عصبی شدن آی کیو را کم می کند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۹۶۵۰
تاریخ انتشار: 2022 March 17    -    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد افرادی که احساسات ناپایدار دارند، در تست‌های ضریب هوشی و آی کیو نمرات پایین ‌تری کسب می‌ کنند.البته این ممکن است به دلیل عصبی بودن افراد در حین انجام آزمایش باشد.
مطالعات محققان نشان می دهد  افرادی که روان رنجور هستند در آزمایش های ضریب هوشی صعیف تر عمل کرده و در واقع ممکن است آن در واقعیت ضریب هوشی بالاتری نسبت به آزمایش استاندارد داشته باشند.
 
عصبی شدن آی کیو را کم می کند
 
به گفته روان شناسان، روان رنجوری، یکی از پنج ویژگی اصلی شخصیتی شامل احساسات ناپایدار، اضطراب، خودآگاهی و تحریک پذیری است. نویسندگان این مطالعه توضیح می دهند افرادی که  دارای سظوح بالای روان رنجوری نیز ممکن است دچار مشکلات اختلال خواب شوند.
 
افراد دارای امتیاز بالا معمولا حساس، هیجانی، نگران ، بد خلق، افسرده و اغلب بد خواب بوده و ممکن است از اختلالات روانی مختلفی رنج ببرند. در این میان مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که کمتر دچار روان رنجوری هستند، حتی در شرایط استرس زا، ایمن، سرسخت و به طور کلی آرام هستند.
 
این مطالعات ماحصل آنالیز دو تحقیق گسترده است  که اولین مورد بر روی ۶۴۶ دوقلو هلندی انجام شد. نتایج به دست آمده نشان داد که افراد دارای روان رنجوری بالاتر نمرات پایین تری در آزمون IQ کسب کردند.
 
محققان نتیجه گرفتند که این پیوند به ویژگی های ژنتیکی مربوط می شود. با این حال، مطالعه دوم بر روی ۲۱۳ نفر انجام شده و از این افراد تست ضریب هوشی گرفته شده و محققان آن ها را بسته به میزان اضطراب آنها به دو گروه تقسیم کرد. نتایج این مطالعه نشان داد که هر چه افراد عصبی تر باشند، نمرات IQ کمتری به دست می آورند.
 
در ادامه و  با حذف آماری اثرات اضطراب، محققان توانستند نشان دهند که افراد بسیار عصبی به همان اندازه سایر شرکت کنندگان، باهوش هستند. اعضای این تیم مطالعاتی از یافته های خود  نتیجه گیری می کنند: افراد عصبی معمولا در شرایط آزمایش مضطرب ‌تر می ‌شوند و این اضطراب بر عملکرد آنها در تست‌های IQ تأثیر می‌گذارد.
 
پیشنهاد می شود که روان رنجوری به خودی خود به هوش مربوط نمی شود، بلکه مربوط به عملکرد آزمون هوش است و افراد عصبی به طور موقت نمی توانند سوالات مربوط به ضریب هوشی را درست جواب دهند.
 
منبع: سینا پرس
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv