روش باستانی و عجیب بن سلمان برای ترور؟!
کد خبر: ۲۳۲۶۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2021 December 31    -    ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۰
این خبر باعث شد تا به جایگاه انگشتر و نگین آن در ترورها و خودکشی‌های تاریخی نگاهی بیندازیم، روش کشتن با انگشتر سمی، یک روش قدیمی و تاریخی برای خلاص شدن از دست دشمن است

روش باستانی و عجیب بن سلمان برای ترور؟!

روش باستانی و عجیب بن سلمان برای ترور؟!اختصاصی تابناک با تو؛ مسئول سابق استخبارات سعودی، سعد‌الجبری، ادعای عجیبی را به محمدبن‌سلمان ولیعهد عربستان وارد کرده است. او ادعا کرده که بن‌سلمان قصد داشته ملک‌عبدالله‌بن‌عبدالعزیز را با "انگشتر سمی" ترور کند. او همچنین ادعا کرده که بن‌سلمان اينک او را مورد هدف تخاصم خود قرار داده و از دولت بایدن خواست تا برای نجات جان فرزندان او از دست آل‌سعود کمک کند.

نگین‌های سمی انگشتر، روشی باستانی برای خودکشی یا ترور! 

این خبر باعث شد تا به جایگاه انگشتر و نگین آن در ترورها و خودکشی‌های تاریخی نگاهی بیندازیم؛ روش کشتن با انگشتر سمی، یک روش قدیمی و تاریخی برای خلاص شدن از دست دشمن است، در این روش برای عملی کردن نقشه، ولیمه و ضیافتی بزرگ ترتیب داده میشود و طعام و شراب در روی میزها چیده میشود و فرد مورد نظر با چابکی سم پنهان شده در نگین انگشتر را در غذا یا شراب دشمن میریزد و منتظر تاثیر سم می‌ماند، در تاریخ از این روش برای خودکشی هم استفاده شده‌است.

این‌طور که مورخان می‌گویند روش ترور با نگین انگشتر، ابتدا از هند باستان و خاور دور آمده و بعداً به اروپا راه یافته‌است.

رومیان باستان نیز از انگشترهای سمی استفاده می‌کردند، اما بیشتر به منظور خودکشی، به این معنا که وقتی سربازان رومی در جنگ اسیر میشدند و یا برای فاش کردن رازی مورد شکنجه قرار می‌گرفتند، بلافاصله با نوشیدن مقداری از سم موجود در انگشتر به زندگی خود پایان می‌دادند.

روش باستانی و عجیب بن سلمان برای ترور؟!

 هلیوگابالوس امپراتور روم که در قرن سوم پس از میلاد زندگی می‌کرد، همیشه انگشتری زهرآلود به انگشت داشت، اما او در نهایت قبل از اینکه بتواند با سم خودکشی کند، ترور شد.

شایان ذکر است که فرآیند استفاده از این روش برای ترور دشمنان فرآیند ساده‌ای نبوده‌است، انتخاب سمی که به اندازه کافی قوی باشد که در دوز کم به اندازه یک نگین انگشتر کشنده باشد کار آسانی نیست. اما گفته می شود که یک نجیب زاده ایتالیایی به نام لوکرزیا بورجیا، که در قرن پانزدهم می‌زیسته است، در این امر بسیار ماهر بوده است.

خیابان روبروی سفارت عربستان در واشنگتن خاشقچی نام می‌گیرد!

روش باستانی و عجیب بن سلمان برای ترور؟!

حالا که حرف از بن‌سلمان و ترور به سبک تاریخی شد، خوب است بدانید که به گزارش سایت رادیو ملی آمریکا "ان‌پی‌آر"، مجلس ایالت واشنگتن با نامگذاری خیابان روبروی سفارت عربستان در واشنگتن به نام "خاشقچی" موافقت کرده است. خاشقچی فعال رسانه‌ای عرب بود که به طرز قرون‌وسطایی و فجیعی کشته شد.

این نامگذاری قرار است در طی یک جشن در ماه ژانویه انجام بشود و هدف از آن یادآوری خطرات پیش‌روی روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای جهان است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
1
14
عجب ابن مرجانه ایست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
0
مجلس ایالت واشینگتن نه، مجلس واشینگتن دی‌سی.
محمد
|
United States
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
3
خاشقچی فعال رسانه‌ای؟!
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
1
5
باید برود یک دوره در مسکو ببیند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
0
1
این بن سلمان واقعا فکر میکنه با قتل و جنایت و ظلم قدرتش رو حفظ میکنه و بعد به خوبی و خوشی تا ابد زندگی میکنه؟
واقعا عقل خر به عقل این شرف داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار