ثبت نام کتاب درسی
کد خبر: ۲۴۲۰۲۳
تاریخ انتشار: 2022 April 13    -    ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
دانش آموزان پایه مختلف تحصیلی می‌توانند در زمان بندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی به سایت ثبت نام کتاب به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com مراجعه کرده و با پرداخت هزینه کتاب‌ها سفارش خود را تکمیل سازند. ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به دو صورت فردی و گروهی انجام می‌شود.

دانش آموزان پایه مختلف تحصیلی می‌توانند در زمان بندی تعیین شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی به سایت ثبت نام کتاب به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com مراجعه کرده و با پرداخت هزینه کتاب‌ها سفارش خود را تکمیل سازند. ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به دو صورت فردی و گروهی انجام می‌شود.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای نظارت بهتر روی عملکرد توزیع کتاب‌های درسی اقدام به راه اندازی سامانه‌ای به نام "فروش و توزیع مواد آموزشی" نموده است. ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دانش آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در سایت ثبت سفارش کتاب به دوصورت فردی و گروهی انجام می‌شود. دانش آموزانی که در دسترسی به سامانه مشکل دارند می‌توانند از طریق مدرسه محل تحصیل خود اقدام به ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ نمایند.

هزینه کتاب‌های درسی در سامانه سفارش کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ بر اساس مبلغ درج شده در پشت جلد کتاب‌های درسی محاسبه شده و دریافت هزینه بیشتر توسط مدارس تخلف محسوب می‌شود. متقاضیان تحصیل در دوره‌های تحصیلی و دوره اول متوسطه مدارس استعداد درخشان جهت ثبت سفارش کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در مهلت تعیین شده به سامانه irtextbook.ir یا irtextbook.com در بازه زمانی مشخصی مراجعه نمایند.

با توجه به اهمیت موضوع ثبت سفارش کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دانش آموزان در سایت ثبت نام کتاب در ادامه این مقاله جزئیات مربوطه از جمله زمان، نحوه و هزینه ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را بررسی کرده و به شرح هر یک می‌پردازیم.

زمان ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

ثبت سفارش کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در سایت irtextbook.com برای پایه‌های مختلف یکسان نبوده و در بازه‌های زمانی متفاوتی انجام می‌شود. دانش آموزان هر پایه تحصیلی باید با توجه به مهلت اعلام شده به سامانه مراجعه کرده و مراحل ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ خود را تکمیل نمایند.

 

زمان ثبت نام کتب درسی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مشخص شد. برای اطلاع از مهلت ثبت نام کتاب درسی هر پایه، زمان اصلاح اطلاعات، توزیع کتاب درسی و دریافت آن توسط دانش آموزان ت. وصیه می‌گردد جدول زیر مطالعه شود.

زمان ثبت سفارش کتاب درسی
عنوان فعالیت پایه تحصیلی شروع پایان
ثبت نام گروهی و انفرادی

آمادگی تکمیلی (پیش دبستان استثنائی)

پایه دوم تا ششم ابتدایی (عادی و استثنایی)
پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه
پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی
پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی حرفه‌ای و کاردانش)
پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی

۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
 

آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)

پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
 

پایه هفتم دوره اول متوسطه

پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی
پایه دهم دوره دوم متوسطه
پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
اصلاح سفارش تمامی دوره‌های تحصیلی ۱۴۰۱/۰۴/۱۲ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
توزیع استان به منطقه تمامی دوره‌های تحصیلی ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
توزیع منطقه به مدرسه تمامی دوره‌های تحصیلی ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
توزیع مدرسه به دانش آموز تمامی دوره‌های تحصیلی ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۴۰۱/۰۷/۰۱

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ثبت نام کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

نحوه ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

دانش آموزان جهت ثبت نام کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ باید به سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com مراجعه نموده و مراحل ثبت سفارش کتاب‌های خود را تکمیل نمایند. اگر برخی از دانش آموزان برای ثبت نام کتاب به مشکل برخورده اند می‌بایست ابتدا برای رفع مشکلات سایت ثبت نام کتاب درسی اقدام کرده و سپس مراحل را انجام دهند.

 

لازم به ذکر است اگر داوطلبی امکان ثبت نام کتاب در سامانه را ندارد می‌تواند از طریق مدیران مدارس این فرآیند را انجام دهد. یعنی والدین با پرداخت هزینه کتاب‌های درسی به مدارس فرآیند ثبت سفارش کتب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را به مسئولین مدرسه واگذار نمایند.

برای ثبت نام کتاب درسی مقطع ابتدایی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ می‌توانید مقاله‌ای که لینک آن را در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه کنید.

 

با توجه به این که ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دانش آموزان باید در زمان تعیین شده و به درستی انجام شود تا امکان دریافت کتاب بری آن‌ها وجود داشته باشد لذا در این قسمت نحوه ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را به ترتیب مراحل و به طور خلاصه ارائه می‌نماییم.

 

 

۱- ورود به سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com

۲- ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه

۳- تکمیل فرم ثبت نام با توجه به اطلاعات دانش آموزی

۴- پرداخت هرینه خرید کتاب‌های درسی

 

ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دانش آموزان باید به درستی در سامانه سفارش کتاب انجام شود در صورتی که دانش آموزی اطلاعات نادرستی را هنگام خرید کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ وارد کرده و در زمان ویرایش ثبت نام خطای ایجاد شده را برطرف نسازد در دریافت کتب خود دچار مشکل شده و امکان ثبت مجدد وجود نخواهد داشت.

 

برای این که دانش آموزان، والدین و مدیران مدارس در زمان ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دچار اشتباه نشده و مراحل را به درستی در سامانه طی نمایند در این قسمت مراحل سفارش کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را به صورت راهنمای تصویری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

 

۱- آدرس سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com را در مرورگر خود وارد نموده و روی لینک سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش ثبت سفارش مخصوص دانش‌آموزان کلیک کنید.

 

ثبت نام کتاب درسی

 

۲ - پس از مشاهده تصویر زیر از قسمت پایین سمت چپ صفحه روی گزینه " ورود دانش آموزان " کلیک کنید:

ثبت نام کتاب درسی

 

۳ - با وارد کردن "کد ملی" و "شماره سریال شناسنامه" وارد پرتال دانش آموزی خود شوید.

ثبت نام کتاب درسی

 

۴ - سپس با انتخاب گزینه "فروش و توزیع مواد آموزشی" روی لینک "ورود به سامانه فروش" کلیک کنید.

ثبت نام کتاب درسی

 

۵ - در این قسمت اطلاعات پستی مدرسه مورد نظر خود را وارد کنید.

ثبت نام کتاب درسی

 

۶ - در این مرحله شماره تماس دانش آموز و یا والدین را وارد کنید.

ثبت نام کتاب درسی

 

۷ - در این قسمت متناسب با سال تحصیلی و رشته تحصیلی خود بسته مورد نظر را انتخاب می‌نمایید.

ثبت نام کتاب درسی

 

۸ - در این بخش اطلاعات کتاب درسی سفارشی شما نمایش داده می‌شود که در صورت صحت اطلاعات باید گزینه ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

ثبت نام کتاب درسی

۹ - در این قسمت میزان هزینه کتاب‌های درسی شما نمایش داده می‌شود که در صورت تمایل باید گزینه پرداخت را انتخاب نمایید تا وارد درگاه اینترنتی پرداخت هزینه شوید.

ثبت نام کتاب درسی

 

توجه داشته باشید که هزینه کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دانش آموزان با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم (اینترنتی) می‌باشد و به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.

راهنمای تصویری ثبت نام کتاب درسی برای سال گذشته بوده و به محض آغاز فرایند ثبت نام تصاویر بروز رسانی شده و لینک مستقیم جهت ثبت نام کتاب درسی در این قسمت فعال می‌گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام کتاب درسی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می‌شود.

هزینه ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

هزینه کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دانش آموزان نسبت به سال گذشته، همچون روال سال‌های قبل مقداری افزایش خواهد داشت. دانش آموزان پس از ثبت سفارس کتاب‌های درسی خود در سایت ثبت سفارش کتاب‌های درسی به نشانی irtextbook.com می‌بایست هزینه آن را نیز در همین سامانه و با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب پرداخت نمایند.

با توجه به اینکه هنوز هزینه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ مشخص نیست اما، احتمالا نسبت به سال گذشته شاهد مقداری افزایش قیمت خواهیم بود. در جدول زیر هزینه ثبت نام کتاب درسی سال گذشته را قرار دادیم که به محض اعلام قیمت کتاب درسی سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ جدول زیر بروز رسانی می‌شود.

قیمت خرید کتاب‌های درسی
دوره‌های تحصیلی پایه‌های تحصیلی قیمت خرید
ابتدایی

پایه اول

پایه دوم
پایه سوم
پایه چهارم
پایه پنجم
پایه ششم

بین ۲۴۰۰۰ تا ۳۴۵۰۰ تومان
متوسطه اول

پایه هفتم

پایه هشتم
پایه نهم

بین ۴۹۵۰۰ تا ۵۹۵۰۰ تومان
متوسطه دوم

پایه دهم

پایه یازدهم
پایه دوازدهم

بین ۵۲۰۰۰ تا ۷۱۰۰۰ تومان

 

متقاضیانی که از ثبت نام و خرید کتاب‌های درسی جامانده اند، برای اطلاع از نحوه خرید کتب می‌توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

رسید ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

دانش آموزان برای پیگیری و دریافت کتاب‌های درسی خود باید پس از ثبت سفارش کتاب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به صورت گروهی یا فردی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی اینترنتی irtextbook.com، به قسمت پیگیری (مشاهده سفارشات) سایت مراجعه کرده و پس از مشاهده و پرینت اطلاعات، کتاب درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را از مدرسه محل تحصیل خود دریافت نمایند. در ادامه مراحل دریافت رسید ثبت نام کتاب درسی قرار داده شده است.

ابتدا وارد سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com شوید.

روی گزینه "ورود دانش آموزان" کلیک کنید.

با وارد کردن "کد ملی" و "شماره سریال شناسنامه" وارد پرتال دانش آموزی خود شوید.

سپس با انتخاب گزینه "فروش و توزیع مواد آموزشی" روی لینک "ورود به سامانه فروش" کلیک کنید.

اطلاعات پستی مدرسه مورد نظر خود و شماره تماس دانش آموز و یا والدین را وارد کنید.

در قسمت ثبت سفارش متناسب با سال تحصیلی و رشته تحصیلی خود بسته مورد نظر را انتخاب می‌نمایید؛ و در صورت صحت اطلاعات باید گزینه ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

در این قسمت میزان هزینه ثبت نام کتاب‌های درسی شما نمایش داده می‌شود که در صورت تمایل باید گزینه پرداخت را انتخاب نمایید تا وارد درگاه اینترنتی پرداخت هزینه شوید.

پس از اتمام ثبت نام کتاب درسی می‌توانید وارد بخش مشاهده سفارشات شوید و رسید ثبت نام کتاب درسی خود را که همانند تصویر زیر است، مشاهده نمایید.

رسید ثبت نام کتاب درسی

ممکن است داوطلبان با وجود مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را پیرامون مراحل ثبت نام کتاب‌های درسی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دریافت نکرده باشند بنابراین می‌توانند جهت دریافت پاسخ سوالات خود با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تماس بگیرند.

سوالات متداول

۱-  دانش آموزان در چه زمانی برای ثبت نام کتاب درسی باید اقدام کنند؟

 زمان ثبت نام پایه‌های مختلف متفاوت است که در این مقاله زمان ثبت نام هر پایه به تفکیک ارائه شده است.


۲-  نحوه ثبت نام کتب درسی به چه صورت است؟

 به صورت اینترنتی که در این مقاله به شرح نحوه ثبت نام کتب درسی به طور کامل پرداخته شده است.


۳-  آدرس سایت ثبت نام کتب درسی چیست؟

 همان طور که در این مقاله گفته شد، آدرس سایت ثبت نام کتب درسی irtextbook.ir یا irtextbook.com است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار