۵ نکته برای داشتن آرایش بی نقص قبل از رفتن به مهمانی
کد خبر: ۲۳۲۴۳۸
تاریخ انتشار: 2021 December 28    -    ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

5 نکته برای داشتن آرایش بی نقص قبل از رفتن به مهمانی

زیبایی و آراستگی از مواردی است که خانم­ها همیشه به آن توجه دارند و مخصوصا برای مواقعی که قرار است در یک مهمانی شرکت کنند تمام تلاششان را برای بهترین بودن می­کنند. بهترین بودن کار سختی نیست و تنها با رعایت چند نکته شما هم می­توانید ظاهری آراسته و زیبا داشته باشید. برای داشتن یک آرایش بی­نقص و زیبا در مهمانی­ها با ما همراه باشید تا نکات مفیدی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

  1. پایه آرایش

برای داشتن یک آرایش مناسب و زیبا ابتدا باید پوست خود را برای آرایش آماده کنید. بعد از اینکه پوست صورت را به خوبی با یک شوینده مناسب شستید می‌توانید از یک ماسک آبرسان برای پوست استفاده کنید. ماسک آبرسان را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید و پس از برداشتن آن پوست صورت را با دست ماساژ دهید و با آب ولرم آبکشی کنید.

اکنون زمان استفاده از مرطوب کننده است. بعد از مرطوب کننده باید از پرایمر استفاده کنید. افراد زیادی هستند که فکر می‌کنند استفاده از پرایمر لزومی ندارد و چندان مفید نیست. استفاده از پرایمر می‌تواند سطح پوست شما را یکدست و صاف کند، به صورتی که تمامی منافذ باز پوست محو شوند و از طرفی پرایمر باعث می‌شود تا آلودگی وارد منافذ باز پوست نشود و لوازم آرایشی و کرم پودر باعث تیره شدن منافذ نگردد.

  1. کرم پودر و پنکیک

در قدم بعدی باید از کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر به تنهایی می­تواند پوست شما را کاور کند اما استفاده از پنکیک بر روی کرم پودر باعث یکدست و مخملی شدن پوستتان می‌گردد. ابتدا کرم پودر را به تمام قسمت های پوست صورت به غیر از زیر چشم بزنید و با یک بیوتی بلندر محو کنید. بعد از اینکه از کرم پودر استفاده کردید با استفاده از پنکیک در بعضی از قسمت های صورت مانند پیشانی و چانه از پنکیک استفاده کنید. خرید یک پنکیک آرایشی از بهترین مارک شما را از آرایش­های سنگین آن هم زمانی که چندان به آرایش نیازی ندارید و وقت کمی دارید خلاص خواهد کرد. تنها با زدن مرطوب کننده و یک پنکیک آراسته به نظر می‌رسید.

  1. کانتور و کانسیلر

بعد از کرم پودر نوبت به کانتور و کانسیلر است. کانتور و کانسیلر سایه‌های صورت را به خوبی نمایان می‌کنند. کانتور را در قسمتهای بالایی پیشانی، قسمتهایی از گونه، دو طرف بینی و استخوان زاویه فک استفاده کنید. شما می‌توانید بنا به سلیقه خودتان از انواع کانسیلرها به صورت پودری، استیکی یا مایع استفاده کنید.

کانسیلر هم برای پوشاندن قسمت های تیره و لکه های پوستی کاربرد دارد. در زیر چشم به شکل عدد هفت (۷) از کانسیلر بزنید، برای قسمت زیر ابرو و نوک بینی هم می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید.

  1. رژگونه و رژ لب

5 نکته برای داشتن آرایش بی نقص قبل از رفتن به مهمانی

کانتور تنها می‌تواند سایه ای در دو طرف گونه ایجاد کند و برای این که رنگ زیبایی بر روی گونه های خود داشته باشید باید از رژگونه استفاده کنید. متناسب با آرایش چشم خود رنگ رژگونه را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید به کمک این مقاله بهترین رنگ رژگونه متناسب با رنگ پوست خود را نیز شناسایی کنید.

قبل از اینکه از رژلب استفاده کنید از پنکیک خود روی لب‌هایتان بزنید. این کار باعث می‌شود رژلب ماندگاری بالایی روی لب داشته باشد. بعد از این کار از یک خط‌لب که یک درجه از رنگ رژ تیره‌تر باشد روی لب‌ها بزنید و سپس رژتان را به صورتی بزنید که تا حدی روی خط‌لب را بپوشاند.

  1. انواع آرایش چشم

5 نکته برای داشتن آرایش بی نقص قبل از رفتن به مهمانی

شما می‌توانید انواع مختلفی از آرایش چشم را برای مهمانی های مختلف انجام دهید. در ادامه 2 مدل آرایش چشم مختلف مناسب مهمانی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • آرایش اسموکی

برای آرایش های اسموکی نیاز به رنگ‌های تیره دارید. رنگ مشکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در آرایش اسموکی به آن نیاز خواهید داشت بنابراین باید از یک سایه مشکی مایع استفاده کنید. می‌توانید به جای سایه مشکی از مداد مشکی یا خط­چشم آکوا استفاده کنید و نیم دایره پشت پلک را کاملاً سیاه کنید. اگر این مقدار رنگ سیاه مناسب فرم چشم­ها و صورت شما نیست می‌توانید کمی این رنگ را با تناژ روشن‌تر استفاده کنید. پس از این کار باید از دو رنگ سایه تیره استفاده کنید. سایه‌های اسموکی را می‌توانید با رنگ‌های مانند طلایی و آجری ترکیب کنید. البته رنگ هایی مانند سبز زیتونی و بنفش هم مناسب این ترکیب هستند.

 برای اینکه نیم دایره پشت پلک که کاملا سیاه شده را کمی محو کنید و حالت سایه پشت پلک ایجاد شود باید با یک سایه به رنگ دلخواه که ترجیحاً تناژ تیره داشته باشد و یک براش سر تخت این کار را انجام دهیم. پیشنهاد ما برای مهمانی و دورهمی ها رنگ آجری و مقداری سایه شاین کرم است. محو کردن پشت پلک برای سایه‌های اسموکی مقداری زمان­بر است و تا زمانی که رنگ مشکی و سایه به خوبی یکدست شوند باید با براش روی سایه را بکشید. بعد از این که سایه به خوبی پشت پلک محو شد می‌توانید از مژه مصنوعی متناسب با فرم چشم‌تان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید زمانی که می‌خواهید از آرایش اسموکی استفاده کنید قبل از اینکه پایه آرایش پوستی را انجام دهید و کرم پودر بزنید باید سایه چشم‌تان را تکمیل کنید تا پودر سایه روی آرایش‌تان نریزد و مجبور به تمدید کرم‌پودر نشوید.

  • آرایش شاین

برای داشتن یک آرایش شاین و براق پشت پلک ابتدا باید از کانسیلر بر روی پلک‌تان استفاده کنید. کانسیلر را به خوبی محو کنید و سپس با استفاده از یک براش سر تخت نیم­دایره‌ پشت پلک را با رنگ دلخواه سایه بزنید. برای مجالسی مانند عروسی یا تولد از رنگ‌های درخشان‌تر مانند صورتی و یا زرشکی استفاده کنید.

اگر کمتر از ۲۵ سال سن دارید از رنگ هایی مانند صورتی کثیف یا عنابی استفاده کنید. یک یا دو درجه تیره تر از رنگی که انتخاب کرده‌اید را مجدد پشت نیم­دایره پلک به صورت خطی بکشید و حالت کشیده‌ای به این قسمت بدهید. برای نیم­دایره پشت پلک از قسمت رویش مژه تا خط پلک را با سایه کرم مایع بپوشانید و در انتها از یک سایه شاین بر روی خط پلک استفاده کنید. در واقع این سایه را برای پوشاندن تفاوت رنگ کرم با رنگ سایه استفاده می‌کنیم. در آخر دو سوم انتهای پلک را خط‌چشم می‌کشیم و از مژه استفاده می‌کنیم.

با رعایت نکاتی که در اینجا گفته شد می­توانید زیباتر از همیشه در مهمانی­ها حضور پیدا کنید.

نویسنده: سارا اقبالی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار