مسافران نوروزی باید دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند
کد خبر: ۲۳۷۶۲۲
تاریخ انتشار: 2022 February 22    -    ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
bato-adv
bato-adv
احمد وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از شرایط جدید برای اقامت‌های نوروزی خبر داد.
وزیر کشور گفت: در جلسه قرارگاه ملی مقابله با کرونا بحث نظر بر این بود که حتما واکسن دز سوم را جدی دنبال کنیم و این موضوع در حمل و نقل و مراکز اقامتی رعایت شود.
 
به گفته آقای وحیدی، مردم تا جایی که می‌توانند در مکان‌هایی غیر از اماکن اقامتی  رسمی تحت پوشش وزارت بهداشت نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از قبل متولیان امر از سلامتی آن اماکن اقامتی اطمینان حاصل کنند.
 
پیش‌تر و با توجه به روند افزایشی شیوع امیکرون و همچنین بازه زمانی واکسیناسیون وزرای بهداشت و کشور بر اجباری شدن دوز سوم واکسن کرونا تاکید کرده بودند.
 
همچنین یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ایران روزهای گذشته گفته بود که با وجود پیش‌بینی‌ قبلی در خصوص اوج موج ششم کرونا در ابتدای اسفند برآوردهای تازه نشان می‌دهد تا قبل از نیمه اسفند ۱۴۰۰ به قله این پیک می‌رسیم.
 
بر اساس آخرین اطلاعات حدود ۸ میلیون نفر در کشور هیچ واکسنی تزریق نکرده‌اند و باید برای تزریق واکسن توجیه شوند.
 
دراین میان بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۰ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۵۹ نفر دز اول، ۵۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۹۴۱ نفر دز دوم و ۱۴ میلیون و ۱۳ هزار و ۴۶۵ نفر، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. همچنین مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۲۷ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۶۵ دز رسید.
 
 
باشگاه خبرنگاران

 

bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv