ليدر خونه به خونه چاقو خورد+عکس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۶۸۴
تاریخ انتشار: 2016 January 25    -    ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
شهراورد حساس مازندران که میان کم‌سابقه‌ترین و پرسابقه‌ترین تیم‌های این فصل لیگ یک برگزار می‌شود.
در یک سوی این میدان خونه‌به‌خونه میزبان حضور دارد که اولین سال حضور خود در لیگ یک را پشت سر می‌گذارد. خونه به خونه از جمله‌ تیم‌های این فصل است که با هزینه چند میلیاردی حسابی عطش صعود به لیگ برتر دارد و با خریدهای نیم فصلش حالا معروف به کهکشانی‌های لیگ یک است. حریف خونه‌به‌خونه، نساجی مازندران است؛ باسابقه‌ترین تیم لیگ یک که بیش از 22 سال از حضور این تیم در این مسابقات می‌گذرد.

مازندران در سال‌های قبل هم تجربه‌ی برگزاری شهراورد میان تیم‌های نساجی مازندران، صنعت ساری، شموشک نوشهر و پرسپولیس قائمشهر را هم دارد.

شهراوردهایی که بعضا با حواشی و اتفاقات تلخی هم همراه بود. دیدار پرتنش روز سه‌شنبه درحالی در شهر بابل برگزار خواهدشد که ورزشگاه کم ظریفیت این شهر از هفته‌ها قبل نگرانی‌های زیادی را برای فوتبال‌دوستان مازندرانی پیش آورده. درحالی که پیشبینی می‌شد این دیدار حساس در شهر ساری که از لحاظ امنیتی و ظرفیت، بهترین ورزشگاه حال حاضر مازندران است، برگزار شود.

اما با اصرار مسئولان تیم بابلی و موافقت غلامرضا بهروان تصمیم نهایی این شد که با تمامی شرایط موجود این بازی در ورزشگاه هفتم تیر بابل برگزار شود. همان ورزشگاهی که در روز تشییع پیکر مرحوم هادی نوروزی، تاب حضور مردم را نداشت و بعد از پریدم مردم از فنس‌ها  و حضور بر روی چمن ورزشگاه، درنهایت هم پیکر نوروزی بدون دوردادن در این ورزشگاه به روستای زادگاهش در کپورچال انتقال داده‌شد.


 حواشی زیاد این بازی، این روزها کشمکش‌های زیادی را هم برای هواداران این دو تیم در فضاهای مختلف به‌وجود آورده‌است. به‌غیر از دنیای مجازی، این روزها جو قبل از این بازی در این دو شهر هم چندان مناسب گزارش نمی‌شود و فوتبال دلیلی شده‌است تا فضای شهری بابل و قائمشهر در این چند روز ملتهب به‌نظر برسد.

جدالی که کم‌کم، از فضای کری‌خونی‌های معمول خارج شده‌است و حتی به درگیری‌های فیزیکی منجر شده! در آخرین درگیری گزارش شده، گویا یکی از لیدرهای بابلی پیش از این دیدار حساس حسابی از طرف همکارانش در تیم خونه به خونه با چاقو به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌است و هنوز دلیل اصلی این کار مشخص نیست. در روزهای قبل نیز متاسفانه نمونه‌ای از این درگیری‌های فیزیکی میان یک هوادار نساجی و خونه به خونه در شهر قائمشهر گزارش شده‌بود. با این اخبار ناخوشایند از حالا قابل پیشبینی است که مسئولان امنیتی این بازی، حسابی کار سختی را درپیش داشته‌باشند.

 
همانطور که اشاره شد، با تصمیم نهایی مسئولان تامین امنیت قرار است این بازی به هر طریق ممکن در همان ورزشگاه کم ظرفیت شهر بابل برگزار شود. اما نه به همین سادگی! در آخرین جلسه شورای تامین مازندران برای برگزاری این بازی تصمیم‌های جالب و البته منحصر به فردی گرفته‌شد که شاید نمونه‌اش در هیچ یک از بازی‌های برگزارشده در لیگ‌های مختلف ایران دیده نشده‌باشد. سه تصمیم مهم این شورا به‌صورت زیر بود:


1- با توجه به گنجایش ورزشگاه هفتم تیر بابل، تعداد 500 عدد بلیط به هواداران نساجی تعلق می‌گیرد که تمامی بلیط‌ها در اختیار هیئت فوتبال قائمشهر قرارخواهدگرفت تا به فروش برسد!


2- باشگاه نساجی باید هواداران خود در قائمشهر را با اتوبوس به بابل منتقل کند. (فاصله: 15 کیلیومتر)


3- نیروی انتظامی هواداران نساجی را از قائمشهر تا بابل و بعد از پایان بازی از بابل تا قائمشهر اسکورت خواهدکرد!

 
سه تصمیم جلسه نهایی شورای تامین مازندران برای این بازی مهم، نشان‌دهنده حساسیت بالای این بازی دارد. تصمیماتی عجیب که نشان می‌دهد شاید بهتربود مسئولان برگزاری بازی به‌جای برگزاری بازی در شهر بابل و به‌جای محروم‌کردن بسیاری از هواداران دو تیم برای تماشای این دیدار، بازی را به ورزشگاه شهر ساری که 15 هزار نفری است و حداقل 4 برابر ظرفیت ورزشگاه هفتم تیر بابل ظرفیت دارد منتقل می‌کردند. و مهم‌تر از حضور هواداران، شاید بهتر بود برای کنترل بهتر و تامین امنیت جانی تمامی هواداران و جلوگیری از اغتشاشات احتمالی برای این دیدار، بازی در ورزشگاه ساری برگزار می‌شد که از لحاظ استانداردها برای کنترل کامل امنیت نیز گزینه‌ای بسیار مناسب برای نیروی انتظامی بود. به‌هر حال قراراست شهراورد حساس مازندران میان خونه به خونه و نساجی در شهر بابل برگزارشود.

امیدواریم دیداری با زیبایی‌های فوتبال شاهد باشیم و مسئولان امنیتی این بازی، برخلاف شهراوردهای قبلی در مازندران، روزی آرام و بی‌دردسر را پشت‌سر بگذارند.

وارش نيوز
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv