مسمومیت 66 نفر بر اثر استنشاق منو اکسید کربن در مراسم عروسی
کد خبر: ۲۶۲۳۳
تاریخ انتشار: 2016 January 30    -    ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از مسمومیت 66 خانم در یک مراسم عروسی خبر داد و گفت: عدم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز خطر گاز گزفتگی را به دنبال دارد

سرهنگ "ايرج خاني پور" گفت: به دنبال کسب خبري مبني بر گاز گرفتگي 66 خانم در يك مراسم عروسي در شهر زنجان، ماموران انتظامي براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.

وي افزود: با بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد 66 نفر از مهمانان عروسي دچار گاز گرفتگي شده اند كه 43 نفر آنان به بيمارستان حضرت امام حسين (ع)، هفت نفر به بيمارستان حضرت ولي عصر(عج)، پنج نفر به درمانگاه شهداي گمنام و 11 نفر به بيمارستان موسوي منتقل شده اند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه حال عمومي همه مصدومان رضايت بخش است، خاطرنشان كرد: هنگام استفاده از شير آلات گاز خانگي خود، از سالم بودن آنها اطمينان حاصل کرده و براي جلوگيري از گاز گرفتگي از تهويه و يا بازگذاشتن پنجره جهت ورود هوا به داخل منزل استفاده کنند تا شاهد اينگونه حوادث ناگوار نباشيم.

خاني پور ادامه داد: از قرار دادن لوله هاي تبديل كه باعث كاهش قطر لوله بخاري مي شود، جدا خودداري کرده و قطر لوله بخاري نبايد كوچكتر از قطر لوله خروجي دستگاه گازسوز باشد و تحت هرشرايطي عمل تهويه هوا را تسهيل كنيد و هرگز دريچه هاي كولر را نپوشانيد.

وي گفت: از نصب هرگونه وسيله گاز سوز در حمام، رختكن، سرويس هاي بهداشتي و محوطه سونا، استخر و جكوزي جدا خودداري كنيد و همواره محل اتصال دودكش به وسايل گازسوز و محل اتصال دودكش به ديوار را بازرسي و از محكم بودن آنها اطمينان حاصل كنيد.

خاني پور خاطرنشان کرد: لوله دودكش بايد به طور كامل به خارج از خانه و در هواي آزاد هدايت شود تا دود حاصل از احتراق وسيله گازسوز را به كلي از محل دور كرده، بنابراين در اين زمينه دقت و تدابير لازم را بينديشيد و از گذاشتن لوله بخاري در ظرف آب جدا خودداري كنيد.

خبرآنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار