ادای احترام به مردی که هند را متحد کرد
کد خبر: ۲۵۵۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
بر فراز رودخانه‌ای در سواحل غربی هند، مجسمه‌ای نصب شده که ادای احترامی مردی است که این کشور را متحد کرد. مجسمه وحدت بلندترین مجسمه جهان محسوب می‌شود. این مسجمه که در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد، برای بزرگداشت وکیل، سیاستمدار و دولتمرد سردار والاب‌های پاتل.

بلندترین مجسمه جهان ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و ادای احترامی است به مردی که هند را متحد کرد«تابناک با تو» - بر فراز رودخانه‌ای در سواحل غربی هند، مجسمه‌ای نصب شده که ادای احترامی مردی است که این کشور را متحد کرد.

مجسمه وحدت بلندترین مجسمه جهان محسوب می‌شود. این مسجمه که در سال ۲۰۱۸ تکمیل شد، برای بزرگداشت وکیل، سیاستمدار و دولتمرد سردار والاب‌های پاتل.

پاتل از قهرمانان استقلال هند از بریتانیا بود و معاون اول نخست وزیر و وزیر کشور هند مستقل بود. او که در حومه گوراجات، ایالتی که مجسمه وحدت در آن قرار دارد، بزرگ شد، یکی از اولین ستوان‌های گاندی بود و اعتراضات مسالمت‌آمیزی را علیه حکومت بریتانیا برگزار کرد. او همچنین به دلیل اتحاد ۵۶۵ ایالت خودگردانی که پس از پایان حکومت بریتانیا وجود داشتند، اعتبار دارد. این امر عملاً کشور را متحد کرد تا هندی را که امروز می‌شناسیم تشکیل دهد.

برای بزرگداشت دستاورد‌های او، در سال ۲۰۱۳ اعلام شد که مجسمه‌ای به افتخار او ساخته خواهد شد. رام وی سوتار، مجسمه ساز پرکار هندی که قبلاً مجسمه رهبر را برای فرودگاه بین‌المللی احمدآباد طراحی کرده بود و تصمیم گرفت که مجسمه وحدت نسخه بزرگ‌تری باشد.

به سبب ارتفاع ۱۸۲ متی، مقدار زیادی مواد و مهارت‌های مهندسی برای ساختن مجسمه مورد نیاز بود. ارتفاع مجسمه به طور خاص برای منعکس‌کننده ۱۸۲ کرسی مجلس قانونگذاری گوراجات انتخاب شده. این مجسمه عظیم بر روی پایه‌ای به طول ۵۰ متر قرار دارد و به این شکل اجازه می‌دهد تقریباً بالای چشم انداز منطقه دیده شناور شود.

این مجسمه به قدری بزرگ است که در هند هیچ کارخانه ریخته‌گری مجهز برای ریخته‌گری قطعات برنزی که هسته فولادی و بتنی را می‌پوشاند وجود نداشت. این قطعات در نهایت بر اساس اسکن‌های سه بعدی در چین ریخته‌گری شدند و به هند فرستاده شدند و در آنجا در محل مونتاژ شدند. در مجموع، بیش از ۵۶۰۰ پانل برنز ساخته شد. اگر پانل‌های برنزی نما را نیز در نظر بگیریم، ۳۵۵۰ تن برنز در مجسمه وحدت استفاده شده است.

مجسمه وحدت که به عنوان نمادی از ارزش‌های معنوی، تاریخی و آکادمیک کشور در نظر گرفته شده، بلندترین مجسمه یک شخصی در دیناست. بلندترین مجسمه قبلی در جهان، بودای معبد بهار در چین، به ارتفاع ۱۵۳ متری بود. در مقایسه با این دو مجسمه آزادی به ارتفاع ۹۳ متری تقریباً کوچک به نظر می‌رسد.

مجسمه وحدت که در سال ۲۰۱۸ در صد و چهل و سومین سالگرد تولد والاب‌های پاتل افتتاح شد، امروز یک مقصد گردشگری پررونق است. عموم مردم می‌توانند به سه منطقه در داخل مجسمه دسترسی داشته باشند، از جمله یک سکوی مشاهده که در سطح سینه روی مجسمه قرار دارد. مجسمه وحدت همچنین شامل موزه‌ای است که به زندگی پاتل و کمک‌های او در اتحاد هند اختصاص داده شده است. تا سال ۲۰۲۱، پنج میلیون نفر از مجسمه وحدت دیدن کردند و تعداد بازدیدکنندگان روزانه آن حتی از مجسمه آزادی نیز پیشی گرفت.

بلندترین مجسمه جهان ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و ادای احترامی است به مردی که هند را متحد کرد

بلندترین مجسمه جهان ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و ادای احترامی است به مردی که هند را متحد کرد

بلندترین مجسمه جهان ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و ادای احترامی است به مردی که هند را متحد کرد

بلندترین مجسمه جهان ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و ادای احترامی است به مردی که هند را متحد کرد

منبع: یک پزشک

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
1
هند قبلا در استعمار بریتانیا بود و الآن در استعمار خودشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار