متاورس های آینده دار کدامند؟
کد خبر: ۲۴۲۴۵۵
تاریخ انتشار: 2022 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
bato-adv
bato-adv

متاورس های آینده دار کدامند؟

متاورس یک دنیا مجازی موازی است که در آن ما می‌توانیم یک هویت و یا یک زندگی دیجیتالی داشته باشیم. این فناوری به ما ثابت کرد که متاورس فقط یک مدل نیست، بلکه آینده ارتباطات و معاملات انسان‌ها در بخش‌های مختلف را تشکیل می‌دهد. در حالی که هنوز متاورس در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، برخی از فعالان، سرمایه‌گذاری در این حوزه را شروع کرده‌اند. در حال حاضر ارزهای متاورسی خیلی زیاد شده‌اند و از زمانی که فیس‌بوک نام خود را به متا تغییر داد، ارزش این ارزها خیلی افزایش‌یافته است. تعداد رمزارزهای متاورسی زیاد است اما همه آنها ارزش سرمایه‌گذاری را ندارند. در این مقاله ما تعدادی از ارزهای متاورسی آینده‌دار که بسیار محبوب هستند را معرفی می‌کنیم. اگر به سرمایه‌گذاری در متاورس علاقه‌مند هستید و به دنبال بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی، متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) یا فرا جهان تازه‌ترین مفهومی است که تخیل صنعت فناوری را به خود مشغول کرده است. متاورس یک شبکه جهانی و مجازی است که در آن تمامی افراد می‌توانند مجازی با یکدیگر ارتباط داشته باشند. نکته اصلی این است که هویت افراد و ماهیت اشیا با همدیگر پیوستگی دارند. در حقیقت ما به یک دنیا واقعی اما به شکل مجازی وارد می‌شویم.

افراد می‌تواند در این دنیا جدید هویت مستقل و منسجم، همانند دنیا واقعی خود داشته باشند و فعالیت‌های عادی خود را در شکل مجازی انجام دهند. هرکسی در این دنیا می‌تواند آواتار مخصوص خود را داشته باشد و در قالب همین آواتار فعالیت‌های خود را انجام دهد.

اصطلاح متاورس و آواتار اولین‌بار توسط نویسنده‌ای به نام نیل استفنسون در سال 1992 به کار برده شده است. این ایده در کتابی به نام حادثه برفی عنوان شد و در آن انسان‌ها زندگی بسیار سختی داشتند و راهی پیدا کردند تا در دنیای مجازی بتوانند زندگی راحتی را تجربه کنند. در لغت متاورس به معنای فرا جهان است. متاورس یک گجت، برنامه و یا پلتفرم نیست، بلکه مجموعه‌ای از تکنولوژی‌ها و پلتفرم‌های هوشمند است. در این دنیای سه‌بعدی به بی‌نهایت می‌رسیم و بدون توجه به دنیای واقعی، قوانین خود را می‌سازیم.

رابطه ارز دیجیتال با متاورس

پروژه متاورس در حال حاضر درحال‌توسعه است و هنوز به‌صورت عمومی در دسترس افراد وجود دارد. در این میان برخی از شرکت‌ها اقدام به ساخت پروژه‌هایی کرده‌اند که مانند متاورس است. این دنیاهای مجازی روی بلاک‌چین قرار گرفته‌اند و با کمک آن کار می‌کنند. هر کدام از این پروژه‌های متاورسی توکن بومی خودشان را دارند که هرگونه معامله‌ای که در بازی انجام شود با کمک این توکن‌ها انجام می‌شود. به بیانی ساده، توکن متاورس واحد پولی است که کاربران می‌توانند درون متاورس برای خریدوفروش کالاها و توکن‌های غیر قابل تعویض از آن استفاده کنند. طبق گذارش کوین مارکت کپ تا کنون 218 ارز متاورس معرفی شده‌اند که بر اساس ارزش بازار و محبوبیتی که دارند رتبه‌بندی شده‌اند.

معرفی ۷ ارز متاورس آینده‌دار

متاورس های آینده دار کدامند؟

دیسنترالند (MANA)

یکی از برترین پروژه‌های متاورس، دیسنترالند است و نمونه عینی متاورس و یک مثال مشابه از تفسیرهای اولیه این دنیا است. این پروژه فضایی را برای گردهمایی اجتماعی در جهان مجازی فراهم کرده است. اگر به دنبال پلتفرمی در حوزه متاورس هستید که از نظارت‌های متمرکز آزاد باشد، دیسنترالند و ارز بومی آن یعنی مانا (MANA) یکی از گزینه‌هایی است که باید به سراغ آن بروید.

 سندباکس (SAND)

رقیب پایای مایا، سند باکس است و یکی از بهترین بازی‌ها و پروژه‌های متاورس به شمار می‌رود. این دو پروژه ساختار مشابهی دارند و به کاربران اجازه می‌دهند تا جهان مجازی خودشان را بسازند و با بازیکنان دیگر تعامل برقرار کنند. با خرید سند باکس توکن بومی این پروژه می‌توانیم زمین و توکن‌های غیرمثلی (NFT) را داخل بازی معامله کنیم.

تتا نتورک Theta Network (THETA)

تتا نتورک یک شبکه مبتنی بر استریمینگ ویدئو است و از توکن Fuel Theta استفاده می‌کند. کاربرانی که به این شبکه علاقه‌مند هستند می‌توانند ویدئوهای مورد خود را تماشا کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند تا پاداش Fuel Theta دریافت کنند. دارندگان این توکن اجازه دارند تا بخشی از شبکه باشند و توکن‌های خود را استیک کنند تا Fuel  به دست آورند.

اکسی اینفینیتی (AXS)

اکسی اینفینیتی یکی از پروژه‌های متاورسی است که در سال 2021 عملکرد چشم‌گیری را از خود به نمایش گذاشته است. بازیکنان این بازی توکن بومی این پروژه یعنی AXS را در دست دارند و می‌توانند عملیات بازی را انجام دهند. بازیکنان در این بازی پادشاهی خود را می‌سازند، به دنبال ذخایر کمیاب می‌گردند و گنجینه‌های قوی را به دست می‌آورند. بازیکنان با یکدیگر رقابت می‌کنند تا هیولاهایی به نام اکسی را به دست آورند. روی‌هم‌رفته، اکسی اینفینیتی ارز آینده‌دار و خوبی به شمار می‌رود که تجربه فوق‌العاده‌ای از جهان متاورس را به ما ارائه می‌دهد.

ایپ کوین APE COIN

واژه ایپ به معنای میمون یا بوزینه است و نماد ایپ کوین نیز سر یک میمون است. این کوین یک توکن ERC-20 بر بستر رمزارز اتریوم است که اسفند سال 99 به‌صورت ایردراپ توزیع شد. یک بازی موبایلی به نام Benji Bananas توسط شرکت Animoca Brands وجود دارد که قرار است از ایپ کوین به‌عنوان پول داخل بازی استفاده کند. با 25 ایپ ‌کوین می‌توانیم اشتراک ویژه این بازی را تهیه کنیم و با آن توکن‌های داخل بازی را به دست آوریم. به این ترتیب ایپ‌کوین به‌گونه‌ای یک ارز متاورسی به شمار می‌رود.

انجین کوین (ENJ)

پلتفرم‌هایی که در حوزه متاورس خدماتی را ارائه می‌دهند نیز جزوی از دنیای شگفت‌انگیز متاورس هستند. پلتفرم انجین کوین یکی از قدیمی‌ترین فعالان حوزه متاورس و بازی‌های بلاک‌چینی است. به‌مرورزمان این پلتفرم توسعه‌یافته است و به یک اکوسیستم کامل تبدیل شده است و امکان خریدوفروش، ترید و ساخت آیتم‌های مختلف بازی‌های بلاک‌چینی به‌وسیله آن وجود دارد. با توسعه هر چه بیشتر دنیا متاورس و پروژه‌های این حوزه، ارز دیجیتال انجین کوین نیز می‌تواند از نظر قیمتی و کاربرد افزایش قابل‌توجهی را داشته باشد.

همسایه من آلیس (Alice)

آلیس در واقع یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین است که بر اساس بازی‌های فارم‌ویل و انمیال کرایسنگ ساخته شده است. در این بازی کاربران می‌توان توکن‌های غیرمثلی nft را جمع‌آوری و مدیریت کنند. هدف اصلی این پروژه قدرتمند جذب مخاطبان گسترده از هولدرهای ارز دیجیتال، گیمرها و علاقه‌مندان به بلاک‌چین است. چیزی که آلیس همسایه من را منحصربه‌فرد کرده است، فناوری مورداستفاده برای ایجاد اکوسیستم این بازی و ویژگی وام دادن NFTها است. سیستم وام‌دهی این پروژه به شخص ثالث نیازی ندارد و مبتنی بر قراردادهای هوشمند است. امکان استیک کردن ارز آلیس وجود دارد و ما می‌توانیم با خرید آلیس و هولد طولانی‌مدت آن درآمد نسبتاً خوبی را داشته باشیم.

و اما سخن پایانی

آوازه دنیا هیجان‌انگیز متاورس همه‌جا پیچیده است و اکثر فعالان بازار به دنبال سودآوری کلان از این دنیا هستند. امکان خریدوفروش ارزهای متاورسی در صرافی ایرانی وجود دارد. صرافی تبدیل اولین پلتفرمی است که ارزهای دنیای متاورس را لیست کرده است.

ما شاهد تعداد زیادی پروژه متاورسی هستیم که برخی از آنها پروژه‌هایی با پتانسیل و رشد بالایی هستند. پایه متاورس در بلاک‌چین و کریپتو است به همین جهت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال متاورس می‌تواند ایده خوبی باشد. بااین‌حال، تمام سرمایه خود را روی یک کوین متاورس سرمایه‌گذاری نکنید. بهترین کار این است که سبد سرمایه‌گذاری متنوعی را داشته باشید و توکن‌هایی را خریداری کنید که پتانسیل بالایی داشته باشند.

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv