رفع آلودگی هوای کلانشهر ها تا سال 1400
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۵۰۴۶
تاریخ انتشار: 2016 January 19    -    ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
معاون محیط انسانی محیط زیست گفت:با اجرای برنامه جدید دولت ، هوای کلانشهرها تا سال 1400 پاک می شود.
سعید متصدی با بیان اینکه آلودگی هوا یک مقصر ندارد و همه در آن نقش دارند کاهش آن را برعهده مردم و دستگاه ها دانست و از رسانه ها خواست برای فرهنگ سازی و جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشند .
وی به برنامه ای ده ساله برای کاهش آلودگی هوا که از سال 79 اجرایی شد اشاره کرد و گفت : این برنامه در مقایسه با تمام برنامه های پیش بینی شده تا سال 84 ، پیشرفت های قابل توجهی داشت .
متصدی با اشاره به اینکه برنامه جامع کاهش آلودگی هوا در استان ها از سال 84 تا سال 92 متوقف شد، افزود : در این مدت حتی تلاشی برای کاهش آلودگی هوا صورت نگرفته است .
وی درباره اسقاط یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودروی فرسوده در سال های 84 تا 92 گفت : بررسی ها نشان می دهد 200 هزار خودرو در سالهای قبل از 84 و 350 هزار خودرو در سال 93 از رده خارج شده است.
متصدی با اشاره به اینکه در سال های 84 تا 92 ستاد سوخت به جای اینکه گواهینامه خروج خودروهای فرسوده را صادر کند فقط مبلغ آن را اخذ می کرد، افزود : این رویکرد روند خروج خودروهای فرسوده را کاهش داد .
وی گفت: دولت تنها در سال گذشته 350 هزار دستگاه خودروی فرسوده را از رده خارج کرده که نقش موثری در کاهش آلودگی هوا داشته است.
معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تعداد روزهای هوای سالم در تهران در 9 ماه نخست سال 93 را در مقایسه با سال قبل از آن 44 روز و در اصفهان 3 برابر مدت مشابه سال 92 برشمرد .
وی با تاکید براینکه وضع هوای تهران امسال از نظر آلاینده ها اسفناک نبوده است، گفت: دولت تلاش کرده است با برنامه های خود، آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار نگیرد و همچنان در شرایط هشدار باقی بماند.
متصدی شاخص آلودگی هوای تهران را در روز گذشته 119 اعلام کرد و افزود : اگر قرار بود بر اساس قانون عمل می کردیم باید شاخص ها 200 را نشان می دادند تا جلسه اضطرار تشکیل شود .
وی تاکید کرد : سازمان حفاظت محیط زیست برای سلامت مردم همه کاری انجام می دهد حتی اگر قرار باشد آن روزی که هوا آلوده است، تعطیل کنیم این کار انجام می شود که بی شک از نظر اقتصادی به ضرر دولت است .
متصدی با بیان اینکه دولت خودرا ملزم به کاهش آلودگی هوا می داند و اقداماتی که در این خصوص انجام داده بی سابقه است، گفت: کاهش آلودگی هوا در حال انجام است اما کامل نیست.

جام جم

bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv