واکنش به حواشی حضور گردشگران عراقی در مشهد
کد خبر: ۲۵۵۶۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2022 September 03    -    ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
bato-adv
bato-adv
روزنامه شرق با عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری مصاحبه کرده است.

 روزنامه شرق با عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری مصاحبه کرده است.

 

در بخشی از این مصاحبه وی به سوالی درباره حواشی حضور گردشگران عراقی در ایران و اینکه چرا در مورد تعداد و میزان پولی که از این طریق وارد کشور می‌شود و برخی مسائل اخلاقی مطرح‌شده صحبت نمی‌شود که بدانیم درست است یا نه، پاسخ داد.

واکنش به حواشی حضور گردشگران عراقی در مشهد

ضرغامی گفت: 

گردشگری شیعی یکی از مزیت‌های ما است و گردشگران عراقی یکی از منابع خوب درآمدی کشور هستند. در مورد این تعداد گردشگر گروه‌های مختلفی مشکل دارند، مثلا ایرلاین‌ها و مراکز اقامتی ما جوابگوی نیازها نیستند و ما به همان حرف می‌رسیم که زیرساخت وجود ندارد و به جای رسیدگی به این موضوع اشکال را به گردشگر وارد می‌کنیم. صدای همه درمی‌آید که عراقی‌ها همه جا هستند؛ حتی نماینده مجلس به من می‌گوید برای تهیه بلیت آبادان مشکل پیدا کردم چون عمدتا عراقی‌ها در پرواز هستند! حالا سؤال من این است که حضور این گردشگران بد است یا خوب؟ معلوم است که حضورشان مفید است! مشکل از ما است که زیرساخت نداریم.

اما در مورد حواشی باید بگویم که هر گردشگری حواشی خودش را دارد! اروپایی‌ها می‌آیند، مسئله جاسوس‌بودن داریم. مثلا در فلان منطقه یک عکس می‌اندازند، دستگیر می‌شوند و باید دنبال داستان را بگیریم و پیگیری کنیم. گردشگر قطری آمده رفته شکار و دستگیر شده و ماجرای خودش را دارد و عراقی‌ها هم حواشی خودشان را دارند. در هر حالتی تلاش ما این است که مشکلات گردشگری را حل کنیم و بروز این مسائل برای گردشگران طبیعی است. اما من هنوز این مسئله اخلاقی را به عنوان موضوعی که روی عملکرد گردشگری مشهد سایه بیندازد، نمی‌دانم. نمی‌توانم بگویم نیست، اما می‌گویم آن را در حدی که گردشگری مشهد را به خطر بیندازد نمی‌دانم. البته مواردی که مطرح شوند را پیگیری می‌کنیم.

برترین‌ها

bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
0
2
عراقی هاییکه پول حسابی دارن میرن ترکیه حتی اونجا خونه میخرن. درپیتی ها هم میان ایران.
باقرفاضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
1
یک مستخدم دولت چقدر باید کار کند؟. آقای ضرغامی به گمانم چهل سال خدمت را رد کرده. البته با این فرض که ایشان قبل از تسخیر سفارت آمریکا ، استخدام دولت نبوده. کمه؟ بازنشستگی را پس برای کی گذاشتند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
1
اگر گردشگری مشهد را می خواهید پیگیری نمایید ابتدا باید حق شاد بودن مردم مشهد را به رسمیت بشناسید نه محروم کردن ایشان از کنسرت های سنتی مجاز - دوچرخه سواری بانوان - ورود بانوان به ورزشگاه - لباس چهارخانه و ...
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
3
علم الهدی در مورد زوار عراقی حرف های دیگری می زد
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv