سفره هفت سین الهام پاوه نژاد در خانه اش
کد خبر: ۲۴۰۰۵۵
تاریخ انتشار: 2022 March 21    -    ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

الهام پاوه نژاد که با سریال همسران به شهرت رسید و با مدرسه مادربزرگ ها به خوبی شناخته شد در فیلم و سریال های فراونی بازی کرده است. او در با بازی در سریال مانکن در نمایش خانگی ظاهر شد.

بازیگران خانم علاقه زیادی دارند در استانه سال نو با انتشار عکس هایی از سفره هفت سین خود ذوق و سلیقه خود را با طرفداران خود به اشتراک بگذارند.

سفره هفت سین الهام پاوه نژاد

سفره هفت سین الهام پاوه نژاد در خانه اش

الهام پاوه‌نژاد (زاده ۲۷ شهریور ۱۳۵۰ در تهران) بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران است.

تاریخچه سفره هفت سین

هر سال، با آمدن بهار و چند روز مانده به سال نو، بساط سفره هفت سین را برپا می کنیم تا آیینی که از کودکی در ذهن مان نقش بسته را به جا بیاوریم؛ اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که رسم برپایی سفره هفت سین، از کجا آمده است؟ یا تاریخچه سفره هفت سین به چه دوره ای بر می گردد؟ جالب است بدانید که با مطالعه دوران صفوی تنها یک اشاره مبهم و تا حدی مشکوک به سفره هفت سین به چشم می خورد؛ اما بعد از آن حتا در شواهد قرن نوزدهم هم هیچ اشاره ای به سفره هفت سین نشده است و این ها نشان از آن دارند که این فرهنگ، یک رسم جوان به شمار می رود.

سفره هفت سین الهام پاوه نژاد در خانه اش

با توجه به تمام شواهدی که در تاریخ از وجود سفره هفت سین دیده می شود و با وجود آن که اجزای آن ریشه در اعتقادات و فرهنگ باستانی ایران دارد، تا قرن بیستم میلادی هیچ گونه اثری از سبک و سیاق امروزی و اجزای تشکیل دهنده سفره هفت سین که با حرف «سین» آغاز می شوند، در هیچ کتاب تاریخی دیده نشده است. اینها نشان دهنده آن است که سفره هفت سین امروز که با آن به استقبال بهار و سال نو می رویم یک رسم نوظهور است.

با ظهور اسلام در ایران زمین، سفره هفت سین ایرانی ها به قرآن مجید مزین شده است. هرکدام از اجزای هفت سین، نشانه مفاهیمی چون رویش، زایش و باروری، فراوانی و برکت و … است که در این بخش از نمناک شما را با فلسفه سفره هفت سین و مفاهیم هر یک از سین های نوروزی آشنا خواهیم کرد.

سفره هفت سین الهام پاوه نژاد در خانه اش

الهام پاوه نژاد و دخترش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار