خواص جوش شیرین که نمی‌دانید
کد خبر: ۲۵۴۷۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

خواص جوش شیرین که نمی‌دانید

جوش شیرین ماده‌ای شیمیایی است که از ترکیب یون سدیم و یون بی‌کربنات ساخته می‌شود.
در ادامه این مطلب، خواص جوش شیرین را می‌خوانید.
 
 
سفید کردن دندان
 
خواص جوش شیرین که نمی‌دانید
 
پرکاربردترین استفاده از جوش شیرین، استفاده از آن در بسیاری از خمیر دندان‌های تجاری است. جوش شیرین یک عامل پاک کننده موثر است، این ماده کمک می کند تا پلاک از دندان ها حذف و رنگ دندان‌ها روشن تر شوند. فقط کافی است تا یک مسواک مرطوب را در جوش شیرین بگذارید و دندان‌هایتان را به آرامی با آن یک دقیقه بشویید پس از آن با خمیر دندان معمولی خود مسواک کنید ، این کار را یک بار یا دو بار در هفته انجام دهید تا دندان‌هایتان کم کم سفید شوند. نتیجه را به زودی میبینید!
 
 پوست
 
جوش شیرین علاوه بر اینکه روی سطوح منزل عمل ضدعفونی کنندگی را انجام میدهد، روی پوست نیز تاثیر شگفت انگیزی میگذارد.
 
برداشت سلول های مرده پوست، لایه برداری نام دارد و از آنجایی که جوش شیرین قلیایی است، پوست را نرم می کند، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و باکتری‌ها را نیز می‌کشد. کافی است مقدار کمی از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و پس از تمیز کردن صورت خود، به وسیله خمیر بدست آمده صورتتان را اسکراب کنید و با آب گرم بشویید. سپس آب سرد را بر روی صورت خود بریزید تا مطمئن شوید که منافذ پوست بسته شده‌اند. این ماده همچنین موجب پاکسازی پوست از جوش‌های سرسیاه نیز میشود.
 
همچنین می‌توانید از این خمیر برای تمام بدن خود استفاده کنید و از خاصیت روشن کنندگی این ماده نیز استفاده کرده و این خمیر را روی نواحی تیره بدن خود بگذارید و پس از چند دقیقه بشویید.
 
بوی بد عرق
 
اگر پوست حساسی دارید و نمی خواهید از دئودورانت‌های شیمیایی بر روی پوست خود استفاده کنید، جوش شیرین را به زیر بغل خود بزنید. این ماده بوی نامطبوع زیر بغل را از بین می‌برد و هیچ لکه‌ای را روی لباس یا بدن نمی گذارد. این کار حتی می‌تواند زیر بغل شما را سفید کند. کمی از خمیر جوش شیرین به زیربغل خود بزنید و پس از مدتی بشویید و این روند را ۳-۴ بار در هفته تکرار کنید.
 
درمان ناراحتی‌های معده
 
یکی از شایع ترین موارد استفاده شده از جوش شیرین، رفع ناراحتی معده است ؛عادات بد غذا خوردن، استرس، برخی داروها و غیره، می‌تواند دلایل ناراحتی معده باشند. جوش شیرین، که یک آنتی اسید طبیعی است، اسید را در سیستم گوارش خنثی می‌کند و همچنین PH پوست و بدن را نیز متعادل می کند. شما همچنین می‌توانید از جوش شیرین برای سوزش سر دل، گاز بیش از حد و نفخ استفاده کنید یک درمان موثر برای معده! برای این کار، ۱/۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را با ۱/۲ لیوان آب مخلوط کنید و بلافاصله آن را بنوشید. نوشیدن این محلول را ۳-۴ بار در روز تکرار کنید. استفاده از جوش شیرین برای رفلاکس اسید نیز مطلوب است.
 

توجه داشته باشید که این ماده نباید توسط کودکان استفاده شود و تنها مورد مصرف آن برای بزرگسالان است.

بهداشت نیوز

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
3
اتفاق مصرف جوش شیرین در نان ممنوع هست . به دلیل مشکلاتی که برای معده ایجاد می کند . الان اینجا نوشته برای معده خوب هست !!! لطفا پزشکان نظر دهند
آخرین اخبار