هشدار تغییرات غیرمنتظره جوی در روزهای آینده
کد خبر: ۲۶۹۷۸۶
تاریخ انتشار: 2023 January 29    -    ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به یخبندان و لغزندگی مسیرها درپی بارش برف سنگین در استان تهران هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به یخبندان و لغزندگی مسیرها درپی بارش برف سنگین در استان تهران هشدار داد.

 

 

هشدار تغییرات غیرمنتظره جوی در روزهای آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش سنگین برف در نیمه شمالی استان، بارش شدید برف و باران در سایر مناطق، رخداد مه گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف خبر داد.

این وضعیت جوی از اواخر وقت دوشنبه تا ظهر چهارشنبه (۱۰ تا ۱۲ بهمن‌ماه) مورد انتظار است.

براثر چنین مخاطراتی احتمال اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، کاهش دید، یخبندان و لغزندگی در مسیرها به‌ویژه مسیرهای کوهستانی، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد، آبگرفتگی معابر، تاخیر در پرواز، خسارت به صتعت کشاورزی، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و  احتمال اختلال در انتقال منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز وجود دارد.

بدین جهت اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این شرایط جوی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و سوخت کافی و لوازم گرمایشی هنگام مسافرت با خودرو، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، لایروبی کانال‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی و آمادگی دستگاه‌های خدمت‌رسان شهری و جاده‌ای و سایر ارگان‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار