عروسی بنیانگذار ویکی لیکس در زندان
کد خبر: ۲۴۱۰۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2022 April 03    -    ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
جولیان آسانژ و شریک زندگی اش، استلا موریس، روز چهارشنبه در زندان فوق امنیتی بلمارش در جنوب شرق لندن ازدواج کردند. بنیانگذار ۵۰ ساله ویکی لیکس، سال گذشته اجازه ازدواج با استلا موریس را (که از او دو فرزند نیز دارد) در زندان خود دریافت کرد.

آیا صدا تق تق زانو خطرناک است؟!اختصاصی تابناک باتو ـ جولیان آسانژ و شریک زندگی اش، استلا موریس، روز چهارشنبه در زندان فوق امنیتی بلمارش در جنوب شرق لندن ازدواج کردند. بنیانگذار ۵۰ ساله ویکی لیکس، سال گذشته اجازه ازدواج با استلا موریس را (که از او دو فرزند نیز دارد) در زندان خود دریافت کرد.

عروسی بنیانگذار ویکی لیکس در زندان

استلا موریس با یک لباس یاسی بنفش بلند توسط Dame Vivienne Westwood و Andreas Kronthaler طراحی شده بود وارد زندان شد. بعد از عروسی، موریس سخنرانی احساسی را برای جمعیتی در خارج از زندان ایراد کرد. او با ناراحتی گفت: «در عین خوشحالی، بسیار ناراحتم... کاش او اینجا بود... چیزی که ما در زندگی خود از آن رنج می‌بریم غیرانسانی است.» او افزود: «او شگفت‌انگیزترین فرد جهان است. او باید آزاد شود. عشق بین ما، ما را از این مخمصه نجات می‌دهد.»

عروسی بنیانگذار ویکی لیکس در زندان

اطرفیان این زوج بیان داشتند که شش مهمان از جمله دو برادر جولیان آسانژ و پدرش اجازه همراهی این دو زوج را در مراسم عروسیشان دارند. موریس در طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری گاردین، محل برگزاری مراسم عروسی را "ظالمانه‌ترین زندان با امنیت بالا در کشور" توصیف کرد.

عروسی بنیانگذار ویکی لیکس در زندان

موریس گفت که او و آسانژ برای برگزاری مراسم عروسی اختلافات زیادی با وزارت دادگستری و مقامات زندان داشتند. به گفته موریس وزارت دادگستری شاهدان پیشنهادی آن‌ها را رد کرده بود؛ زیرا آن‌ها روزنامه نگار بودند. او افزود که یک عکاس پیشنهادی نیز به دلیل اینکه برای مطبوعات کار می‌کرد، اجازه حضور در مراسم را نیافت.

عروسی بنیانگذار ویکی لیکس در زندان
موریس بیان کرد: «مقامات زندان بیان داشتند که عکس عروسی ما یک خطر امنیتی است؛ زیرا ممکن است در رسانه‌های اجتماعی یا مطبوعات منتشر شود. چقدر پوچ. یک عکس عروسی چه نوع تهدید امنیتی می‌تواند ایجاد کند؟»
موریس افزود: «به نظر می‌رسد برای جولیان، که حتی محکومیتی را سپری نمی‌کند، مجموعه قوانین متفاوتی وجود دارد... آن‌ها می‌ترسند مردم جولیان را به عنوان یک انسان عادی ببینند.» سخنگوی سازمان زندان‌ها گفت: «برگزاری تمام عروسی‌ها در زندان‌ها باید مطابق با شرایط و خط مشی خدمات زندان صورت پذیرد.»

آن‌ها گفتند که عکاسی از مراسم‌های عروسی در زندان‌ها طبق قوانین و مقررات امینت زندان‌ها که در راستای سیاست ملی تثبیت شده، صورت می‌پذیرد. به این منظور، عکاسی از زندانیان توسط کارکنان زندان انجام می‌شود. این سیاست به وضوح نشان می‌دهد که به منظور حفظ امنیت زندان، فرماندار می‌تواند تصاویر را در صورت اشتراک گذاری عمومی مسدود یا حذف کند. در نتیجه، عکس‌های عروسی توسط کارکنان و مقامات زندان گرفته شد.

در اوایل این ماه، آسانژ یک گام به محاکمه توسط ایالات متحده به اتهام جاسوسی نزدیکتر شد، زیرا عالی‌ترین دادگاه بریتانیا از رسیدگی به درخواست تجدیدنظر او علیه استرداد آسانژ امتناع کرد. او در تلاش بود تا علیه حکم یکی از دادگاه‌های عالی در ماه دسامبر درخواستی را ارائه کند. این دادگاه در طی حکمی، امکان استرداد آسانژ را پس از تضمین مقامات ایالات متحده در رابطه با شرایط حبس او در آمریکا اعلام داشته بود.

دادگاه عالی گفت که اجازه درخواست تجدیدنظر را رد کرده است؛ زیرا این درخواست یک نکته قانونی قابل بحث را مطرح نمی‌کند. انتظار می‌رود که این پرونده به طور رسمی به وزیر کشور، پریتی پاتل، ارسال شود تا استرداد را تایید کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
2
15
درود بر این عروس زیبا و همسرش که آزادی بیان و انتشار اطلاعات را به دنیا نفروختند.
مسیح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
2
6
به این میگن زن که درسختی ها یار ویاور همسر خود می باشد .خلق نیکوییکه درایران سالهاست گم شده وزنها با قانون مهریه بیشتر معامله گرند تا شریک همسر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار