چه آیین‌های عجیبی در دنیا وجود دارند؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۸۷۷۷
تاریخ انتشار: 2022 March 07    -    ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
در این مقاله قصد داریم به بررسی بعضی از این رسم و رسوم‌های عجیب بپردازیم که دانستنش خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.
 در دنیا رسم و رسوم‌های بسیار زیادی وجود دارند که گاهی اوقات بسیار عجیب و حتی ترسناک هستند. این رسم و رسوم‌های عجیب و گاه خطرناک برای سلامتی انسان هنوز هم در قرن ۲۱ میلادی توسط گروهی از مردم در نقاط دور افتاده و گاهی هم در شهرها و روستاها در اقصا نقاط دنیا در حال انجام هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بعضی از این رسم و رسوم‌های عجیب بپردازیم که دانستنش خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.
 
چه آیین‌های عجیبی در دنیا وجود دارند؟
 
· غذا دادن به مرده‌ها: رومی‌ها در روزگاران قدیم رسم عجیب به غذا دادن به مرده‌ها را در میان خودشان داشتند. آنان به مومیایی افرادی که دوست‌شان داشتند یکی میلب وصل می‌کردند و به وی عسل و یا غذا می‌دادند.
 
· زندگی کردن با مرده‌ها: آیین عجیب دیگر زندگی کردن با مرده‌ها در کشور اندونزی است. بعضی از گروه‌های قومی در کشور اندونزی پس از مردن فردی که برایشان عزیز بوده است وی را دفن می‌کردند و جسدش را در خانه نگه می‌داشتند. اعتقاد آنان بر این بوده که با نگه داشتن جسد در خانه روحش را حفظ می‌کنند و روح می‌توانند درون خانه زندگی کنند.
 
· بریدن انگشتان دست: بعضی از مردم در کشور اندونزی پس از مردن عزیزانشان رنج و تحمل روحی را که از آن رنج می‌برند را با بریدن انگشتان دستشون نشان می‌دهند. پس از مردن یکی از اعضای خانواده نزدیک که برایشان عزیز بوده انگشتان دستشان را قطع می‌کنند.
 
· مرده خواری کردن: در جنگل‌های بارانی و آمازون در کشور برزیل و یا اندونزی قبیله‌ای به نام یانومامی وجود دارد که مرده خواری می‌کنند. مردمان این قبیله پس از مرگ یکی از افراد قبیله، وی را می‌خورند. آنان اعتقاد دارند که با این کار روح شخص مرده را در حالت آرامش قرار می‌دهند.
 
· خون ریزی کردن بینی پسران مجرد: مردم قبیله سامبیا در پاپوا گینه نو آیینی عجیب برای پسرانشان در نظر گرفته‌اند که از این طریق آنان از سن بلوغ به بزرگسالی و مرد شدن راه پیدا می‌کنند. در این سنت پسران را به درختی می‌بندند تا نتوانند راه فراری داشته باشند. جسمی تیز را مانند سوزن و یا گیاه تیز مثل نی در بینی وی می‌کنند و فشار می‌دهند. زمانی که بینی به خونریزی بیفتد پسران از دوران بلوغ به مرد شدن راه پیدا می‌کنند.
 
· دارچین پاشیدن به مجردها: در دانمارک اگر افراد مجرد به سن ۲۵ سالگی برسند و ازدواج نکرده باشند به وی دارچین می‌پاشند و سر تا پای او را از دارچین پر می‌کند. اعتقاد آنان بر این است که دارچین بخت آنان را باز می‌کند. وی به سن ۳۰ سالگی برسد و باز هم ازدواج نکرده باشد این بار نوبت به فلفل پاشیدن به سرتا پای فرد مجرد می‌رسد.
 
· داشتن دو روز تولد در یک سال: جالب است که بدانید در اسپانیا مردم دو روز را برای جشن تولدشان در نظر گرفته‌اند. روز اول روز به دنیا آمدنشان و روز دوم روزی است که برای فرزندانشان نام انتخاب می‌کنند. در اسپانیا بسیاری از خانواده‌ها نام قدیس‌ها را بر روی فرزندانشان قرار می‌دهند و این دلیلی برای جشن گرفتن روز نامگذاری فرزندان است. جالب‌تر اینکه اطرافیان باید دو بار به شخصی که تولدش بوده است کادو بدهند.
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv