درخشش دنباله‌داری با گیسوی سبز رنگ در آسمان شمالی
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۷۸۵۷
تاریخ انتشار: 2023 January 10    -    ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در تصویر شگفت‌انگیز امروز ناسا دسه دم آبی یونی به بالا و سمت راست کشیده شده‌اند. دنباله‌دار ZTF که اوایل سال گذشته کشف شد، ممکن است با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده باشد. این گلوله برفی عظیم با نزدیک‌ترشدن به خورشید، بیشتر می‌درخشد.

تصویر روز ناسا: درخشش دنباله‌داری با گیسوی سبز رنگ در آسمان شمالی

در تصویر شگفت‌انگیز امروز ناسا دسه دم آبی یونی به بالا و سمت راست کشیده شده‌اند.

دنباله‌دار ZTF که اوایل سال گذشته کشف شد، ممکن است با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده باشد. این گلوله برفی عظیم با نزدیک‌ترشدن به خورشید، بیشتر می‌درخشد.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟

دنباله‌دار (C/2022 E3 (ZTF)) اواخر هفته جاری به خورشید نزدیک‌تر خواهد شد، در این زمان ممکن است برای ناظران شمالی با آسمان صاف و تاریک حتی بدون نیاز به دوربین دوچشمی قابل‌مشاهده باشد. پیش‌بینی روشنایی دنباله‌دارهایی که به خورشید نزدیک می‌شوند، بسیار دشوار است.

در تصویر شگفت‌انگیز امروز ناسا که هفته گذشته در مجاورت یک میدان ستاره‌ای گرفته شد، سه دم آبی یونی به بالا و سمت راست کشیده شده‌اند که احتمالاً نتیجه تعامل باد خورشیدی روی یون‌های خارج‌شده توسط هسته یخی دنباله‌دار است.

دم غبار‌آلود سفیدرنگ دنباله‌دار که بسیار کوتاه‌تر است، در سمت چپ بالای تصویر مشاهده می‌شود. گیسوی سبز‌رنگ دنباله‌دار در اثر تبخیر یخ‌های اطراف هسته و گاز کربن ایجاد شده است. انتظار می‌رود دنباله‌دار ZTF در اوایل فوریه به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین برسد و پس از آن به‌شدت کم‌نور شود.

دیجیاتو

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv