آقا همایون دمت گرم اما ما که بلیط ندیدیم!
کد خبر: ۲۴۷۷۱۱
تاریخ انتشار: 2022 June 13    -    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
نیمه خردادماه بود که برگزاری نشست خبری کنسرت‌نمایش «سی‌صد» و آغاز بلیت‌فروشی‌اش در سایت ایران‌کنسرت، سر و صدای زیادی به‌پا کرد.

 نیمه خردادماه بود که برگزاری نشست خبری کنسرت‌نمایش «سی‌صد» و آغاز بلیت‌فروشی‌اش در سایت ایران‌کنسرت، سر و صدای زیادی به‌پا کرد. ماجرا از این قرار بود که تهیه‌کننده «سی‌صد» شروع قیمت بلیت‌ها را از ۷۰ هزار تومان اعلام کرد تا به گفته خودش اقشار مختلف مردم بتوانند این اجرا را ببینند؛ وعده‌ای که مشخص شد بیشتر، شوخی و نمایش تبلیغاتی بوده و واقعیت چیز دیگری است. بعد از انتشار این خبر و بازتاب‌های منفی‌اش در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، خبر رسید که قیمت بلیت کنسرت‌های امید حاجیلی و اشوان در کیش هم دست‌کمی از قیمت بلیت‌ «سی‌صد» ندارد و حتی در مقایسه با این کنسرت‌نمایش، بیشتر هم هست.

 

آقا همایون دمت گرم اما ما که بلیط ندیدیم!

نشست خبری این کنسرت‌نمایش، روز 12 خردادماه با حضور عوامل برگزار شد و محمدحسین توتونچیان، تهیه‌کننده درباره قیمت بلیت‌ها گفت: «هم‌اکنون ارزان‌ترین بلیت کنسرت‌ها از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و بالاتر می‌رود؛ اما ما بنا را بر این گذاشتیم که قیمت بلیت‌ها از ۷۰ هزار تومان آغاز ‌شود تا اقشار مختلف مردم بتوانند از برنامه ما استفاده کنند». در حالی که اگر سری به سایت ایران‌کنسرت بزنید، متوجه خواهید شد که خبری از بلیت 70 هزار تومانی نیست و میانگین قیمت بلیت‌های این برنامه 300 هزار تومان و بالاترین مبلغ بلیت هم 695 هزار تومان است. اگر بلیت 70 هزار تومانی‌ای هم به فروش می‌رسد، تعدادش آن‌قدر کم است که اصلاً به چشم نمی‌آید. در ادامه لاکچری شدن اجراهای موسیقی، بلیت کنسرت‌های امید حاجیلی و اشوان در کیش از 300 تا 700 هزار تومان به فروش رسید. این یعنی برگزارکننده‌های کنسرت در ایران از قانون خاصی برای قیمت‌‌گذاری بلیت‌ها پیروی نمی‌کنند و هر گروهی با هر قیمتی که بخواهد، بلیت‌فروشی می‌کند. در این صورت، اگر قرار بر بالارفتن بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها باشد، به زودی رفتن به کنسرت هم مخصوص طبقه‌ای خاص خواهد بود.

تا این‌که 19 خردادماه، همایون شجریان از برگزاری کنسرتش در روزهای ابتدایی تیرماه به همراه یک شگفتانه خبر داد.

این خواننده موسیقی سنتی، ۱۹ خرداد ماه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که طی روزهای یکم، دوم، سوم، پنجم و ششم تیر ماه، همراه با ارکستر سیاوش به رهبری آرش گوران در سالن همایش‌های کشور (سالن وزارت کشور) کنسرت برگزار خواهد کرد.

همچنین در این کنسرت جایگاه VIP به صورت رایگان به دانشجویان اختصاص داده شده است؛ آنان می‌توانند در صورت تمایل، شماره دانشجویی خود را از ساعت ۱۷ یکشنبه (۲۲ خرداد) تا ساعت ۱۷ چهارشنبه (۲۵ خرداد) به شماره ۲۰۰۰۹۰۹۰ ارسال کنند. چنانچه درخواست‌های رسیده بیش از گنجایش جایگاه مذکور باشد، انتخاب به قید قرعه انجام خواهد شد.

آقا همایون دمت گرم اما ما که بلیط ندیدیم!

این خبر خوش همایون در روزهایی که کنسرت‌های لاکچری قد علم کرده‌اند، بازتاب گسترده‌ای در میان اهالی موسیقی به ویژه دانشجویان داشت؛ از جمله این‌که: «همایون شجریان سود چند صد میلیونی کنسرتش را بخشید تا دانشجوها موسیقیِ خوب گوش بدهند»، «همایون شجریان با آن هنر و آوازه و محبوبیت، جایگاه VIP کنسرتش را رایگان به دانشجوها داده، بعد خواننده‌های پاپ بلیت 700 هزارتومانی می‌فروشند، تازه در کنسرتشان هم پلی‌بک می‌خوانند!»

با این وجود بلیت‌فروشی کنسرت شجریان به علت استقبال زیاد ساعتی پس از آغاز متوقف شد و سایت تیوال اعلام کرد: «به دلیل استقبال بسیار بالا فروش این برنامه موقتا متوقف شد، اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام می‌شود.»

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و ضمن بیان مشکلات  و دسترسی پیدا نکردن به سایت تیوال از امکان نداشتن تهیه بلیت کنسرت خبر دادند.

* تلاش تو سایت تیوال برای خرید بلیت کنسرت همایون شجریان مثل تلاش تو ایرانه. پوچ و بی حاصل.

* تیوال چه فکری کرد که کنسرت همایون شجریان رو قبول کرد؟ چه پتانسیلی در خودش دید؟

* سایت تیوال رو هواست. تقصیر همایونه که ۵ سال یکبار تهران کنسرت میذاره :))))

* خب تیوال بهم یادآوری کرد که همچنان مغزم توانایی تولید فحش در لحظه‌ش رو داره خداروشکر.

* اگه همایون درخواست نمی‌کرد تیوال کل بلیط ها رو با قدرت تمام تو بازار سیاه می‌فروخت

* کنسرت همایون شجریان رو تو دبی بری راحت تری تا اینکه از تیوال بلیط بگیری

* خرید بلیت کنسرت همایون شجریان از انتخاب واحد هم سخت‌تره...

* تیپیکال خرید بلیط کنسرت در ایران

آقا همایون دمت گرم اما ما که بلیط ندیدیم!

شجریان هم در این رابطه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «دوستان عزیز با پوزش بسیار در همان دقایق اولیه سایت تیوال با تراکنش بی‌سابقه‌ای روبه رو شد که با وجود تمهیدات قبلی باعث کندی بسیار زیاد در این سایت شد. اندکی از مراجعان در دقایق اولیه موفق به تهیه بلیت گردیدند و بسیاری دیگر با مشکل روبه رو شدند. در این وضعیت از سایت تقاضا کردم که فروش متوقف شود تا به سازوکاری کارآمدتر برسیم و خدمتتان اعلام کنیم. خواهشمندم از خرید بلیت از سایت‌های دیگر و با قیمت گزاف خودداری فرمایید.»

وی همچنین نوشت: «عزیزان به غیر از روزهای یک، ۲، سه، پنج و ۶ تیرماه که شروع مجدد ارائه بلیت آنها متعاقباً اعلام خواهد شد، با تمدید روزهای بیشتر کنسرت، تاریخ‌های ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تیرماه نیز برای حضور شما علاقه‌مندان به آنها اضافه خواهد شد.»

گروه سیاوش به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان از جمله گروه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است که در سال‌های آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه‌های زنده بسیاری را پیش روی مخاطبان قرار داده است که از آن جمله می‌توان به مجموعه کنسرت‌های آیینه‌ها به آهنگسازی  کیخسرو  و  سهراب پورناظری  اشاره کرد.

همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ پس از تشکیل گروه سیاوش گفته بود: «همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه آوا که پدرم آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را سیاوش گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.»

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار