عمل لوزه باعث عفونت ریه می شود؟
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۳۷۵۰۳
تاریخ انتشار: 2022 February 21    -    ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
لوزه ها یکی از بخش ها مهم بدن هستند که علی رغم مطالعات انجام شده متعدد هنوز وظایف دقیق آن ها به خوبی و کاملا شناخته شده نیست. در این میان بررسی ها نشان می دهد عمل برداشتن لوزه می تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به عفونت های ریه شود.
طی دو سال گذشته و در پی همه گیری جهانی کرونا، بحث سلامت ریه مورد توجه قرار گرفته است و با در نظر داشتن این نکته که ویروس کرونا ریه های بیماران را مورد حمله قرار می دهد، موضوع سلامت ریه بیشتر و بیشتر اهمیت یافته است.
 
عمل لوزه باعث عفونت ریه می شود؟
 
در این میان باید در نظر داشت که تا چند دهه پیش یک رویکرد رایج در مواجه شدن با لوزه های عفونی در اطفال، عمل برداشت کامل لوزه ها بود که به این ترتیب امروزه بسیاری از افراد سی و چهل ساله و بیشتر به دلیل انجام این عمل در کودکی، فاقد لوزه هستند.
 
یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد برداشتن لوزه ها باعث ضعیف تر شدن سیستم ایمنی بدن شده و این موضوع به طور خاص افرادی که عمل لوزه داشته اند را مستعد ابتلا به برخی عفونت ها می کند. در سال ۲۰۱۸، نتایج یک مطالعه در مقیاس وسیع منتشر شد که طی آن شرایط سلامتی و بهداشت بیش از یک میلیون کودک دانمارکی مورد بررسی قرار گرفت.
 
نتایج این مطالعه به وضوح نشان داد که بین برداشتن لوزه‌ ها در دوران کودکی و ابتلا به عفونت ‌های دستگاه تنفسی فوقانی در بزرگسالی ارتباط مستقیمی وجود دارد.
 
به باور محققان، این موضوع یک مشکل بزرگ برای حفظ سلامت عمومی جامعه است، زیرا ارتباط به معنای علیت نیست. به عبارت دیگر، فرضیات مختلفی در این زمینه وجود دارد که بر اساس آن باید برای پرسش پیش رو پاسخی ارائه کرد که آیا این کودکان مشکل اساسی در ایمنی خود داشتند؟ مشکل فوق به این معنی بود که ممکن است بعداً عفونت بیشتری را تجربه کنند؟ آیا این موضوع صرفا به دلیل برداشته شدن لوزه آن هاست؟
 
اگرچه ارائه پاسخ به این سوالات نیازمند انجام مطالعات گسترده و وسیعی در آینده است ولی متخصصان اعتقاد دارند در هر صورت، ما نباید لوزه بیماران را عمل کرده و ان را برداریم مگر اینکه واقعاً  به این کار نیاز داشته باشیم.
 
خوشبختانه در حال حاضر دستور العمل‌ های واضحی وجود دارد که نشان می ‌دهد چه زمانی شدت التهاب و عفونت لوزه به اندازه ‌ای بد است که نیاز  به جراحی را تعیین کند. 
 
 
بهداشت نیوز
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv
bato-adv