چرا هرگز نباید از محافظ صفحه در مک بوک استفاده کنید؟
کد خبر: ۲۵۲۱۶۷
تاریخ انتشار: 2022 August 01    -    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
ممکن است در ابتدا وسوسه‌انگیز به نظر برسد که یک محافظ صفحه روی مک بوک جدید براق خود بکشید. از این گذشته، همان طور که بسیاری از ما در تلاش برای حفظ نمایشگر‌های گران قیمت، محافظ‌های صفحه نمایش را روی آیفون‌های جدید براق خود قرار می‌دهیم. پس ممکن است فکر کنید همین فلسفه در مورد صفحه نمایش مک بوک شما نیز صدق می‌کند...

چرا هرگز نباید از محافظ صفحه در مک بوک استفاده کنید؟

چرا هرگز نباید از محافظ صفحه در مک بوک استفاده کنید؟«تابناک با تو» - ممکن است در ابتدا وسوسه‌انگیز به نظر برسد که یک محافظ صفحه روی مک بوک جدید براق خود بکشید. از این گذشته، همان طور که بسیاری از ما در تلاش برای حفظ نمایشگر‌های گران قیمت، محافظ‌های صفحه نمایش را روی آیفون‌های جدید براق خود قرار می‌دهیم. پس ممکن است فکر کنید همین فلسفه در مورد صفحه نمایش مک بوک شما نیز صدق می‌کند، که احتمالاً هزینه تعمیر آن بیشتر از نمایشگر آیفون شما است.

اما اینطور نیست!

نمایشگر‌های مک بوک با نمایشگر‌های آیفون متفاوت هستند

مشکل اینجاست که نمایشگر‌های مک بوک از مواد مشابه نمایشگر‌های آیفون ساخته نشده‌اند. اپل یک پوشش ضد بازتاب نور بر روی نمایشگر لپ تاپ خود قرار داده است تا به کاهش بازتاب و افزایش کنتراست کمک کند. اما شما هرگز به طور معمول متوجه این پوشش نشده باشید، چون یک لایه نامرئی است.

با این حال، بسیاری از افرادی که وجود این پوشش را کشف کرده‌اند! آنها کسانی هستند که محافظ صفحه نمایش را روی مک بوک‌های خود قرار می‌دهند. وقتی محافظ صفحه روی نمایشگر است، همه چیز خوب است: درست مانند آیفونی که یک لایه محافظ داشته باشد.

مشکل زمانی ایجاد می‌شود که محافظ صفحه را بردارید. وقتی محافظ صفحه را جدا می‌کنید، این امکان وجود دارد که چسب محافظ، پوشش ضد بازتاب مک‌بوک شما را جدا کند. احتمالاً تمام پوشش را از بین نخواهد برد، اما ممکن است مساحت زیادی را بردارد.

برخی از مک بوک‌ها در حال حاضر مستعد لکه شدن پوشش ضد انعکاس هستند و اپل یک برنامه تعمیر برای آن دستگاه‌ها دارد، اما آسیب‌های ناشی از محافظ صفحه احتمالاً پوشش داده نمی‌شود.در ایران که کلا راهی برای برطرف کردن این مشکل نداریم.

همچنین خطر آسیب فیزیکی صفحه نمایش وجود دارد. برخی از این محافظ‌های صفحه خیلی ضخیم هستند که باعث می‌شوند مک‌بوک شما به درستی بسته نشود، اگر در این حالت لپ‌تاپ خود را خیلی محکم ببندید، ضربه محکم محافظ صفحه به قاب پایینی می‌تواند به صفحه آسیب برساند.

به علاوه، وقتی زمان برداشتن آن فرا می‌رسد، نیرویی که برای کشیدن شیشه از روی صفحه نمایش شما لازم است می‌تواند به آن آسیب برساند، تا جایی که نمایشگر دیگر اصلاً کار نکند.

به علاوه محافظ صفحه در مک بوک چیز ضروری‌ای نیست.چرا که برخلاف آی‌فونُ مک بوک که احتمال ندارد از جیب یا دستان شما به بیرون بیفتد و احتمال آسیب‌اش پایین‌تر است.

اما اگر واقعا مایل هستید از محافظ صفحه مک بوک استفاده کنید

اگر واقعاً یک محافظ صفحه در مک خود می‌خواهید، باید با دقت انتخاب کنید. محافظ‌های شیشه‌ای می‌توانند صفحه نمایش شما را بشکنند یا بشکنند و فیلم‌های دارای چسب می‌توانند پوشش ضد انعکاس را از بین ببرند. اپل در وب سایت خود محافظ‌های نازک و غیر چسبنده‌ای دارد که می‌توانید بخرید، مانند این محافظ صفحه نمایش مغناطیسی Kensington یا این گزینه قابل جابجایی از Belkin.

با این حال، این شرکت توصیه می‌کند وقتی لپ‌تاپ خود را می‌بندید، هرگز چیزی بین صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید نباشد. به همین دلیل است که نباید از کاور کیبورد استفاده کنید!

منبع: یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار