آن به کار رفته است. با این حال، برخلاف این باور، طراحی اتاق‌خواب کودک به فکر و تلاش بیشتری نیاز دارد.

در این مطلب شش نکته‌ی مهم در طراحی اتاق کودک را می‌خوانید.

۱. حتماً سرگرمی‌ها و علایق کودک را در نظر بگیرید

۶ نکتۀ اساسی در طراحی جذاب اتاق کودک(فرادید)

گنجاندن عناصری که به ترجیحات و سرگرمی‌های کودک ارتباط داشته باشد بازتاب شخصیت اوست و بسیار بااهمیت است. فضای اتاق کودک باید تجسمی از علایق او باشد.

۲. سن کودک را نادیده نگیرید

۶ نکتۀ اساسی در طراحی جذاب اتاق کودک(فرادید)

طراحی اتاق خواب کودک باید با سن کودک متناسب باشد. برای مثال، طراحی اتاق خواب یک دختر یا پسر ۱۳ ساله نباید بیش از حد سرزنده و پر از وسایل بازی یا بیش از حد شیک و ساده باشد.

۳. ایمنی را در نظر بگیرید

۶ نکتۀ اساسی در طراحی جذاب اتاق کودک(فرادید)

کف اتاق را با کف‌پوش (فرش، قالی، موکت و غیره) بپوشانید و از اسباب و وسایلی استفاده کنید که فضای مرکزی اتاق را مسدود نکنند. بهتر است وسایل اتاق را نزدیک دیوار بچینید. علاوه بر این، بهتر است وسایلی را انتخاب کنید که لبه‌های گرد و ابری (اسفنجی) دارند. نکته‌ی دیگر اینکه در طراحی اتاق‌خواب کودک سعی کنید از وسایل تزیینی شکننده و ظریف استفاده نکنید.

۴. در استفاده از اسباب و وسایل زیاده‌روی نکنید‌

۶ نکتۀ اساسی در طراحی جذاب اتاق کودک(فرادید)

نمی‌گوییم اتاق را خالی از اسباب و وسایل کنید، بلکه توصیه‌ی ما این است که تا حد امکان طراحی اتاق خواب کودک ساده (مینیمال) باشد و فقط از وسایل ضروری استفاده شود؛ به عبارت دیگر، وسایلی که برای کودک و اتاق خواب او ارزش واقعی دارند.

۵. نواحی خاصی را به وجود بیاورید

۶ نکتۀ اساسی در طراحی جذاب اتاق کودک(فرادید)

در اتاق کودک نواحی خاصی را برای فراغت و و آسایش کودک ایجاد کنید. فضای اتاق را با عناصر خاص برای اهداف خاص تقسیم‌بندی کنید. برای مثال، یک میز کاری برای مطالعه و نقاشی، یک گوشه دنج برای بازی و انجام کار‌های خلاقانه و مسلماً تخت‌خواب برای خوابیدن و مطالعه‌ی قبل از خواب.

۶. همزمان از چندین مد در طراحی اتاق خواب استفاده نکنید

۶ نکتۀ اساسی در طراحی جذاب اتاق کودک(فرادید)

برای اینکه به اتاق خواب کودک شکل خاصی بدهید مهم است از برخی مد‌های روز استفاده کنید، اما استفاده‌ی بیش از حد از این مد‌ها به جای خلق یک فضای گرم و خوشایند، محیط را مضطرب‌کننده و ناآرام می‌کند.

منبع: فرادید

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار