خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها
کد خبر: ۲۵۶۸۴۵
تاریخ انتشار: 2022 September 18    -    ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
آینه از قدیم جایگاه ویژه‌ای در خانه‌های ایرانی داشته است و آینه کاری یکی از عناصر اصلی برای تزئین اتاق‌ها بوده است. این روز‌ها توجه ما به آینه‌ها کمتر شده است و از نقش آن‌ها در دکوراسیون داخلی غافل شده‌ایم. مزیت مهم آینه این است که به شما کمک می‌کند با هزینه کمی خانه‌ای زیباتر داشته باشید.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها«تابناک با تو» -‌ آینه از قدیم جایگاه ویژه‌ای در خانه‌های ایرانی داشته است و آینه کاری یکی از عناصر اصلی برای تزئین اتاق‌ها بوده است. این روز‌ها توجه ما به آینه‌ها کمتر شده است و از نقش آن‌ها در دکوراسیون داخلی غافل شده‌ایم. مزیت مهم آینه این است که به شما کمک می‌کند با هزینه کمی خانه‌ای زیباتر داشته باشید.

چند روز پیش یکی از دوستان من که از فضای خانه خسته شده بود و به دنبال ایجاد تغییری چشمگیر در دکوراسیون خانه بود، از من خواست در پیدا کردن ایده برای تزئین خانه به او کمک کنم. با شناختی که از قدرت جادویی آینه‌ها داشتم به دنبال چند ایده برای تزیین منزل با آینه گشتم و ایده‌ها را با فضای خانه مقایسه کردم تا بهترین روش برای دکوراسیون را پیدا کنم. در زیر بهترین ایده‌های دکوراسیون خانه با آینه را توضیح داده‌ام.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

تقابل آینه با پنجره‌ها

اولین ایده‌ای که بسیار کاربردی است، قرار دادن آینه‌ها روبه‌روی پنجره است. این آینه‌ها نور طبیعی وارد شده از پنجره را در خانه منعکس کرده و به بزرگتر شدن خانه کمک می‌کنند. می‌دانیم فضای کوچک، دلگیر است، اما به کمک آینه و بازتاب نور در آن می‌توانیم خانه را بزرگتر جلوه دهیم. یکی از پیشنهاد‌های من استفاده از آینه‌های بزرگ با قاب ساده برای دیوار روبه‌روی پنجره است.

در زیر چند نمونه از تاثیر آینه روبه‌روی پنجره را مشاهده می‌کنید.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

اگر شما هم مثل من عاشق وسایل قدیمی هستید، حتما از آینه‌های قدیمی مادربزرگ‌ها استفاده کنید؛ حتی آینه‌هایی که جیوه آن‌ها ریخته است و ظاهر نامرتبی دارند. برای استفاده از وسایل قدیمی نترسید و با اطمینان خاطر از این آینه‌ها برای پر کردن دیوار‌ها و تزیین خانه استفاده کنید.

اگر به‌خاطر داشته باشید، برخی آینه‌های قدیمی، قاب‌های ساده و مانند قاب‌های تابلو داشتند. اگر به آینه‌های قدیمی دسترسی ندارید می‌توانید سری به قاب‌فروشی‌ها بزنید و از قاب‌های قدیمی آن‌ها برای تزیین منزل با آینه انتخاب کنید.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

استفاده از آینه در جزئیات مبلمان

وقتی از تزیین خانه با آینه صحبت می‌کنیم، بیشتر آینه‌های دیواری و قدی به ذهن خطور می‌کند. اما هنگام جستجو برای پیدا کردن ایده، متوجه تاثیر استفاده از آینه در جزئیات شدم. ساده‌ترین مثال کنسول‌ها و میز‌های دکوری است که در‌های آن‌ها با آینه کار شده‌اند. در نتیجه یکی از پیشنهاد‌های عالی به دوستم این بود که متناسب با فضای خانه یک کنسول چوبی که آینه‌کاری دارد و روی آن هم آینه دیگری قرار می‌گیرد، تهیه کند؛ بنابراین هم فضای خالی خانه را پر کرده است و هم آینه را در دکوراسیون خانه استفاده کرده است.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خرید چند وسیله دکوری آینه‌ای

در دکوراسیون داخلی، جزئیات اهمیت زیادی دارند. خوشبختانه این روز‌ها آینه در وسایل تزیینی جای خود را پیدا کرده‌است. با کمی چرخیدن در فروشگاه‌های دکوراسیون، چند وسیله تزیینی که از آینه در آن‌ها استفاده شده است پیدا کردم. شاید در نگاه اول آینه‌های این وسایل به‌ویژه سینی‌های آینه‌ای چندان به چشم نیاید، ولی وقتی برای تزیین میز یا گوشه‌های خانه از آن‌ها استفاده کردیم، تغییر زیادی در دکوراسیون خانه احساس شد.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

آینه‌های تزیینی روی دیوار

یکی از وسایل پرطرفدار در فروشگاه‌های دکوراسیون، مجموعه آینه‌های دیواری هستند که در طرح‌های فانتزی و متنوعی در بازار وجود دارند. این آینه‌ها را می‌توانید روی دیوار، بالای مبل کاناپه یا دیوار کنسول چوبی نصب کنید. علاوه بر تاثیر آینه در بازتاب نور، طرح و مدل آن‌ها همانند یک تابلو در زیباتر کردن دیوار‌ها نقش دارد. خصوصا اگر دیوار را با رنگ یا کاغذ دیواری ساده‌ای از دیگر دیوار‌های اتاق متمایز کرده‌اید.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

پر کردن فرورفتگی‌ها با آینه

خانه‌های قدیمی با طاقچه‌های کوچک و بزرگ تزیین می‌شدند. همیشه بزرگترین طاقچه متعلق به آینه و شمعدان بود. اگرچه در خانه‌های امروز خبری از طاقچه نیست، ولی حتما فرورفتگی‌هایی در راهرو‌ها یا فضای بین اتاق‌ها وجود دارد که می‌توانید به کمک آینه، فضای خانه را تغییر دهید. آینه‌های قدی ساده یا آینه‌کاری یک پیشنهاد خوب برای این قسمت از خانه و تزیین منزل با آینه است.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

پر کردن فضای خالی بین دو پنجره با آینه

اگر دوست دارید از آینه در دکوراسیون خانه استفاده کنید، ولی فضای مناسبی برای آن ندارید، به دیوار بین دو پنجره فکر کنید. اغلب برای دیوار‌های بین پنجره‌ها، ایده‌ای نداریم و آن‌ها را یا خالی رها می‌کنیم یا با پرده پنهان می‌کنیم. اگر شما هم مثل من مشتاق هستید حتما در خانه چند آینه برای تزیین داشته‌باشید، می‌توانید از آینه‌های قدی با قاب ساده برای فاصله بین دو پنجره استفاده کنید.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

فضا‌های کوچک را با آینه تزیین کنید

استفاده از آینه برای تزیین خانه هیچ محدودیتی ندارد؛ به‌همین دلیل سعی کردم در قسمت‌های مختلف خانه از آینه استفاده کنم. این راهکار برای فضا‌های کوچک هم بسیار کاربردی است. اگرچه آینه‌های قدی و ساده کمک می‌کند، اتاق کوچک شما بزرگتر به نظر برسد، ولی آینه‌های کوچک را هم می‌توانیم برای تزیین بخش‌های کوچک خانه در نظر بگیریم.

من سعی کردم از انواع آینه در سایز و طرح‌های مختلف برای دکوراسیون خانه دوستم بهره ببرم. در زیر چند ایده برای استفاده از آینه را مشاهده می‌کنید. البته اگر خانه شما هم کوچک است و به‌دنبال ایده‌های دکوراسیونی برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه هستید، پیشنهاد می‌کنم به مطلب «چگونه اتاقی بزرگتر داشته باشیم» سر بزنید.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

اضافه کردن آینه در آشپزخانه

همیشه که نباید آینه‌ها را به اتاق‌ها و پذیرایی محدود کرد. اجازه دهید آینه‌ها به هر جایی که دوست دارند در خانه سرک بکشند. به‌عنوان یک ایده کاربردی برای تزیین خانه با آینه، به دوستم پیشنهاد کردم یکی از دیوار‌های خالی آشپزخانه را آینه‌کاری کند و در کنار ایجاد تنوع در آشپزخانه، فضایی به ظاهر بزرگتر برای خود ایجاد کند.

خانه‌ای زیباتر با آینه‌ها

خانه‌ای متفاوت به کمک آینه‌ها

در دکوراسیون خانه دوستم ایده‌های تزئین با آینه را متناسب با فضا و وسایل خانه بررسی کردیم و درنهایت بهترین ایده‌ها برای اجرا گزینش شدند. آینه‌ها تاثیر بی‌نظیری در دکوراسیون خانه دارند و توانستیم با هزینه‌ای نسبتا پایین، تغییری چشمگیر در خانه به وجود آوریم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم اگر از فضای خانه خسته شده‌اید و به دنبال کمی تغییر و تنوع در دکوراسیون هستید، از قدرت آینه‌ها غافل نشوید.

منبع: خوگر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار