آغاز ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۱ از فردا
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۴۴۲۰۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 07    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
روند ثبت‌نام قطعی زائران حج تمتع سال جاری از فردا آغاز می‌شود که با توجه به محدودیت عربستان، افراد زیر ۶۵ سال به حج مشرف می‌شوند. همچنین گذرنامه حجاج باید تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری معتبر باشد.
نام‌نویسی حج تمتع ۱۴۰۱ از فردا ساعت ۱۰ صبح از طریق سامانه رزرو سازمان حج و زیارت آغاز می‌شود.
 
آغاز ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۱ از فردا
 
امسال با توجه به توقف ۲ ساله حج تمتع برای زائران کشورهای خارجی به دلیل شیوع کرونا، عربستان شرایط سنی به منظور پذیرش زائران درنظر گرفته و به این ترتیب افراد زیر ۶۵ سال امکان تشرف به خانه خدا را دارند.
 
‌بر همین اساس، متولدین ۱۰ تیرماه سال ۱۳۳۶ و بعد از آن امکان ثبت‌نام در حج تمتع سال جاری و تشرف به سرزمین وحی را دارند که البته مشمولان حج تمتع باید ۷۲ ساعت پس از رزرو کاروان به مدیر کاروان مراجعه کرده و ثبت‌نام‌خود را قطعی کنند. در غیر این صورت، ثبت‌نام آنها ابطال خواهد شد و حتی با تکمیل ظرفیت کاروان، سایر اولویت‌های اعزام برای ثبت‌نام اعلام می‌شود.
 
‌روند ثبت‌نام قطعی امسال با توجه به مشخص بودن مشمولان حج تمتع، تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها خواهد بود و پس از آن عملیات ثبت‌نام متوقف می‌شود.‌
 
همچنین گذرنامه زائران خانه خدا باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد؛ به طوری که گذرنامه همه مشمولان حج تمتع باید حداقل تا ۱۰ دی ۱۴۰۱ معتبر باشد.
 
‌تکمیل روند واکسیناسیون نیز از دیگر شروط اعزام به سرزمین وحی در ایام حج تمتع است که زائران باید سه دُز واکسن تزریق کرده باشند.‌ واکسن‌های‌مورد تأیید عربستان که در سبد واکسیناسیون ما قرار دارد، سینوفارم و آسترازنکا است.
 
به گزارش فارس، امسال با توجه به محدودیت در تعداد زائران خانه خدا در ایام حج تمتع، یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که حدود ۴۰ هزار نفر آن‌ها بر اساس سهمیه اعلام شده از سوی عربستان، به زائران ایرانی اختصاص دارد. اعزام زائران کشورمان از ۲۵ خردادماه آغاز می‌شود.
روزپلاس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
2
2
آیا در شرایطی که مردم کشور درمانده و بی بضاعت شدن حج رفتن واجبه مطمئن باشید پیش خدا باطل و حرامه
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
نه کنسرت تتلو رفتن واجبه
ناشناس
| |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
الان شما نماینده خدا هستید که از طرف خدا قضاوت میکنید؟
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
1
مگر نه این است که خدا در همه جا وجود دارد در شرایطی که این هم گرسنه و جوان دم بخت داریم که توانایی تهیه کمترین امکانات برای آغاز یک زندگی را ندارند و در شرایطی که با پول هر نفر که به حج میرود حد اقل یک زوج می‌توانند آغاز زندگی ساده خود را با حد اقل امکانات برای شروع یک زندگی آغاز کنند در کجای دین اسلام اسرار بر این است که حج به این بزرگی را در کشور خود و جایی که خدا واقعا حضور. دارد را نادیده گرفته و این پول را بروند در کشور عربستان هزینه کنند.کجای این مسلمانی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
سلام برادر اصغر
لطفاً بفرمایید که در کچای قرآن آمده که شما یا دولت ایران یا دولت عربستان حق دارند در مورد نحوه مصرف درآمد حلال یک مسلمان تصمیم بگیرند. آن چیزی که در قرآن آمده این است که از درآمد مازاد بر نیاز هر فرد بیست درصدش در راه خدا و دین خدا انفاق شود ولی مابقی را دیگر اجازه بدهید که افراد خودشان تصمیم بگیرند و اگر خواستند صرف زیارت خانه خدا یا هر مسافرت دیگری بکنند یا حتی خانه اضافه بر نیازشان بخرند کسی دخالت نکند. بیایید با هم تبلیغ کنیم که مسلمانان همان خمسشان را بدهند و به مازاد بر آن کاری نداشته باشیم... شرمنده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
1
ای قوم به حج رفته کجایید کجا
حج شما همین جاست کجایید کجا
ناسناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
خوب کسی که میخواد بره حج مثل همون جوانی که الان نداره اونم نداشت حالا بعد چند سا ل زحمت میخواد بره خونه خدا دلیل نمیشه که این حرفا را بزنین..اونی دو سه بار رفته باز بگین یه چیزی
ناشناس
|
Malaysia
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
1
الان با این شرایط رفتن حج قابل تامله. استدلال اینه که این افراد مستطیع هستند و خودشان پول خود شان را می دهند. درحالیکه می دانیم که این دوره، و با توجه معمای نرخ ارز و مشکلات اقتصادی و سوبسید و غیره، همه عملا دستشان تو جیب هم است (یعنی دولت از منابع ملت خرج می کند و ملت از سوبسید دولت می خورد!!! هزار جور هم نرخ ارز داریم) عملا نمیشه گفت پول کی مال کیه!
اینها الان دارند منابع ارزی کشور را مصرف می کنند. حتی اگر همه ارز را هم به نرخ آزاد بخرند، از ارز کشور می کاهند. ما دلار را که تولید نمی کنیم، وارد می کنیم. و میزانش محدودست چون صادرات ما به ازای ارز وارداتی محدود است. بنابراین اگر از این ارز برای چیزهایی مانند مسافرت خارجی یا خرید ملک در خارج استفاده شود، به منابع ارزی کشور فشار می آید. یا دلار بالاتر می رود که همه متضرر می شوند، یا دولت سعی در کنترل می کند که فشار به دولت، با قدری فاصله، درنهایت به ملت وارد می شود.
مگر اینکه این افراد ارز خارجی را خودشان در حسابهای خارجی خودشان داشته باشند، و تازه آنرا براساس صادرات هم درنیاورده باشند (چون ارز حاصل از صادرات منابع و کالاهای داخلی، باید درنهایت به خود کشور برگردد تا منابع ارزی کشور تقویت شود) و مثلا آنرا از بیزنس خارحشان درآورده باشند. درغیراینصورت ارزی که می خرند برای مصارفشان در خارج، آنهم در شرایط اضطراری فعلی، محل اشکال است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv