چگونه فعال‌تر باشیم؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۶۱۳۸۱
تاریخ انتشار: 2022 November 04    -    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
به نظرتان عجیب نیست با وجود اینکه می‌دانیم چه چیزی برای ما خوب است باز هم از انجام آن اجتناب می‌کنیم! حتما از فواید فعالیت و تحرک در زندگی روزمره آگاه هستید، اما به دلیل داشتن سبک زندگی نادرست، عدم تحرک ممکن است موجب افزایش وزن، خستگی و بیماری‌های مختلف شود. در این بخش به روش‌های ساده برای بالا بردن سطح فعالیت می‌پردازیم.

چگونه فعال‌تر باشیم؟ چند پیشنهاد راحت فوق العاده

چگونه فعال‌تر باشیم؟ چند پیشنهاد راحت فوق العاده«تابناک با تو» - با ایجاد چند تغییر ساده در سبک زندگی می‌توان فعال‌تر از گذشته بود و به سادگی با انجام چند پیشنهاد فوق العاده برای فعال شدن، زندگی خود را متحول کنید.

چگونه فعال‌تر باشیم؟

به نظرتان عجیب نیست با وجود اینکه می‌دانیم چه چیزی برای ما خوب است باز هم از انجام آن اجتناب می‌کنیم! حتما از فواید فعالیت و تحرک در زندگی روزمره آگاه هستید، اما به دلیل داشتن سبک زندگی نادرست، عدم تحرک ممکن است موجب افزایش وزن، خستگی و بیماری‌های مختلف شود. در این بخش به روش‌های ساده برای بالا بردن سطح فعالیت می‌پردازیم.

چگونه فعال‌تر باشیم؟ چند پیشنهاد راحت فوق العاده

ورزش انجام دهید

انجام ورزش اولین موردی است که می‌خواهیم برای افزایش فعالیت روزانه به آن بپردازیم. مطمئناً در مورد مزایای شگفت انگیزی ورزش در زندگی انسان می‌دانید. بسیاری از افراد علاقه چندانی به ورزش ندارند. در حقیقت انجام تمرینات منظم و روزمره یکی از نکات اساسی برای داشتن فعالیت بیشتر در زندگی است که به شما در حفظ سلامتی کمک می‌کند.

اگر از نظر جسمی فعال باشید، کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان، سکته مغزی یا ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات، روده بزرگ و پستان قرار می‌گیرید؛ بنابراین انجام فعالیت در حد توان توصیه می‌شود. قبل از شروع برنامه ورزشی با پزشک مشورت نمائید تا از صدمات احتمالی جلوگیری کنید.

چگونه فعال‌تر باشیم؟ چند پیشنهاد راحت فوق العاده

پیاده روی کنید

اگر می‌خواهید فعالیت بیشتری در زندگی داشته باشید، پیاده روی از جمله ساده‌ترین و راحت‌ترین حرکات است. به جای شرکت در یک باشگاه ورزشی و صرف هزینه‌های زیاد، تمام کاری که باید انجام دهید این است که با سرعت راه بروید.

روزانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با سرعت پیاده روی کنید، برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید از یک گام شمار استفاده کنید و ۱۰۰۰۰ گام روزانه بردارید. با پیاده روی سریع می‌توان بیش از ۲۰۰ کالری در ۳۰ دقیقه سوزاند. اگر در حین پیاده روی احساس خستگس می‌کنید می‌توانید موسیقی یا کتاب‌های صوتی گوش دهید.

در محل کار کمی بایستید

مطالعات نشان می‌دهد نشستن طولانی مدت می‌تواند بر سلامت کلی و طول عمر تاثیر منفی بگذارد، در صورتی که ایستادن کالری بیشتری را می‌سوزاند و فشار بیشتری نسبت به نشستن به بدن وارد می‌کند و به افزایش استقامت و قدرت پا کمک می‌نماید.

محل کار مکانی است که بیشتر روز را در آنجا بدون تحرک سپری می‌کنید. پس حداقل هر ۱ ساعت، ۵ دقیقه استراحت کنید و تا هر اندازه که می‌توانید بایستید، هنگام ایستادن احتمالاً متوجه تفاوت سطح انرژی خود خواهید شد و در پایان روز احساس بهتری خواهید داشت.

چگونه فعال‌تر باشیم؟ چند پیشنهاد راحت فوق العاده

فردی را پیدا کنید که با او فعالیت انجام دهید

بهتر است هنگام انجام هر کاری از آن لذت ببرید. اگر انجام کاری برایتان لذت بخش نباشد مطمئنا آن را ادامه نخواهید داد. لذت بردن از هر فعالیتی به شما کمک می‌کند سختی‌ها را بهتر پشت سر بگذارید.

بنابراین، زمان انجام ورزش یا هر فعالیت جدید این کار را با دوستان خود انجام دهید.

از پله‌ها بالا بروید

شاید این فعالیت کمی خسته کننده به نظر برسد و برخی به اثر بخشی آن شک کنند، اما فناوری انسان‌ها را کمی تنبل کرده است و همه ما به جای پله از آسانسور یا پله برقی استفاده می‌کنیم. پنج دقیقه بالا رفتن از پله‌ها ۱۵۰ کالری می‌سوزاند.

با ایجاد تغییرات کوچک در سطح فعالیت‌های روزمره، تغییر بزرگی در سلامتی ایجاد می‌شود.

چگونه فعال‌تر باشیم؟ چند پیشنهاد راحت فوق العاده

حرکات کششی انجام دهید

حرکات کششی یکی از تمریناتی است که بدون نیاز به تجهیزات خاص به راحتی می‌توان در منزل انجام داد. حرکات کششی به بهبود انعطاف پذیری و دامنه حرکتی، کاهش کمر درد و استرس کمک می‌کند، همچنین خطر آسیب یا گرفتگی عضلات را کاهش می‌دهد. اگر حرکات کششی را با پیاده روی و ایستادن ترکیب کنید، می‌تواند به فرم دهی بدن شما برای انجام فعالیت‌های شدیدتر کمک کند.

اهداف خود را تعیین کنید

بسیاری از افراد در ابتدای کار هیجان زده هستند، اما بعد از مدتی کم می‌آورند و ادامه نمی‌دهند، بنابراین داشتن هدف ضروری است.

هدف شما می‌تواند چیزی مانند انجام ۵۰ شنای سوئدی، ایستادن مقابل تلویزیون یا نظافت منزل باشد. تعیین هدف باعث می‌شود خسته نشوید و با انگیزه بیشتری به اهداف خود بپردازید.

چگونه فعال‌تر باشیم؟ چند پیشنهاد راحت فوق العاده

زنگ هشدار تنظیم کنید

وقتی غرق کار می‌شوید ساعت‌ها مثل یک پلک بهم زدن می‌گذرد و فراموش می‌کنید که خیلی وقت است نشسته اید، پس هشدار را هر یک ساعت تنظیم کنید تا حین کار بایستید و چند دقیقه‌ای قدم بزنید.

زمان صحبت با تلفن به کار‌های دیگر بپردازید

یکی از پیشنهادات کاربردی این بخش برای فعال‌تر شدن همین مورد است؛ اگر فردی هستید که مکالمات طولانی با خانواد خود دارید گوشی تلفن را روی میز قرار دهید یا از هندزری استفاده کنید و همزمان به تمیز کردن محیط خانه یا محل کار مثل پاک کردن میز بپردازید.

به جای تماشای تلویزیون بازی کنید

خوب می‌دانید که تماشای تلویزیون شما را در حالت بی تحرکی قرار داده و به مرور زمان از فعال بودن دورتان می‌کند پس بهتر است بجز مواقعی که کنار خانواده فیلم مورد علاقه تان را تماشا می‌کنید، زمان خاصی را برای تماشای تلویزیون صرف نکنید و تا حد ممکن از آن دور بمانید و به جای نشستن و تماشا کردن تلویزیون به بازی‌های مهیج و راحت بپردازید.

چگونه فعال‌تر باشیم؟ چند پیشنهاد راحت فوق العاده

ماشین خود را دورتر پارک کنید

ماشین خود را دورتر از مقصد پارک کنید تا به این بهانه بیشتر بتوانید پیاده روی انجام دهید و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید.

استفاده از فضای مجازی را محدود کنید

با خودتان تصمیم بگیرید و برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی محدودیت مشخص کنید، به عنوان مثال دو یا سه نوبت چند دقیقه‌ای که این زمان را با توجه به شرایط کاری خود میتوانید تغییر و یا جابه جا کنید.

منبع: نمناک

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv