رابطه قرص فایزر با احتمال بستری شدن و مرگ
کد خبر: ۲۲۷۵۸۵
تاریخ انتشار: 2021 November 07    -    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
نتایج آن قدر چشمگیر بودند که این شرکت آزمایش را متوقف کرد. خبر امروز قواعد بازی را در تلاش جهانی برای متوقف کردن ویرانگری این همه‌گیری تغییر خواهد داد.» این داده‌ها هنوز منتشر نشده است. این شرکت می‌گوید اطلاعات بیشتری در قالب یک مقاله‌ی کارشناسی شده توسط کارشناسان آن رشته منتشر خواهد کرد.

قرص کرونای شرکت فایزر که احتمال بستری شدن و مرگ را ۸۹ درصد کاهش می دهد

قرص کرونای شرکت فایزر که احتمال بستری شدن و مرگ را ۸۹ درصد کاهش می دهد«تابناک با تو» - شرکت فایزر در روز جمعه اعلام کرد که قرصی که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته، خطر بستری شدن و مرگ را برای بیماران پرخطری که در آزمایشات این دارو شرکت کرده اند کاهش داده است.

 این شرکت امیدوار است که این قرص را در کنار داروی ضدویروس دیگری به نام «ریتوناویر» ارائه دهد تا مردم آن را در خانه و پیش از این که نیازی به بستری شدن پیدا کنند، استفاده نمایند.

طبق گفته‌های این شرکت، در یک آنالیز «موقت» ـ که پیش از پایان آزمایشات انجام شد ـ این قرص ۸۹ درصد کاهش خطر بستری شدن و مرگ در اثر کووید ۱۹ را در بیمارانی که به موقع از آن استفاده کرده بودند، نشان داد.

قرص کرونای شرکت فایزر که احتمال بستری شدن و مرگ را ۸۹ درصد کاهش می دهد

نتایج آن قدر چشمگیر بودند که این شرکت آزمایش را متوقف کرد و تقاضای اجازه‌ی تجویز ضروری این قرص را به سازمان غذا و داروی امریکا تقدیم کرد. آلبرت بورلا، مدیر فایزر، در بیانه‌ای گفت: «خبر امروز قواعد بازی را در تلاش جهانی برای متوقف کردن ویرانگری این همه‌گیری تغییر خواهد داد.» این داده‌ها هنوز منتشر نشده است. این شرکت می‌گوید اطلاعات بیشتری در قالب یک مقاله‌ی کارشناسی شده توسط کارشناسان آن رشته منتشر خواهد کرد.

شرکت فایزر این دارو را بر روی افراد بزرگسال مبتلا به کووید ۱۹ که پرخطر محسوب می‌شوند امتحان کرده است. به داوطلبان به صورت تصادفی پس از ۳ تا ۵ روز از شروع علائم، قرص یا دارونما داده شد. این قرص که Paxlovid نام دارد چیزی است که با نام بازدارنده‌ی پروتئاز مشهور است. این دارو طوری طراحی شده که از تکثیر ویروس جلوگیری می‌کند.

فایزر می‌گوید ۰.۸ درصد (۳ نفر از ۳۸۹ نفر) بیمارانی که دارو را ظرف ۳ روز دریافت کرده بودند، در عرض ۴ هفته بستری شدند؛ در مقایسه با ۷ درصد بیمارانی که دارونما دریافت کرده بودند (۲۷ نفر)؛ و ۷ نفر از افرادی که دارونما دریافت کرده بودند مردند. از افرادی که قرص اصلی را دریافت کرده بودند، هیچ کس ظرف یک ماه نمرد.

قرص کرونای شرکت فایزر که احتمال بستری شدن و مرگ را ۸۹ درصد کاهش می دهد

شرکت فایزر می‌گوید ۱۹ درصد از بیمارانی که درمان اصلی و ۲۱ درصد از آن‌هایی که دارونما را دریافت کرده بودند، اتفاقات منفی‌ای را تجربه کردند، اما این شرکت فاش نکرد که این اتفاقات منفی چه چیز‌هایی بوده است.

بورلا می‌گوید این قرص شاید جان میلیون‌ها انسان را نجات دهد با این حال تاکید کرد که واکسیناسیون از اهمیت بسزایی برخوردار است. واکسن‌ها تاثیر ۱۰۰ درصدی ندارند و همه واکسن دریافت نمی‌کنند و همین می‌تواند منجر به بیمارستان و آی سی یو‌هایی شلوغ بشود. وی می‌گوید: «حالا ما برای این قضیه راه حل داریم. این برای درمان آن‌هایی است که متاسفانه به بیماری مبتلا شده اند.»

منبع: روزیاتو

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار