به دام افتادن زن جوان، هکر تلگرام
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۶۲۰
تاریخ انتشار: 2016 February 03    -    ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
 زن جوانی که با هک تلگرام شهروندی در ملارد با استفاده از اطلاعات شخصی‌اش، وی را تهدید می‌کرد، توسط پلیس فتا دستگیر شد.

سرهنگ برزو همتی دراین‌باره گفت: با مراجعه شهروندی به پلیس فتا و اعلام خبری مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با ارسال پیامکی به او، وی را تهدید و بیان کرده به‌زودی پروفایل تلگرام شما را هک خواهم کرد، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 
سرهنگ همتی افزود: شاکی به دلیل وجود تصاویر شخصی و خانوادگی زیادی که در تلفن همراه و شبکه اجتماعی خود داشت، ابراز نگرانی کرده و از پلیس فتا تقاضای کمک داشت.
 

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از مهندسی اجتماعی در فضای سایبر، عامل هک و نفوذ به تلگرام را که زنی جوان بود، شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.


فرمانده انتظامی ملارد تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه و در مواجهه با مستندات کشف‌شده توسط پلیس فتا، به جرم خود اعتراف و انگیزه خود از این اقدام را صرفا سرگرمی اعلام کرد که با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


سرهنگ همتی با تأکید بر پرهیز از ذخیره اطلاعات شخصی روی تلفن همراه برای جلوگیری از هک‌شدن، به شهروندان توصیه کرد به پیام‌های دریافتی با عنوان شرکت تلگرام درباره جلوگیری از هک‌شدن اعتنایی نکنند و به‌هیچ‌وجه کد دریافتی را برای دیگران ارسال نکنند.


وی به شهروندان تأکید کرد: با فعال‌کردن Two-step verification در بخش تنظیمات امنیتی تا حدودی از هک‌شدن خود جلوگیری و به‌صورت روزانه به قسمت active sessions در بخش تنظیمات امنیتی مراجعه و دستگاه‌های متصل به تلگرام خود را مشاهده کنید.
شرق
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv