تورم غدد لنفاوی پشت گوش را جدی بگیریم
کد خبر: ۲۳۹۶۸
تاریخ انتشار: 2016 January 09    -    ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
bato-adv
bato-adv
 "سيد علي اصغر هاشمي" در حاشیه برپایی کلاس آموزش راه های پیشگیری از بیماری شپش گفت: شپش سر، نوعی انگل خارجي است که آگاهي از نشانه هاي اين بيماري، به ویژه در محل های عمومی، يكي از مهم ترين اقدامات در مهار آن است.

وی افزود: مشاهده رشک (تخم شپش) به ویژه بر روي موهاي عقب سر، بالاي گوش و پشت گردن، وجود خارش شديد سر، مشاهده تعداد زياد شپش بالغ بر روي موها، به ویژه موهاي خشک و زبر كه قابل شانه كردن نيست، التهاب و تورم در ناحيه ريشه مو به دليل خاراندن شديد، بزرگ و حساس شدن غدد لنفاوي پشت گوش، پشت سر و گردن، از نشانه های آلودگي به این انگل، است.

مسوول واحد مبارزه با بيماري هاي واگير مركز بهداشت شهداي گمنام در خصوص مهم ترين کارهای درماني براي افراد آلوده، توصیه کرد: این افراد می توانند با كوتاه کردن موها، استفاده از شانه هاي دندانه ريز برای موها، شستشوي مرتب سر با صابون، شامپو پرمترین و آب گرم، شستشوي لباس و ملحفه در آب جوش و اتو كردن درزهاي لباس، این مشکل را برطرف کنند.

وی از شهروندان خواست، در صورت ابتلا به بيماري برای دريافت شامپوي پرمترين، به طور رايگان و راهنمايي هاي لازم براي درمان، در اسرع وقت به نزديک ترين مركز بهداشتي درماني، مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv