دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
کد خبر: ۲۳۵۵۹۳
تاریخ انتشار: 2022 January 31    -    ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ آغاز شده و همانطور که می‌دانید معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی یا به عبارت بهتر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تاثیر مثبت دارد. به همین خاطر هر داوطلب باید نمرات دقیق خود در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد.

داوطلبانی که دیپلم خود را از سال ۸۴ به بعد و مدرک پیش دانشگاهی خود را سال ۹۱ به بعد دریافت کردند مشمول اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ هستند. فارغ التحصیلان رشته‌های فنی و کاردانش نظام جدید (۶-۳-۳) هنگام ثبت نام کنکور سراسری نیازی به دریافت کدسوابق تحصیلی ندارند.

ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ آغاز شده و همانطور که می‌دانید معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی یا به عبارت بهتر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری تاثیر مثبت دارد. به همین خاطر هر داوطلب باید نمرات دقیق خود در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد.

برای این کار و به جای وارد کردن دستی نمرات و معدل در فرم ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ برای جمع آوری و تایید سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سایت dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir ایجاد شده که هر داوطلب با وارد کردن اطلاعات شخصی به یک کد و نمرات خود دست پیدا می‌کند.

این کد به کدسوابق تحصیلی دانش آموزان مرسوم می‌باشد. کد سوابق تحصیلی دیپلم فقط برای افرادی لازم است که دیپلم خود را در یکی از رشته‌های نظری مثل ریاضی، تجربی، انسانی از سال ۱۳۸۴ به بعد گرفته اند و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی هم فقط برای دانش آموزانی است که پیش دانشگاهی خود را از سال ۱۳۹۱ به بعد گرفته اند. به دلیلی اهمیت اطلاع از نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی نحوه دریافت و لینک مستقیم جهت دریافت این کد قرار داده شده است.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از سایت دیپ کد

داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ ابتدا باید وارد سایت سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها شوند. سپس مطابق تصویر گزینه " برای مشاهده سوابق و دریافت کد سوابق تحصیلی اینجا را کلیک کنید " را انتخاب کنید.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

در مرحله بعدی باید کد دانش آموزی، کد منطقه، کد مدرسه، کد مقطع و تاریخ تولد دقیق خود را وارد کنید.
بعد از انتخاب گزینه ورود در مرحله بعدی اطلاعات شخصی شما به همراه نمرات امتحان نهایی تان نمایش داده می‌شود. دقت داشته باشید که اگر مقطع را دیپلم انتخاب کنید در مراحل بعدی نمرات امتحان نهایی دیپلم به شما نشان داده می‌شود و کد سوابق تحصیلی دیپلم به شما داده می‌شود.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

در نتیجه باید یک بار دیگر وارد همین سامانه شده و مقطع تحصیلی پیش دانشگاهی را انتخاب کنید تا نمرات امتحان نهایی پیش دانشگاهی خود را تایید کرده و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را از سایت dipcode medu ir را دریافت کنید.

برای آشنایی با سایت دیپ کد یا همان سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری مطالعه مقاله زیر توصیه می‌گردد.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از سایت ساهت

جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری امر بسیار مهمی است که وزارت آموزش و پرورش سعی در انجام هر چه بهتر و دقیق‌تر آن دارد. تا سال گذشته تنها سایتی که دا. طلبان می‌توانستند کدسوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود را دریافت نمایند سایت dipcode بود. اما امسال آموزش و پرورش برای سرعت بخشی به روند دریافت کد سوابق تحصیلی اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه ساهت جهت دریافت و تایید کدسوابق تحصیلی دانش آموزان نمود.

داوطلبان برای دریافت سوابق تحصیلی از طریق سایت ساهت ابتدا باید وارد سایت ساهت به نشانی sahat.medu.ir شده و سپس از منوی اصلی سایت مطابق تصویر ابتدا گزینه ثبت نام دانش آموز را انتخاب نمایند.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

برای ورود به صفحه ثبت نام دانش آموز، ابتدا باید کدملی و شماره همراه دانش آموز در کادر‌های مشخص وارد شود تا در صورت تایید پشتیبانی سای ساهت و ارسال کدی به همراه دانش آموز امکان ورود به مراحل بعدی برای فرد فراهم گردد.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

پس از تکمیل مراحل ثبت نام، مجدد وارد صفحه اصلی سامانه sahat شده و همانند تصویر گزینه " ورود به سامانه" را انتخاب نمایید.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی باید در کادر‌های نمایش داده شده نام کاربری (کدملی) و رمز عبور را وارد نمایید.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

دستیابی به کد دانش آموزی و منطقه برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

همانطور که گفتیم داشتن کد دانش آموزی برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی لازم است. کد دانش آموزی بیانگر اطلاعات شخصی هر دانش آموز در آموزش پرورش است که در کارنامه دانش آموزان درج می‌شود. برای مشاهده آن کافیست قسمت بالایی یکی از کارنامه‌های دوران دبیرستان خود را مشاهده کنید. در تصویر زیر محل کد دانش آموزی در کارنامه نشان داده شده است.

دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

آن دسته از افرادی که قصد دریافت دیپلم مجدد دارند برای اطلاع از شرایط و نحوه دریافت دیپلم مجدد مطالعه مقاله زیر توصیه می‌گردد.

کد منطقه بیانگر منطقه‌ای است که مدرک خود را از آن گرفته اید. پس کد منطقه دیپلم یعنی کد منطقه‌ای که دو سال اول دوره متوسطه دوم را در آنجا گذرانده اید و کد منطقه پیش دانشگاهی یعنی کد منطقه‌ای که سال پیش دانشگاهی را در آن گذرانده اید. این کد‌ها در سایت سازمان سنجش در دسترس است، ولی برای دسترسی راحت‌تر به این کد‌ها مطالعه مقاله زیر توصیه می‌گردد.

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.

سوالات متداول

۱- کد دانش آموزی دیپلم را از کجا بگیرم؟

 همانطور که در متن مقاله به طور کامل گفته شده این کد در کارنامه دیپلم و سایت همگام دانش آموزی درج شده است.


۲- آیا فارغ التحصیل دیپلم سال ۸۹ مشمول سوابق تحصیلی است؟

بله. همه داوطلبانی که دیپلم خود را سال ۸۴ به بعد دریافت کرده اند می‌بایست کد سوابق تحصیلی دیپلم دریافت نمایند که در این مقاله نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ارائه شده است.


۳- برای دریافت کد سوابق تحصیلی به چه سایتی باید مراجعه کنیم؟

به سایت dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir مراجعه نمایید که در این مقاله راهنمای تصویری نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی ارائه شده است.

هیوا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار