عکسی تازه از ضارب شهید مطهری
کد خبر: ۲۴۴۰۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2022 May 06    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
محمدعلی بصیری فردی است که در شامگاه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ از فاصله حدود دو متری با اسلحه رولور به استاد مرتضی مطهری شلیک کرد و این «حاصل عمر» امام خمینی را به شهادت رساند. بصیری عضو گروه فرقان بود؛ گروهی که حدود یک هفته پس از ترور شهید محمدولی قرنی، دومین عملیات ترور خود را به پایان برد.
کانال تلگرامی چند ثانیه نوشت: محمدعلی بصیری فردی است که در شامگاه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ از فاصله حدود دو متری با اسلحه رولور به استاد مرتضی مطهری شلیک کرد و این «حاصل عمر» امام خمینی را به شهادت رساند. بصیری عضو گروه فرقان بود؛ گروهی که حدود یک هفته پس از ترور شهید محمدولی قرنی، دومین عملیات ترور خود را به پایان برد.
 
عکسی تازه از ضارب شهید مطهری
 
بصیری در شرکت زیراکس کار می‌کرد و کاغذهای اعلامیه فرقان درباره ترور شهید مطهری - که همان لحظه ترور در محل شهادت ریخته شد - از کاغذهای این شرکت بود. نکته جالب آن است که گروه فرقان یکی از دلایل ترور شهید مطهری را «عضویت در شورای انقلاب» عنوان می‌کند؛ حال آن که صورت اسامی شورای انقلاب تا آن روز محرمانه بود و افراد معدودی می‌دانستند مرتضی مطهری، رئیس شورای انقلاب بود. همین مساله این فرضیه را تقویت می‌کند که گروه فرقان فراتر از یک گروه سرخود، منحرف و التقاطی بود و به مثابه یک گروه تروریستی با اهداف اطلاعاتی عمل می‌کرد.
 
موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی تصویری تازه‌یاب از محمدعلی بصیری، ضارب شهید مرتضی مطهری را منتشر کرده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مراقب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
9
1
مستدعی است پس از نام امام خمینی، عبارت: (ره) درج کنید.
(ره) به معنا رحمت الله علیه می باشد و استفاده از آن در سایت تابناک نشان می دهد که مسئولان این سایت به حضرت امام خمینی (ره) احترام می گذارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار