بهترین روش رفع غبغب چیست؟
کد خبر: ۲۳۵۴۳۷
تاریخ انتشار: 2022 January 30    -    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

بهترین روش رفع غبغب چیست؟

بهترین روش رفع غبغب چیست؟

غبغب یکی از مشکلاتی است که در صورت شل شدن عضلات صورت اتفاق می‌افتد. برای برطرف کردن این مشکل، راه حل‌های زیادی وجود دارد و خوشبختانه بسیاری از این راه‌های درمانی هیچ عارضه‌ی خاصی را به دنبال نخواهند داشت. اغلب پزشکان برای رفع غبغب روش‌هایی مانند تزریق بوتاکس، هایفوتراپی و مزوتراپی را پیشنهاد می‌کنند. به همین دلیل در این نوشتار می‌خواهیم به بررسی بهترین روش رفع غبغب بپردازیم و مزیت‌های هر روش را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه شوید.

غبغب چیست؟

غبغب در واقع به برجستگی زیر چانه‌ی فرد است که در اثر شل شدن و افتادگی پوست صورت و گردن رخ می‌دهد. این اتفاق ممکن است بر اساس تجمع چربی و چاقی فرد به وجود آید و یا در اثر کهولت سن پوست صورت دچار افتادگی شود. البته در برخی از مواقع این مورد به صورت مادرزادی غبغب دارند و یا برخی از بیماری‌های دیگر نیز می‌توانند منجر به تجمع چربی در این ناحیه شوند.

بهترین روش‌های رفع غبغب

برای برطرف کردن غبغب راه‌های درمانی متعددی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. هر یک از این روش‌ها ممکن است بر اساس صلاح دید پزشک تجویز شود؛ بنابراین حتما نظر پزشک خود را برای تعیین بهترین روش، اولویت قرار دهید.

بهترین روش رفع غبغب چیست؟

از بین بردن غبغب از طریق تزریق بوتاکس

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای رفع غبغب، تزریق بوتاکس در عضله پلاتیسما است. نوارهای عمودی که در ناحیه‌ی گردن قرار دارند، این عضله را منقبض می‌کنند و باعث می‌شوند که این قسمت از بدن در بهترین حالت خود قرار بگیرد. با تزریق بوتاکس در این قسمت، در واقع این عضله فلج شده و تا حد زیادی غبغب از بین خواهد رفت.

برای استفاده از این روش حتما در انتخاب پزشک دقت کنید؛ زیرا نه تنها کیفیت مواد مصرفی مهم است، بلکه برای تزریق بوتاکس باید تکنیک‌های خاصی را در نظر داشته باشند. در صورتی که پزشک مشا مهارت و تخصص کافی را داشته باشد، نتیجه‌ی این کار بسیار رضایت بخش خواهد شد.

از بین بردن غبغب از طریق هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش‌های نوین برای جوانسازی به شمار می‌رود که بیشتر در ناحیه‌ی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش امواج مخصوصی وارد پوست خواهند شد و بین ۴ الی ۴.۵ میلی متر در پوست نفوذ خواهند کرد. این امواج باعث می‌شوند تا کلاژن‌سازی در پوست اتفاق بیفتد و به طور طبیعی پوست به سمت بالا لیفت شود.

برای رفع غبغب می‌توانید از این روش استفاده کنید؛ زیرا روشی غیر تهاجمی محسوب شده و عوارضی را برای شما به دنبال نخواهد داشت. این روش کاملا بدون درد و خونریزی است و هیچ گونه آسیبی به بافت پوست و یا عضلات شما نمی‌رساند.

از بین بردن غبغب از طریق مزوتراپی

مزوتراپی در دنیای امروز به یکی از درمان‌های رایج برای جوانسازی پوست مبدل شده است. مزوتراپی در واقع به تزریق دارو در یک محل مشخص اشاره دارد. برای رفع غبغب نیز داروی خاصی که منجر به ایجاد لیپوز می‌شود را در نقاط خاصی تزریق می‌کنند. این روش کاملا بدون درد خواهد بود؛ زیرا سوزن‌های آن بسیار نازک است و حتی هیچ گونه خونریزی را برای فرد بیمار به همراه نخواهد شد. این مواد در سلول‌های چربی تزریق شده و پس از گذشت مدت زمان ۳ هفته‌ای سبب آب شدن چزبی‌های غبغب می‌شود. برای دیدن نتیجه‌ی کامل از طریق این روش درمانی بهتر است ۶ هفته صبر کنید.

نتایج حاصل شده از طریق مزوتراپی بسیار رضایت بخش خواهد بود؛ به شرط آن که پزشکی متخصص فرد را معاینه کند و سپس تشخیص دهد چه نوع دارویی، با چه میزانی و در چه نقاطی باید تزریق شود.

بهترین روش رفع غبغب چیست؟

روش‌های جلوگیری از غبغب

برای آن که بدانیم با چه روش‌هایی می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد، بهتر است با علل ایجاد آن آشنا شویم تا درک بهتری از آن داشته باشیم. به طور کلی می‌توان گفت که ۴ عامل اصلی در ایجاد غبغب موثر هستند. این عوامل عبارتند از:

  1. قرار دادن صورت و چانه در موقعیت نامناسب و برای مدت زمان طولانی
  2. عدم توجه به حرکات ورزشی برای عضلات گردن و صورت
  3. کمبود پروتئین در افراد و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی عضلات
  4. چاقی و یا نوسانات وزنی شدید

حال که با علل اصلی ایجاد آن آشنا شدیم، به مواردی می‌پردازریم که با انجام آن‌ها تا حد زیادی می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

  • انجام حرکات ورزشی مناسب

برای جلوگیری از غبغب بهتر است روزانه زمانی را به ورزش دادن عضلات صورت و گردن اختصاص دهید. حرکات متنوعی برای این کار وجود دارند که نیاز به تخصص زیاد و یا ابزار خاصی هم ندارند. به عنوان مثال شما می‌توانید فک خود را به سمت جلو و عقب تکان دهید. در هر مرحله باید ۱۰ ثانیه بمانید و این کار را در ست‌های ۱۵ تایی در طی روز انجام دهید.

  • توجه به میزان مصرف میوه و سبزیجات

نه تنها برای جلوگیری از غبغب؛ بلکه برای حفظ سلامت خود باید به سبک تغذیه‌ی خود دقت کنید. اگر در طی روز حداقل ۴ وعده میوه و سبزیجات را در برنامه‌ی غذایی خود قرار دهید، سلول‌های چربی در زیر گردن جمع نشده و در نهایت درگیر غبغب نخواهید شد.

  • جویدن آدامس

جویدن آدامس کم هزینه‌ترین و ساده‌ترین روشی است که می‌توانید از آن کمک بگیرید. البته همواره توجه داشته باشید مصرف بی‌رویه‌ی هر چیزی به ضرر شما تمام خواهد شد. جویدن آدامس علاوه بر حرکت دادن فک، باعث افزایش جریان خون و جلوگیری از مقدار چربی خواهد شد.

 

  • نگه داشتن سر در موقعیتی مناسب

یکی از مهم ترین مسائلی که هر فرد در طی روز باید به آن توجه داشته باشد، مدل نشستن و ایستادن‌های طولانی مدت است. افرادی که در هنگام مطالعه و یا کار با کامپیوتر، سر خود را پایین قرار می‌دهند، بیشتر در معرض خطر ایجاد غبغب هستند. بنابراین سعی کنید که همیشه به موقعیت قرار گیری سر و گردن خود توجه داشته باشید تا در دراز مدت دچار عارضه‌هایی مانند غبغب و یا آرتروز گردن نشوید.

جمع‌بندی از رفع غبغب

همانطور که در این نوشتار بیان کردیم، غبغب یکی از مواردی است که زیبایی صورت شما را تحت شعاع قرار می‌دهد. به همین دلیل در وهله‌ی اول باید با انجام تمرین‌های ورزشی و اصلاح رژیم غذایی، از ایجاد آن جلوگیری کنیم. اما اگر هم اکنون از داشتن غبغب رنج می‌برید، اصلا نگران نباشید. با پیشرفت روش‌های درمانی زیبایی می‌توانید از طریق روش‌های غیرتهاجمی که بدون درد و خونریزی هستند، در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به از بین بردن غبغب خود کنید.

آخرین اخبار