سه دمنوش فوق‌العاده برای خواب راحت
کد خبر: ۲۳۹۸۷۴
تاریخ انتشار: 2022 March 19    -    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

سه دمنوش فوق‌العاده برای خواب راحت

خواب خوب برای سلامت کلی شما بسیار مهم است. متاسفانه، در حدود 30% از افراد از بی خوابی یا ناتوانی مزمن در خوابیدن، عدم داشتن یک خواب شیرین و با کیفیت بالا رنج می برند.
بیشتر تحقیقات روی این عصاره یا مکمل های این گیاهان بوده است، نه خود چای گیاهی. با توجه به اینکه مکمل ها و عصاره های گیاهی نمونه های بسیار غلیظ گیاه هستند، احتمالاً یک منبع رقیق مانند چای اثر کمتری دارد. برای درک کامل تاثیر چای های گیاهی در بهبود خواب در طول بلند مدت، تحقیقات بیشتر مورد نیاز است.
 
سه دمنوش فوق‌العاده برای خواب راحت
 
1. دمنوش بابونه برای داشتن خواب راحت
 
سالهاست که از چای بابونه به عنوان داروی طبیعی برای کاهش التهاب و اضطراب و درمان بی خوابی استفاده می شود. در حقیقت، بابونه معمولاً به عنوان یک آرام بخش خفیف یا محرک خواب شناخته می شود. اثرات آرامش بخش آن ممکن است به آنتی اکسیدانی مربوط باشد که اپی ژنین نامیده می شود، این ماده به مقدار زیاد در چای بابونه پیدا می شود. اپی ژنین به گیرنده های خاصی در مغز شما متصل می شود که ممکن است که اضطراب را کاهش داده و باعث به خواب رفتن شود.
 
2.دمنوش اسطوخودوس برای داشتن خواب آرام
 
اسطوخودوس گیاهی است که اغلب به دلیل رایحه معطر و تسکین دهنده آن مورد مصرف است. در زمان های قدیم، یونانی ها و رومی ها اغلب اسطوخودوس را در حمام ها استفاده می کردند و از رایحه آرام بخش آن تنفس می کردند. چای اسطوخودوس از شکوفه های کوچک بنفش این گیاه تهیه می شود. این گیاه اصالتاً بومی نواحی مدیترانه است که در حال حاضر در سراسر جهان رشد می کند. بسیاری از افراد برای آرامش، تسکین اعصاب و خواب این نوشیدنی را مصرف می کنند. در واقع، برای حمایت از مزایای گفته شده تحقیقاتی وجود دارد.
 
3.چای گیاهی بادرنجبویه، برای داشتن خواب راحت
 
بادرنجبویه متعلق به خانواده نعناع است و در سراسر جهان یافت می شود. در حالی که اغلب عصاره آن برای استفاده در آروماتراپی (رایحه درمانی) به فروش می رسد، برگ های بادرنجبویه نیز برای تهیه چای خشک استفاده می شود. این گیاه معطر از دوران قرون وسطی برای کاهش استرس و بهبود خواب استفاده شده است. شواهد نشان می دهد که بادرنجبویه باعث افزایش سطح گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) در موش ها می شود و این مشخص می کند که بادرنجبویه مانند یک آرام بخش عمل می کند.
 
 
بهداشت نیوز
آخرین اخبار